پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

خبرهای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان (۱۰ بهمن ماه)

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، شاید پیدا کردن فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای که کودک را خسته نکنند برای مادران چالش برانگیز باشد، باید به یاد داشت که هرچند کودکان به خصوص در مقایسه با مدتی قبل توانا به نظر می‌ٰرسندولیبسیاریازتوانایی‌هایآنهاهنوزدرحال شکل‌گیری هستند لذا فعالیت‌های ساده به آنها کمک می کند تا هم کودک و هم مادر لذت ببرند.
در همین راستا نشست تخصصی آموزشی “بازی های مادرانه” ویژه مادران با حضور دکتر “کردی” کارشناس مجرب حوزه کودک و خانواده از سوی باغ بانوان پردیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
این برنامه همراه با برپایی غرفه های بازی و مسابقه “مادر و کودک” روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در محل باغ بانوان پردیس واقع در میدان سهرودی، بعد از ورودی ناژوان برگزار خواهد شد.
مادران علاقه مند برای شرکت در این برنامه و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۷۷۵۲۳۳۳ تماس حاصل کنند.

** موزه هنرهای معاصر میزبان تابلوهای نقاشی “گوشه های اصفهان
موزه هنرهای معاصر اصفهان میزبان نمایشگاه “گوشه های اصفهان” آثار نقاشی جهانگیر شهدادی در قالبی متفاوت و شاعرانه است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نمایشگاه “گوشه های اصفهان” در محل موزه هنرهای معاصر میزبان هنردوستان است.
جهانگیر شهدادی نقاش، و نویسنده مقاله‌های متعدد و کتاب‌هایی درباره هنر ایران و غرب، بیشتر از چهل سال به تجربه عملی و نظری در رشته‌های گوناگون هنرهای دیداری پرداخته‌ است.
“گوشه‌های اصفهان” نمایشگاهی متفاوت و خاص بوده که موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان را میزبان شاعرانه تابلوهای نقاشی جهانگیر شهدادی کرده و در واقع شعر یکی از روایت‌های این نقاش است که تلاش می‌کند آن را در قاب تابلوهایش به تصویر بکشد.
جهانگیر شهدادی علت نامگذاری این نمایشگاه به نام “گوشه‌های اصفهان” را یکی از مجموعه‌های شناخته شده کیوان قدرخواه همکار و دوست شفیق شاعر اصفهانی عنوان کرده است.
نمایشگاه نقاشی “گوشه‌های اصفهان” با ۳۶ اثر از جهانگیر شهدادی تا ۲۰ بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان میزبان هنردوستان به نقاشی و شعرفارسی است.

 

** برگزاری اولین کارگاه “هنرهای نمایشی” ویژه شهروندان ارشد اصفهان
اولین کارگاه “هنرهای نمایشی” و سلسله دوره های آموزش “سرود و سلفژ” از سوی باغ تجربه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اولین کارگاه هنرهای نمایشی ویژه شهروندان ارشد شهر اصفهان در سه ماهه زمستان در حال برگزاری است.
دفتر تخصصی شهروندان ارشد سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با هدف هویت بخشی به سالمندان، ضرورت تبدیل سالمندان به شهروندان پویا، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در سالمندان، ترغیب و تشویق سالمندان به انجام کارهای هنری و … به برگزاری اولین کارگاه “هنرهای نمایشی” اقدام کرده است.
این برنامه روزهای زوج از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل باغ تجربه واقع در چهارراه علامه امینی، ‌کنارگذر اتوبان شهید آقابابایی، نرسیده به چهارراه رکن الدوله، انتهای باغ غدیر، پارکینگ شماره پنج برگزار می شود.
محسن عربزاده، محمدرضا حسنی و مژگان نوایی از جمله اساتید هنرمند و مجربی هستند که در اولین کارگاه هنرهای نمایشی به شهروندان ارشد شهر اصفهان آموزش می دهند.
همچنین سلسله دوره های آموزش “سرود و سلفژ” نیز با حضور استاد “مهرداد طاهری” روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می شود.
گفتنی است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با برنامه های باغ تجربه می توانند با شماره ۳۲۶۷۰۲۹۵ تماس حاصل کنند.

** اختصاص تابلوهای تبلیغات شهروندی به موضوع “آداب معاشرت
تعداد ۳۰۰ تابلوی تبلیغات شهروندی از ۵ بهمن ماه به مدت ۱۵ روز به موضوع “آداب معاشرت” اختصاص داده شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، با توجه به اهمیت وجود حسن خلق در جامعه، این دوره از تابلوهای تبلیغات شهروندی به موضوع آداب معاشرت اختصاص داده شده است تا این سنت نیکو در جامعه نهادینه شود.
براین اساس با توجه به اینکه افراد برای انجام کارهای روزمره خود به طور معمول مجبور به ایستادن درصف هستند در قالب پنج طرح که به سبک تایپو گرافی ارائه شده مواردی همچون رعایت حقوق دیگران در صف، هل ندادن، برای دیگران در صف نوبت نگرفتن و… به شهروندان گوشزد می شود.
تابلوهای تبلیغات شهروندی با عنوان” شهرآداب” در سطح مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان نصب شده است تا در هر دوره نکاتی را در مورد آداب روابط اجتماعی، حسن خلق و… به شهروندان آموزش دهد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتراز تولیدات فرهنگی و برنامه های کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان می توانند با شماره۶۱-۳۴۴۶۷۳۶۰ تماس گرفته و یا به وب سایت shahrvandi.net مراجعه کنند.

** کتاب “مروری بر تاریخچه سنتور” در برنامه دلنوازان رونمایی شد
در ویژه برنامه این ماه دلنوازان از کتاب “مروری بر تاریخچه سنتور” نوشته محقق برجسته اصفهانی اکبر یاوریان در هنرسرای خورشید رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اجرای تکنوازی صحنه‌ای در موسیقی دارای جایگاه ویژه‌ای است و در واقع، گرمای هنر موسیقی و تکنیک نوازندگی اساتید در این برنامه‌ها مشخص می‌شود زیرا آنچه سیم را از زر جدا می‌کند و تکنیک نوازنده مجرب را نشان می‌دهد، تکنوازی است.
از دیگر مزایای تک نوازی معرفی سازهاست. در برنامه‌های اجرای گروهی، هارمونی ایجاد شده باعث می‌شود تا زنگ حقیقی سازها به گوش نرسد و این مهم با تکنوازی هنرمندان مجرب به نمایش در می‌آید.
ویژه‌برنامه دلنوازان در راستای معرفی سازها و نوازندگان چیره دست اصفهان به همت دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی در هنرسرای خورشید برگزار می شود.
این ویژه‌برنامه که هر چند وقت یک بار به همت دفتر تخصصی موسیقی برگزار می‌شود، تلاش دارد که اهالی موسیقی نصف‌جهان را با بزرگان این هنر آشنا سازد و فرصت مناسبی برای ارتقای آن فراهم کند.
در ویژه برنامه این ماه دلنوازان از کتاب “مروری بر تاریخچه سنتور” نوشته محقق برجسته اصفهانی اکبر یاوریان رونمایی شد. وی به تازگی کاندید برترین کتاب سال در زمینه پژوهش به دلیل نگارش کتاب «پژوهشی در عدد نمادین ۴۰» شده است.
این پژوهشگر در هر یک از برنامه‌های دلنوازان بسته به عنوان برنامه، پژوهشی را در مورد سازهای ایرانی و تاریخچه آنان تالیف می‌کند.
رئیس هنرسرای خورشید نیز اظهار داشت: برنامه دلنوازان در راستای اهداف دفتر تخصصی موسیقی در جهت کشف استعدادهای موسیقیایی در شهر اصفهان هر ماهه به یک ساز می‌پردازد که در بهمن ماه ساز سنتور مد نظر است که ضمن برگزاری اجرای سنتور نوازان اصفهان دوجلسه کارگاه آموزش کوک سنتور و نشر کتاب تاریخچه سنتور انجام گرفت.
منصور قربانی در مورد روال برگزاری برنامه دلنوازان گفت: این برنامه هر ماه اجرا می‌شود تاکنون تار نی و آواز اجرا شدن است این ماه سنتور و در پایان بهمن کمانچه و در ماه آینده تنبک را خواهیم داشت.
مدیر دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در مورد دستاوردهای برنامه دلنوازان بیان داشت: در برنامه های قبلی بانک اطلاعاتی هنرسرای خورشید توسعه پیدا کرد و با دوستان نوازنده جدیدی آشنا شدیم.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه این برنامه ماهیانه اجرا می‌شود، موجی در شهر ایجاد شده و نوازندگان ارتباطشان با دفتر تخصصی موسیقی افزایش پیدا کرده و این بزرگترین دستاورد این برنامه ها بوده است .
دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تلاش می‌کند که با برگزاری برنامه‌هایی از این دست و تداوم این برنامه‌ها، گامی اساسی در این راستا بردارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا