شهر و جامعهعناوین اخبار

ازبرگزاری همایش پیاده روی حرم تاحرم ویژه بانوان تا

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: ویژه برنامه همایش پیاده روی حرم تا حرم برای بانوان کاشانی در جهت ارتقاع سلامت خانواده ها برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این برنامه روز جمعه ۸  بهمن ماه از ساعت ۸ صبح از حرم سید نورالهدی(ع) آغاز می شود و تا آستان مقدس حضرت سلطانعلی(ع) نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: در پایان این برنامه از کلیه حاضران با صبحانه پذیرایی می شود و از بین شرکت کنندگان نیز قرعه کشی انجام می شود و به تعدادی از شرکت کنندگان نیز هدایایی اهدا می شود.

**بزرگداشت امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه و۱۸۸شهیدبن رود  برگزار می شود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: ویژه برنامه بزرگداشت امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه و ۱۸۸ شهید بن رود و دوشهید گمنام در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسین اکبر اظهار داشت: در راستای برگزاری بزرگداشت امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه و ۱۸۸ شهید بن رود و دوشهید گمنام نشستی با حضور مسئولان شهرستان بن رود در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: براساس برنامه ریزی هایی که انجام شده است این بزرگداشت همزمان با سالروز شهادت امامزاده میرزین العابدین(ع) مصادف با ۱۲ اسفند ماه در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم برگزار می شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود ادامه داد: نسب این امامزاده جلیل القدر به حضرت موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم مطهر وی نیز در شهر ورزنه واقع شده است.

**زوج گلپایگانی چهاردهمین وقف جدیداین شهرستان رابه نام خودثبت کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: امسال چهاردهمین وقف شهرستان گلپایگان توسط یک زوج در این شهرستان به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: قدرت الله یاوری و کوکب یاوری با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان چهاردهمین وقف جدید این شهرستان را در سال جاری به نام خود به ثبت رساندند.

وی در ادامه افزود: این زوج نیک اندیش ۲۰۰۰ متر زمین مزروعی خود را که ارزش آن بالغ بر ۵۰۰ میلیون است و در شهر گلشهر واقع شده را وقف کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد: این واقفین خیر اندیش با تنظیم وقف نامه ای عواید این موقوفه را جهت ترویج فرهنگ قرآن کریم، کمک به فقرا و ترویج عید غدیر خم صرف کردند.

**حضور۴۰۰۰دانش آموز اصفهانی درآزمون نهایی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: ۴۰۰۰ دانش آموز اصفهانی که در مقاطع مختلف تحصیل می کنند در آزمون نهایی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شهر اصفهان شرکت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: همزمان با برگزاری پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم توسط اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در سال جاری ۵۰۰۰ نفر قرآن پژوه در این دوره ثبت نام کرده و از مزایای این طرح بهرمند شدند.

وی در ادامه افزود: براساس تفاهم نامه های که بین اداره آموزش و پرورش و اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان منعقد شد امسال ۱۷ مدرسه و ۴۰۰۰ نفر دانش آموز در مقاطع گوناگون در این طرح ثبت نام کردند و از مزایای این طرح استفاده کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: همچنین امسال این طرح در دانشگاه علوم قرآن و حدیث اصفهان، کانون فرهنگی حضرت جواد ائمه(ع) اصفهان و کانون اصلاح و تربیت نیز اجرا شد که در مجموع ۵۰۰۰ نفر قرآن پژوه در این طرح شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در ادامه عنوان کرد: با پایان یافتن این دوره آزمون نهایی این طرح با حضور کلیه قرآن پژوهان در ۱۰ مدرسه شهر اصفهان و مصلی نماز جمعه اصفهان برگزار می شود که کلیه تدابیر لازم نیز جهت هرچه بهتر برگزاری این آزمون که در روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه برگزار می شود اندیشیده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا