پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

خبرهای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان (۶ بهمن ماه)

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس خانه کودک با بیان این مطلب گفت: نمایش “سوگلی و آب” به کارگردانی زهرا طباطبایی با محوریت آب و محیط زیست تهیه شده که در تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی به اجرا در می آید.
نفیسه حبیب الهی اظهار داشت: این نمایش به نویسندگی “محمدرضا آریان فر” از سوی خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با همکاری گروه هنری هیوا از ۸ تا ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۷ در تالار هنر اصفهان به روی صحنه می رود.
وی افزود: بیش از ۱۰ نفر از کودکان آموزش دیده در گروه هنرهای نمایشی خانه کودک برای اولین بار نمایش “سوگلی و آب” را اجرا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای هماهنگی و رزرو بلیط این نمایش و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۶۲۷۵۰۴۰ (خانه کودک) تماس حاصل کنند.

** اکران فیلم “مانکن های قلعه حسن خان” در سومین پاتوق فیلم مستند
سومین پاتوق فیلم مستند با نمایش فیلم مستند “مانکن های قلعه حسن خان” روز جمعه ۸ بهمن ماه در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس دفتر تخصصی سینما با بیان این مطلب گفت: سومین برنامه “پاتوق فیلم مستند” ویژه اکران فیلم های منتخب هشتمین جشن فیلم مستند خانه سینما روز جمعه ۸ بهمن ماه برگزار می شود.
مصطفی حیدری اظهار داشت: این برنامه از سوی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با همکاری انجمن مستندسازان سینمای ایران برنامه ریزی شده است.
وی افزود: سومین برنامه پاتوق مستند به اکران فیلم مستند “مانکن های قلعه حسن خان” ساخته سام کلانتری اختصاص دارد که پس از آن با حضور کارگردان، تحلیل و نقد فیلم صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: موضوع فیلم مستند “مانکن های قلعه حسن خان” درباره‌ ساخت چند مانکن پلاستیکی در یک کارگاه دور‌افتاده است که زندگی این مانکن‌ها و سرانجام‌شان بی‌شباهت به زندگی انسان‌ها نیست.
رییس دفتر تخصصی سینما ادامه داد: این فیلم در هشتمین جشن فیلم مستند خانه سینما، تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی، تصویربرداری، تدوین و صداگذاری را برای عوامل فیلم به ارمغان آورده است.
حیدری خاطرنشان کرد: حضور در پاتوق مستند ویژه عموم شهروندان و علاقه مندان به سینما آزاد و رایگان بوده که می توانند برای شرکت در برنامه ساعت ۱۶ به محل کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه کنند.
گفتنی است؛ مستند “از خانه شماره ۳۷” ساخته سام کلانتری نیز در این برنامه به نمایش در می آید که اولین مستندِ بلند درباره‌ صادق هدایت، نویسنده‌ شهیر ایرانی است و به گفته‌ بسیاری از صاحب‌نظران فرهنگی هنری کامل‌ترین اثری است که تاکنون در مورد این نویسنده‌ بزرگ جهانی ساخته شده است.

در موزه هنرهای معاصر افتتاح می شود/
“۵۷ تا ۶۷”؛ نمایشگاهیازعکسهایانقلاببهروایتمرتضیاکبری
نمایشگاه “۵۷ تا ۶۷” شامل ۵۰ عکس از آثار “مرتضی اکبری”، نهم بهمن ماه ساعت ۱۶ در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، “۵۷ تا ۶۷” عنوان نمایشگاهی از عکس های انقلاب به روایت مرتضی اکبری یکی از عکاسان تاثیرگذار در ثبت وقایع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
این نمایشگاه که نتیجه ده سال عکاسی این هنرمند در میدان امام(ره) نیز به شمار می رود به مناسبت سی و هشتیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان افتتاح می شود.
مرتضی اکبری متولد فروردین ۱۳۴۱ اصفهان است که در دوران انقلاب و دفاع مقدس به طور جدی وارد دنیای حرفه ای عکس شد و جلوه های انقلاب را به طور ناخودآگاه با دوربینش به ثبت رساند.
این نمایشگاه تا ۳۰ بهمن ماه جاری در محل موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

** اجرای گروه موسیقی “سروش” در هنرسرای خورشید
گروه موسیقی “سروش” به سرپرستی و سنتورنوازی مسیح افقه، ۷ و ۸ بهمن ماه در هنرسرای خورشید به اجرای برنامه می پردازد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مسعود نامداری و مسعود قاسمی از نوازندگان کمانچه، ستار سلطان فر نوازنده تار، مهدی زارع نوازنده تارباس، علیرضا صدیقی نسب نوازنده سنتورباس، حمیدرضا صادقی نوازنده تنبک و آرش بیات نوازنده بربط از جمله عوامل اجرایی این گروه موسیقی هستند.
هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در هفته اول بهمن ماه میزبان گروه موسیقی “سروش به سرپرستی و سنتورنوازی مسیح افقه، محمدجعفر قاضی عسکر به عنوان نوازنده مهمان در حوزه تنبک نوازی و سعید عابد به عنوان خواننده گروه به اجرای برنامه می پردازند.
برنامه گروه موسیقی “سروش”، ۷ و ۸ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در محل هنرسرای خورشید واقع در ابتدای خیابان کاوه، پل چمران، جنب منطقه هفت شهرداری اجرا می شود که علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند با شماره ۳۴۵۹۳۵۶۰ تماس حاصل کنند .

با حضور فرزاد مؤتمن/
** بیان اهمیت ژانر در طراحی روایت سینمایی در نشست فیلمنامه نویسی
نخستین دوره نشست های تحلیل و آموزشی فنون فیلمنامه نویسی اصفهان با عنوان “از ایده تا فیلم” از سوی دفتر تخصصی سینما در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این دوره آموزشی با همکاری مرکز آموزش بنیاد سینمایی فارابی از ۹ دی ماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.
نخستین دوره نشست های تحلیلی آموزشی فنون فیلم نامه نویسی اصفهان با عنوان “از ایده تا فیلم” از سوی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با همکاری مرکز آموزش بنیاد سینمایی فارابی برنامه ریزی شده است.
دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از همان ابتدا قرار بود فعالیت اصلی خود را بر حوزه بانک ایده، طرح و فیلم نامه متمرکز کند، لذا در همین راستا به برگزاری نخستین دوره نشست های تحلیلی آموزشی فنون فیلم نامه نویسی اقدام کرده است.
جلسه ششم و هفتم این نشست با حضور امیر عربی با موضوع “طراحی ساختار مؤلفه ها، الزامات و دیدگاه های فردی مؤلف” و با حضور فرزاد مؤتمن با موضوع “اهمیت ژانر در طراحی روایت سینمایی” برگزار می شود.
جلسه ششم ۷ بهمن ماه ساعت ۱۳ تا ۱۹ و جلسه هفتم ۸ بهمن ماه ساعت ۱۰ تا ۱۶ از سوی دفتر تخصصی سینما در محل کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.
امیر عربی در فیلمنامه نویسی دارای سوابق شاخصی همچون سریال “گاو صندوق” و مشارکت در نویسندگی سریال های “فرات”، “راه طولانی” و “دردسرهای عظیم دو” و فیلمنامه های سینمایی “سعادت آباد”، “یک عاشقانه ساده”و “آخرین بار کی سحر را دیدی؟” و “سارا و آیدا” (فیلم ارائه شده در جشنواره فیلم فجر امسال) است.
فرزاد موتمن نیز کارگردان مطرح سینما است که پس از تحصیل ناتمام در رشته سینما در ایالات متحده، به ایران بازگشت و کارگردانی آثاری چون “هفت پرده”، “شبهای روشن”، “سایه روشن”، “خداحافظی طولانی”، “آخرین بار کی سحر را دیدی؟” را در کارنامه کاری خود دارد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به محل دفتر تخصصی سینما واقع در طبقه دوم زیرین کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۳۲۲۳۹۹۳۷ تماس حاصل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا