پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اتاق بازرگانی اتاق فکر کسب‌وکار استان اصفهان است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: استان اصفهان در تمامی زمینه‌ها دارای فکر و استعداد ممتازی است و از این فکر برای حل مساله بیکاری بایستی استفاده کرد.

وی اشتغال‌زایی و تامین نیاز خانوارها را از ویژگی‌های بارز فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران دانست و گفت:اتاق بازرگانی باراهنماییسرمایه‌گذاران و مسوولین می‌تواند همواره بر کسب‌وکار استان تأثیرگذار باشد.

وی با انتقاد از شیوه بانکداری موجود در ایران گفت:نرخ بهره بانکی تسهیلات ۲ درصد و نرخ سپرده یک درصددر سیستم بانکداری کشورهایی توسعه‌یافته است  و در برخی از کشورها بابت نگهداری پول از مشتریان کارمزد دریافت می‌کنند ولی در ایران شیوه ایی دیگر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد:دولت می‌تواند تسهیلات  بانکی را با نرخ مناسب به تولیدکنندگان پرداخت  و از محل فعالیت‌های اقتصادی آنان مالیات دریافت کند و کشور را مدیریت کند.

طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود تاکید کرد:بخش‌های اصلی مانند بانک و شرکت نفت باید  زیر نظر دولت باشد تا بتواند بر اساس سیاست‌های کلان  اقتصادی از واحدهای تولیدی حمایت کند.

امام‌جمعه اصفهان از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران استان اصفهان خواستار  توسعه مشاغل خانگی شد و گفت:تولیدکنندگانبه‌جایراه‌اندازی واحدهای بزرگ تولیدی می‌توانندواحدهای کوچک تولیدی در منازل مردم استفاده کنند .

طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود در رابطه با مسایل پیرامون رودخانه زاینده‌رود گفت:راه‌حل‌های احیای این رودخانه مشخص و مسوولین از آن آگاهند فقط باید اجرا کنند .

وی از کاشت درختان در کنار رودخانه زاینده‌رود انتقاد کرد و گفت:کنار رودخانه باید مسیری همواره  برای بازدید میرآب ها باشد نه اینکه محیطی برای کاشت درخت و ساخت  ویلا باشد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف گفت:مسایل بانکی مهم‌ترین دغدغه  فعالان اقتصادی در شرایط کنونی شده است که با استهمال بدهی‌ها اتفاق مثبتی نمی‌افتد.

وی با انتقاد از محاسبه بهره مرکب در تسهیلات بانکی گفت:محاسبه بهره در بهره تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی باعث افزایش میزان بدهی به بانک‌ها شده است .

سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به  تشکیل معاونت بانوان و جوانان در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و گفت: اتاق در راستای توسعه کسب‌وکار اعضا مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان را راه‌اندازی و قرارداد همکاری با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)به امضا رسانده است.

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار از افزایش دو برابر مالیات استان طی سه سال اخیر انتقاد کرد و گفت:در شرایطی که ۵ بنگاه بزرگ اقتصادی استان درآمدشان از ۶۴ هزار به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است ولی روند دریافت مالیات همچنان رو به صعودی است.

محسن پورسینا عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به بحران شرکت پلی اکریل گفت:با توجه به اینکه پلی اکریل از پتروشیمی و از پالایشگاه خوراک تهیه می‌کند پیشنهاد می‌شود که پالایشگاه این شرکت تولیدی را  تحت پوشش قرار دهد.

سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان در این دیدار خواستار ایجاد همگرایی در استان اصفهان به محوریت امام‌جمعه شد  گفت:برای حل مسایل و بحران‌های استان ازجمله آب نیاز به همگرایی گروهای سیاسی ، اقتصادی و مردمی داریم.

قاسم علیجباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این دیار خواستار تبیین ابزارهای مالی جدید برای تامین بانکی بنگاه‌های اقتصادی شد و گفت:بانک‌ها در شرایط کنونی نمی‌توانند تامین مالی با نرخ متعادل کنند.

 محمدرضا رجالی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار تقویت بخش خدمات در فضای اقتصادی استان شد و گفت:با توجه به بحران آب و کشاورزی در استان و آلودگی هوا  ناشی  از واحدهای صنعتی پیشنهاد می‌شود که بخش خدمات به‌ویژه در حوزه گردشگری   موردتوجه قرار گیرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا