پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از دستگیری سارق اماکن خصوصی تا نرسیدن شتر قاچاق به مقصد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “ستار خسروی ” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی ، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود ر ادر این زمینه آغاز و سارقی حرفه ای را در این زمینه شناسایی وپس از هماهنگی با مقام قضائی او را هنگام سرقت از پارکینگی در غرب اصفهان دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی بیان داشت: متهم در بازجوئی های بعمل آمده به سرقت ۳۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد، به همشهریان توصیه کرد: در صورتی که محوطه ساختمان و کارگاه ها فاقد روشنایی کافی است روشنایی لازم را تامین و برای کلیه درب ها به ویژه درب ورودی از قفل های مطمئن استفاده کنید.

** توقیف ۶۰ میلیون ریال کالای قاچاق درنائین

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۶۰ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” گفت : ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون تانکردار حامل مواد سوختی مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۱۰۲ کیلو گرم پارچه خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش کالای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۶۰ میلیون ریال اعلام شده بیان داشت : در این رابطه راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ کاظم زاد در پایان از مردم خواست: هر گونه اخبار و موارد مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**دستگیری ۳ سوداگر مرگ با ۱۰ کیلوگرم مواد افیونی

 فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۱۰ کیلو گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت پیکان و دستگیری سه سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه” گفت : در راستای اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان کاشان یک تیم مجرب از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان به محور”کاشان -قم” اعزام و یک دستگاه وانت پیکان را جهت بررسی و بازرسی متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۰ کیلو گرم تریاک که زیر صندلی های خودرو بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص سه سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر را در الویت کاری خود قرار داده و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

 

**بیش از ۱۰۸ میلیون ریال خلافی در کارنامه سواری جک

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: یک دستگاه سواری جک با بیش از ۱۰۸ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۱۴۰ فقره تخلف حادثه ساز توقیف شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: روز گذشته یکی از تیم های گشت پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان یک دستگاه سواری جک را به جهت  سرعت زیاد و اعمال قانون متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام‌ به عمل آمده مشخص شد این خودرو دارای ۱۴۰ فقره تخلف و ۱۰۸میلیون و۶۵۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده است.

سرهنگ کریمی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرو به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

**انهدام باند سارقان داخل خودرو در اصفهان

ماموران انتظامی شهرستان اعضای یک باند ۶ نفره سارقان داخل خودرو را دستگیر و ۶۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه کشف کردند.

سرهنگ “حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت : در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در شهر اصفهان شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت ها به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران با راه اندازی چندین گشت آشکار و پنهان موفق شدند دو نفر از سارقان را حین سرقت از یک دستگاه سواری پراید در یکی از مناطق شمالی شهر اصفهان شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده به سرقت از خودروی شهروندان با همدستی چهار نفر دیگر اعتراف کردند .

سرهنگ یاردوستی با اشاره به دستگیری چهار سارق دیگر خاطر نشان کرد: این سارقان در بازجوئی های بعمل آمده به سرقت ۶۰۰ میلیون ریال اموال از داخل خودروی شهروندان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاطعیت با سارقان و هنجارشکنان و افرادی که نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند برخورد می کند و اجازه نخواهد داد افرادی امنیت و آسایش شهروندان را سلب کنند.

**عدم توجه به جلو مرگ راننده وانت را رقم زد

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از واژگون شدن یک دستگاه وانت و فوت راننده ۲۵ ساله آن خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس راه “شاهین شهر-کاشان” از واژگون شدن یک دستگاه وانت در محور “مورچه خورت-میمه” باخبر و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده وانت که جوانی ۲۵ ساله بود جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلوی راننده وانت اعلام کرده اند .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: عدم توجه به جلو در رانندگی باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده می شود که از تمام رانندگان تقاضا می شود هنگام رانندگی توجه کامل به جلو واطراف داشته باشند.

**اعتراف سارق داخل خودرو به ۵۵۰ میلیون ریال سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۵۵۰ میلیون ریال فقره سرقت در اصفهان خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ” اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در منطقه “شرق” شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند یک سارق را شناسایی وبا هماهنگی مقام قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ خسروی بیان داشت: این سارق درتحقیقات به عمل آمده به سرقت ۵۵۰ میلیون ریال اموال داخل خودرو اعتراف که در بازرسی از منزل او ۹ دستگاه لپ تاپ و پنج حلقه لاستیک نیز کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به مردم توصیه کرد: خودروی خود را به سیستم های پیشگیری از سرقت مانند دزدگیر ، سوئیچ مخفی و… مجهز کنید و وسایل شخصی(کیف،اسناد،مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو به ویژه در معرض دید نگذارید.

**۳۰ نفر شتر قاچاق به مقصد نرسید

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف ۳۰ نفر شتر قاچاق در منطقه چوپانان این شهرستان و دستگیری یک قاچاقچی احشام خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” گفت: ماموران انتظامی شهرستان نائین مطلع شدند یک قاچاقچی احشام قصد دارد تعدادی شتر را از شرق کشور وارد استان اصفهان کند که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: خودروی تریلر فرد قاچاقچی در منطقه چوپانان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه متوقف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : این خودرو حامل ۳۰ نفر شتر قاچاق بود که ارزش آنها توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام شد.

سرهنگ کاظم زاد افزود: در این خصوص یک قاچاقچی احشام دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق احشام علاوه بر پیامد های زیان بار اقتصادی احتمال انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از دیگر کشورها به کشورمان را نیز دارد که از مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در این خصوص را به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا