پیشخوانعناوین اخبار

آموزش طرز تهیه خورشت کرفس مجلسی و خوشمزه با گوشت و مرغ

 پایگاه خبری سرمایه گستران-مواد لازم خورشت کرفس

¤ گوشت گوسفند یا گوشت مرغ ¤•¤ ٢٠٠ گرم ¤

¤ کرفس خرد شده ¤•¤ ۴٠٠ گرم ¤

¤ پیاز داغ  ¤•¤ دو قاشق غذاخوری ¤

¤ نعنا، تره، جعفری ¤•¤ ١۵٠ گرم ¤

¤ نمک ، فلفل و زردچوبه ¤•¤ به میزان لازم ¤

¤ آبغوره ¤•¤ یک استکان کوچک ¤

¤ آب برای پخت خورشت ¤•¤ ۴ لیوان ¤

طرز تهیه خورشت کرفس

برای تهیه خورش کرفس گوشت را به اندازه های مناسب خرد کنید. کرفس خوب و جوان تهیه کنید و بعد از شستن به اندازه یک بند انگشت خرد کنید

و در مقداری روغن تفت بدید تا کمی طلایی بشه. سپس کمی از برگ های نازک کرفس و تره و جعفری و نعنا را ریز خرد کنید و در باقیمانده روغن که کرفس را سرخ کردید سبزی ها را هم سرخ کنید.

سپس یک عدد پیاز درشت را خرد کرده در یک قابلمه سرخ کنید. وقتی نیمه سرخ شد گوشت را به آن اضافه کنید. من اینجا همه چیز رو آماده در فریزر داشتم

و بخاطر همین اول گوشت را در مقداری روغن تفت دادم بعد پیاز سرخ شده زردچوبه و کرفس سرخ شده و سبزی سرخ شده را با گوشت مقداری تفت دادم.

بعد مقداری آب داخل قابلمه میریزیم تا مواد خورشت کرفس پخته شود. بعد از جا افتادن و پختن گوشت ، نمک و آبغوره را به خورشت اضافه میکنیم

و یه ده دقیقه ایی هم میگذاریم تا خورشت کرفس مزه دار بشه. خورشت کرفس که به روغن افتاد و جا افتاد در ظرف کشیده با برنج زعفرانی سروو می کنیم.

اگر بخواهیم می توانیم در خورش کرفس هم مثل خورشت قورمه سبزی از لوبیا استفاده کنیم. توصیه می کنم یکبار هم با لوبیا امتحان کنید.

زیاد می بینیم که وقتی خورش کرفس تهیه می کنیم همه اعتراض می کنن و خواهان قورمه سبزی هستند . در صورتی که کسی به خورش کرفس شما اعتراض کرد فقط این چند فایده خوردن کرفس را برایش شرحح دهید :

خوردن کرفس شما را از دردهای معده ، فشار خون بالا ، بوی بد دهان ، یبوست ، ناراحتی های اعصاب ، عفونت مجاری ادراری ، آرتروز ، روماتیسم و … نجات می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا