پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ازاعزام مربیان قرآن کریم به دوره های آموزشی در قم تا آغاز پروژه عمرانی امامزادگان احمد و ابراهیم(ع) بویین و میاندشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در راستای ارتقاء سطح علمی و مهارتی مربیان قرآنی شهرستان تیران و کرون ۵ مربی این شهرستان که در اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری داشتند به این دوره اعزام می شوند.

وی در ادامه افزود: این دوره با هدف جذب و شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه مربیان حفظ قرآن کریم، تربیت مربیان کارآمد جهت آموزش به قرآن آموزان در جوار بقاع متبرکه، تامین نیروی انسانی مورد نیاز جهت برگزاری پنجمین دوره تربیت ملی حافظان قرآن کریم و همچنین تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری(حفظ الله تعالی) در راستای تربیت حافظان قرآن کریم برگزار می شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: این دوره روز جمعه ۱ بهمن ماه به شهر مقدس قم اعزام می شوند و این دوره به مدت یک هفته برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی در پایان خاطر نشان شد: همچنین این دوره با رویکرد آموزش مربیان قرآن کریم در مباحثی همچون؛ کلاس داری عمومی و تخصصی ویژه کودکان، اصول تخصصی کلاس داری حفظ قرآن کریم، شیوه های جذاب سازی کلاس های حفظ قرآن کریم، اصول مشاوره دهی به حافظین قرآن کریم، کارگاه شیوه داوری، روش تدریس ترجمه و مفاهیم، احکام قرآنی و… برگزار می شود.

**ایجاد وقف جدیدی برای ساخت مجموعه فرهنگی و خیریه در خور و بیابانک

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: واقفان نیک اندیش در شهرستان خور و بیابانک وقف جدیدی را برای ساخت مجموعه فرهنگی و خیریه به ثبت رسانید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مجتبی بابایی اظهار داشت: سید محمد امین موسوی و محمد حسن نقوی در اقدامی نیک اندیشانه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک مراجعه کردند و یک وقف جدید را به نام خود به ثبت رساندند.

وی در ادامه افزود: این خیران نیک اندیش قطعه زمینی را به مساحت ۴۸۳ مترمربع و به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال را وقف کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط این واقفان نیک اندیش تنظیم شده است این موقوفه با نیت ایجاد ساختمان برای هیئت حضرت علی اصغر(ع) و مجموعه فرهنگی و خیریه  در خور وقف شده است.

**برگزاری ویژه برنامه«دیابت را شکست دهیم»در امامزادگان ابراهیم و زین العابدین(ع) اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: ویژه برنامه نشست های «دیابت را شکست دهیم» در جوار حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و زین العابدین(ع) اصفهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و ترویج زندگی به سبک اسلامی ویژه برنامه نشست های «دیابت را شکست دهیم» در جوار حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و زین العابدین(ع) اصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۶ در جوار حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و زین العابدین(ع) برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: این ویژه برنامه با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، کمیته فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان و هیئت امنای امامزادگان ابراهیم و زین العابدین(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در پایان گفت: نسب این امامزادگان بزرگوار طبق عقیده اهالی و بزرگان محل به حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) می رسد و آستان امامزادگان زین العابدین، ابراهیم و بطها (علیهم السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، شهر اصفهان، خیابان ابن سینا و در محله درب امام واقع شده است.

**آغاز پروژه عمرانی امامزادگان احمد و ابراهیم(ع) بویین و میاندشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: پروژه عمرانی امامزادگان احمد و ابراهیم(ع) بویین و میاندشت آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ادارهکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: با پی گیری های انجام شده پروژه عمرانی امامزادگان احمد و ابراهیم(ع) بویین و میاندشت آغاز شد.

وی در ادامه افزود: این پروژه شامل؛ نماکاری داخل گنبد، سقف و بالای ستون های داخل حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان است که در این فعالیت عمرانی از هنرهای آیینه کاری، گچ بری و مقرنس کاری استفاده می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: این عملیات عمرانی در مساحت ۴۰۰ متر مربع و در مدت ۷ ماه و با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی، نذورات امامزاده و کمک های خیرین انجام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در پایان گفت: نسب این امامزادگان عظیم الشأن با توجه به نظر اهالی و معتمدین و شجره نامه موجود و تأیید آقای فلسفی از مرکز تحقیقات کتابخانه آستان قدس رضوی به امام همام حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستان امامزادگان احمد و ابراهیم (علیهما السلام)، ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان فریدن و ۱۵۰ کیلومتری استان اصفهان و در شهرستان بویین میاندشت واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا