حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازکلاهبرداری میلیاردی رمال جوان تا پلمپ ۴۳ واحد صنفی متخلف در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ،سرهنگ “حسین بساطی” فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در این باره گفت : ماموران پلیس فتای شهرستان گلپایگان مطلع شدند فردی با هویت معلوم از طریق راه اندازی یک شبکه در فضای مجازی اقدام به رمالی و کلاهبرداری از مردم در داخل و خارج از کشور می کند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت

وی ادامه داد: پس از اطمینان از موضوع و هماهنگی با مقام قضائی یک اکیپ مجرب از ماموران به محل زندگی رمال اعزام و او را که فردی ۳۰ ساله بود دستگیر کردند.

سرهنگ بساطی بیان داشت : در بازرسی از محل زندگی این رمال جوان تعداد ۱۰۰ جلد انواع کتاب های رمالی ، یک عدد لپ تاپ ، یک عدد گوشی تلفن همراه که از آنها برای انجام اعمال مجرمانه اش استفاده می کرد کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بیشترین افراد اغفال شده توسط این رمال زنان بوده اند افزود: متهم به بهانه هائی مانند از بین بردن سحر و جادو ، احضار جن ،جلب محبت همسر ،باطل کردن طلسم ، بخت گشائی ، پیدا شدن اموال گم شده و موفقیت در امتحانات قربانیان خود را مورد اغفال قرار می داد.

بساطی گفت : در بررسی های بعمل آمده از پیامک های ارسال شده به این رمال مشخص شد افرادی زیادی در داخل و حتی خارج از کشور مورد اغفال متهم واقع شده اند .

وی افزود: تاکنون مبلغ یک میلیارد ریال از حساب های بانکی متهم کشف و تحقیقات در زمینه کشف ابعاد بیشتری از این پرونده در دستور کار می باشد.

سرهنگ حسین بساطی در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی از مردم خواست : فریب اینگونه افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند و در صورتی که با اینگونه موارد روبرو شدند موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**توقیف۲۳ تن برنج قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرضا از توقیف ۲۳ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال توسط ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی این شهرستان خبر داد .

سرهنگ”حمیدامیرخانی ” گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد شمال در حرکت بود، مشکوک و جهت بررسی بار و مدارک مربوطه آن را متوقف کردند. وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون ، ۲۳ تن برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: ارزش این محموله توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد ,و در این خصوص پلیس نیازمند همکاری عموم مردم است.

**کشف بیش از۸ کیلو گرم مواد افیونی در نائین

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف مقدار هشت کیلو و ۶۵۰ کیلو گرم تریاک و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در این باره گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر در نظر دارد مقداری مواد مخدر را از شرق کشور وارد اصفهان کند که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت .

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین کامیون کشنده قاچاقچیان را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از کامیون مقدار هشت کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ کاظم زاد بیان داشت: در این خصوص دو سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در اولویت کاری نیروی انتظامی می باشد .

**سرعت عمل ماموران سارق موتورسیکلت را غافلگیر کرد

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک سارق موتورسیکلت که در حال سرقت کردن یک دستگاه موتورسیکلت بود خبر داد .

سرهنگ “حسن یاردوستی ” گفت : ماموران گشت انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی در یکی از مناطق این شهر مشاهده کردند فردی در حال تخریب قفل فرمان یک موتورسیکلت می باشند که بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: اکیپ گشت انتظامی در یک اقدام به موقع و ضربتی سارق را غافلگیر و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: این سارق به بزه انتسابی اعتراف که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ یاردوستی در پایان از مالکان موتورسیکلت خواست : موتورسیکلت خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید و از رها کردن آن در مکان های خلوت ، تاریک و ناشناس خودداری کنید .

**پلمپ ۴۳ واحد صنفی متخلف در اصفهان

رئیس پلیس امنیت عمومی استان از بازدید و نظارت پلیس بر واحد های صنفی و پلمپ ۴۳ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات مربوطه در شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ “اکبر عاصمی” در این باره گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر اصفهان توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی اجرا شد.

وی اظهار داشت : ماموران نظارت بر اماکن عمومی طی هفت روز گذشته از یک هزار و ۱۱۶ واحد صنفی بازدید کردند.

سرهنگ عاصمی بیان داشت: تعداد ۴۳ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ و برای ۱۱۲ واحد صنفی اخطاریه پلمپ صادر شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی اصفهان در پایان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا