حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازکشف ۸۰۰ راس دام سرقتی تاکلاهبرداری ۷۵۰ میلیون ریالی فروشنده مجازی لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سردار “عبدالرضا آقاخانی ” فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در شهرستان گلپایگان و روستاهای توابع این شهرستان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند یکی از سارقان را در کم تر از ۲۴ ساعت پس از آخرین سرقت شناسایی و دستگیر کنند.

سردار آقاخانی ادامه داد: این سارق در بازجویی های تخصصی پلیس لب به اعتراف گشود و به سرقت ۸۰۰ راس دام با همدستی ۸ سارق دیگر اقرار کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه همه سارقان غیر بومی و ساکن استانی دیگر بودند بیان داشت : ماموران پس از کسب نیابت قضائی به آن استان اعزام و هشت سارق دیگر را دستگیر کردند.

آقاخانی به کشف ۸۰۰ راس دام سرقتی از مخفیگاه سارقان اشاره کرد و گفت : در این خصوص پرونده مربوط تشکیل و همه سارقان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.#

**رشد چشمگیر ملاقات های مردمی با مسئولان انتظامی در سامانه ۱۹۷ پلیس اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان از رشد چشمگیر حضور مردم در جلسات ملاقات مردمی مسئولان انتظامی در سامانه ۱۹۷طی ۱۰ ماهه امسال نستب به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این موضوع نشان می دهد اعتماد مردم به پلیس استان روز به روز در حال افزایش است.

 سرهنگ” رحمت اله کرباسیون” اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۸۵ هزار و ۸۷۸ نفر با سامانه ۱۹۷ تماس گرفتند که از این تعداد ۱۰ درصد درخواست تشویق برای ماموران، ۹ درصد تقدیر از عملکرد پلیس استان، ۱۸ درصد پیشنهاد، ۲۴ درصد ارائه گزارش در خصوص جرایم، ۶ درصد انتقاد و ۳۳ درصد نیز دریافت مشاوره و راهنمایی بود.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۵ هزار ۲۸۶ نفر در مرکز استان و شهرستان ها با مسئولان انتظامی به صورت مستقیم و چهره به چهره ملاقات کردند گفت: تعداد ملاقات های حضوری در مرکز استان ۲۰ درصد و در شهرستان ها ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که نشان می دهد اعتماد مردم به سامانه ۱۹۷ پلیس روز به روز در حال افزایش است.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات مردم در این سامانه به روز و در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود گفت: بیش از ۹۰ درصد درخواست ها، مطالبات و نظرات در همان روز مراجعه مردم به مبادی مربوطه ارجاع و پیگیری ها انجام و ظرف یک هفته نتیجه از طریق تماس یا پیامک به اطلاع مراجعان و یا تماس گیرندگان اطلاع داده می شود.

سرهنگ کرباسیون جلسات ملاقات مستقیم مردم با مسئولان انتظامی را بهترین فرصت برای اطلاع از دیدگاه و نظر مردم و نوعی ارتباط دو سویه بین مردم و پلیس است گفت: بیشتر دیدگاه ها و نظرات ارائه شده در این جلسات در تصمیم گیری ها مسئولان انتظامی جهت ارتقای کیفیت ماموریت های فرماندهی انتظامی استان کمک بسیار زیادی کرده است که نشانه ای از مشارکت بالای مردم اصفهان در نظم و امنیت استان خود است.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: دفتر نظارت همگانی بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در مرکز استان و فرماندهی انتظامی تمامی شهرستان ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت حضوری و پس از آن نیز به صورت تلفنی آماده پاسخگویی به تماس های مردمی است و از هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نظر و در خواستی برای ارتقای نظم و امنیت استان استقبال می کند.

سرهنگ کرباسیون با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد تماس های گرفته شده با سامانه ۱۹۷ مربوط به سایر دستگاه ها بوده است خاطر نشان کرد: اپراتوران سامانه ۱۹۷ به تماس هایی که مرتبط با ماموریت های پلیس هم نباشد پاسخگو بوده و با آرامش و سعه صدر مشاوره و راهنمایی لازم را به تماس گیرندگان ارائه می کنند درصورت لزوم درخواست ها و مطالبات مردمی را به دستگاه های مربوطه ارجاع می دهند.

این مقام انتظامی در عین حال از کاهش ۳۳ درصدی تماس های غیر مرتبط با سامانه ۱۹۷ در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ارائه فرهنگ سازی لازم توسط رسانه ها و آشنایی بیشتر مردم با وظایف و عملکرد این سامانه را می توان از جمله دلایل کاهش تماس های بی مورد و غیر مرتبط با این سامانه دانست.

وی افزود:در راستای اجرای تدابیر فرمانده نیروی انتظامی و با هدف رضایتمندی بیشتر مردم، رسیدگی فوری به درخواست ها و مشکلات شهروندان و جلب اعتماد مردم ، صیانت از کارکنان و صحت عمل آنان در انجام وظایفشان ،مرکز فوریت های ۱۹۷ در این فرماندهی راه اندازی شد.

سرهنگ کرباسیون عنوان داشت : این مرکز از ساعت از ۷ صبح تا ساعت ۲۴ شب به صورت ویژه آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارش مردمی بوده و کارشناسان پلیس به صورت زنده پاسخگوی تماس های مردم خواهند بود.

**عدم توجه به جلو مرگ موتورسوار را رقم زد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با شی ثابت و فوت راننده آن خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت : روز گذشته ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با شی ثابت مطلع شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت : کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلو اعلام کرده اند.

سرهنگ کریمی در ادامه خاطر نشان کرد: در این نوع تصادفات که رانندگان به جلو توجه ندارنداصولایادرحال استعمال دخانیات ، مصرف خوراکی وآشامیدنی ویادرحال استفاده ازوسایل وتجهیزاتی اند که باعث انحراف ذهنی ورفتاری راننده می گردد و براساس ماده ۱۸۰ آیین نامه راهور انجام هرگونه کاری در زمان رانندگی که باعث بر هم خوردن تمرکز رانندگان گردد ممنوع می باشد و در هرحال رانندگان و راکبان موتورسیکلت می بایست هنگام رانندگی به طور کامل به جلو توجه داشته باشند.

**دستگیری باند سارقان سیم برق با ۲ میلیارد ریال سیم سرقتی

اعضای باند شش نفره ای که در شهر اصفهان اقدام به سرقت سیم برق و کابل های مخابراتی می کردند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیرشدند.

سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی” گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت سیم برق و کابل های مخابراتی  در شهر اصفهان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پایگاه  آگاهی شرق اصفهان  قرار گرفت.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت های علمی موجود ، انجام یکسری اقدامات  خاص و راه اندازی  گشت های ویژه کمین و شکار دو نفر از سارقان حین سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ خسروی بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته سارقان به سرقت  دو میلیارد ریال سیم برق و کابل های مخابراتی با همدستی  چهار سارق دیگر  اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد گفت : در بازرسی از مخفیگاه مالخر  دو میلیارد ریال سیم  برق و کابل سرقتی کشف شد.

خسروی ادامه داد: در این خصوص پرونده  تشکیل  و سارقان و مالخر اموال جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس آگاهی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: با اقدامات ویژه پلیس آگاهی استان در خصوص کنترل سارقان سابقه دار و پیشگیری از سرقت از ابتدای امسال تا کنون با کاهش چشمگیر سرقت سیم برق در استان اصفهان روبرو بودیم و به یاری خداوند و تدابیری که در این زمینه پیش بینی شده ،این نوع سرقت را در استان  به شدت کاهش خواهیم داد و  رایزنی های لازم با شرکت برق منظقه ای استان انجام داده ایم و از روشها و شیوه های مختلف جهت کاهش سرقت استفاده می کنیم.

**کشف یک میلیارد ریال لوازم التحریر قاچاق در سمیرم

ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده ولوو یک محموله لوازم التحریر قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال را کشف کردند.

سرهنگ “غلامرضا براتی” فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری در محور “سمیرم- شهرضا” به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو سفید رنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ براتی افزود : در بازرسی از این خودرو تعداد ۷۵۷ کارتن انواع لوازم التحریر قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد .

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کرده اند.

سرهنگ براتی بیان داشت: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا به شدت مقابله خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**دستگیری ۱۴ معتاد و فروشنده مواد مخدر در اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت : ماموران انتظامی این شهرستان طی هشت عملیات جداگانه در شش منطقه شهر اصفهان ۱۴ معتاد و خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردند.

سرهنگ “حسن یاردوستی ”  گفت: طرح عملیاتی برخورد با مصرف کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر طی هشت عملیات جداگانه و با هماهنگی مقام قضائی در شش منطقه از شهر اصفهان اجرا شد.

وی افزود: در این عملیات ۱۴ معتاد و خرده فروش مواد مخدر شناسایی ، دستگیری و تعدادی آلات و اداوت مصرف مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و ۱۴ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان ضمن قدردانی از زحمات دستگاه قضایی در خصوص پشتیبانی از نیروی انتظامی و برخورد جدی با خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر ، افزود: امیدواریم با تلاش و همکاری مردم و سازمان های دولتی شاهد کاهش اعتیاد در بین مردم و به خصوص نسل جوان که سرمایه های این کشور هستند باشیم.

**۷۰ میلیون ریال خلافی در کارنامه پژو ۲۰۶

 یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با ۷۰ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۹۷ فقره تخلف حادثه ساز توقیف شد.

سرگرد”سهراب قرقانی” فرمانده انتظامی شهرستان چادگان گفت: صبح امروز ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر “چادگان” یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ را به علت تخطی از سرعت مجاز درون شهری جهت اعمال قانون متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۷۰ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۹۷ فقره تخلف حادثه ساز است.

 قرقانی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز بود که توسط دوربین های ترافیکی پلیس ثبت شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان چادگان در پایان خاطر نشان کرد: این خودرو طبق ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به پارکینگ منتقل شد .#

**کلاهبرداری ۷۵۰ میلیون ریالی فروشنده مجازی لوازم خانگی

فردی که با دایر کردن سایت فروش لوازم خانگی در فضای مجازی توانسته بود بالغ بر ۷۵ میلیون ریال کلاهبرداری کند توسط کارشناسان پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی” اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبردای سایت فروش لوازم خانگی از آنان، موضوع به صورت وی‍ژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که شاکیان در سایتی اینترنتی که اقدام به تبلیغ و فروش کالاهای لوازم خانگی می کرد ثبت نام کرده و بدون بررسی و تحقیق اقدام به ارسال پول به شماره حساب اعلام شده در سایت نموده اما کالایی به دست آنها نرسیده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: با تلاش ها و جستجوهای تخصصی کارشناسان پلیس فتای استان سرانجام دایر کننده این سایت در یکی از مناطق شهر اصفهان شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه این پرونده پنج شاکی دارد گفت: متهم توانسته بود به این روش از مالباختگان مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کند که با مسدود شدن حساب وی مبالغ کلاهبرداری شده به مالباختگان بازگردانده شد.

رئیس پلیس فتای استان خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم که در خرید های مجازی خود دقت و هوشیاری لازم را انجام داده و از فروشگاه هایی که دارای نماد تجارت الکترونیک هستند استفاده کنند.

وی افزود: فروشگاه های معتبر مجازی دارای نماد تجارت الکترونیک در سایت خود هستند که بیشتر به صورت یک آرم آبی رنگ است و کاربران با کلیک بر روی این نماد می توانند از هویت اصلی و مشخصات کامل این فروشگاه آگاهی پیدا کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ابعاد در فضای مجازی متفاوت است اظهار داشت:البته هر فردی آزاد است که در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش و کسب و کار نماید اما نه هر خرید و فروشی زیرا که خرید و فروش کالاهای ممنوعه خود جزو جرایم مشهود بوده و پلیس فتا در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

سرهنگ مرتضوی به موضوع فروش کالاهای خارجی قاچاق در فضای مجازی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس فتای استان به صورت مستمر و مداوم کار رصد فروشگاه های مجازی را انجام می دهد و اگر به مواردی برخورد نماید که نشان دهنده قاچاق بودن کالاهای تبلیغ شده در آن باشد نسبت به برخورد قانونی با صاحبان این سایت ها اقدام لازم را به عمل می آورد و اجازه جولان فروشندگان قاچاق کالا در فضای مجازی را نمی دهد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا