پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آغاز پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران از ۱۵بهمن ۹۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان، خانم زهرا شفیعی از آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران خبر داد و گفت: از ۴۴۷ مدرسه علمیه خواهران فعال در کشور،۴۴ مدرسه در سطح ۲، تعداد ۶ مرکز تخصصیدر سطح ۳ و ۲مرکز در سطح ۴ در استان اصفهان فعال‌اند.

وی با اشاره به شیوه‌های تحصیل در سطوح مختلف ابراز کرد: در سطح ۲، شیوه‌های حضوری تمام‌وقت، نیمه‌حضوری و پاره‌وقت رایج است و در سطح ۳ نیز به شیوه حضوری تمام‌وقت، نیمه‌حضوری و غیرحضوری ارائه می‌گردد، سطح ۴ هم به صورت حضوری تمام‌وقت برگزار می‌‌شود.

معاون آموزش  مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان، با بیان این که پذیرش در سطح ۴ فقط از دانش‌آموختگان سطح ۳ حوزه‌های علمیه خواهران و پذیرش در سطح ۳، از دانش‌‌آموختگان سطح ۲ است، اظهار داشت: برای سطح ۲، از دانش‌آموختگان سیکل و دیپلم پذیرش انجام می‌شود.

ویتفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، ، مطالعات اسلامی زنان،کلام اسلامی،  کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدوی گفت: رشته‌های سطح ۳ در اصفهان
وی رشته‌های سطح ۴ را «فقه خانواده» و «تفسیر تطبیقی»‌ برشمرد و تصریح نمود: از ۱۵ بهمن، همزمان با ولادت حضرت زینب(س) برای سطح ۲ و ۳ ثبت نام آغاز می‌گردد.

معاون آموزش مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان یادآور شد: متقاضیان می توانند از ۱۵ بهمن ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتیwww.whc.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

زهرا شفیعی گفت: در سطح ۲ آزمون ورودی نداریم و مصاحبه علمی برای پذیرش در این سطح، ۱۰ تیر ماه به مدت یک ماه انجام خواهد شد و نتایج آن در ۲شهریور۱۳۹۶ اعلام خواهد گشت.

وی اهداف مشخص‌شده برای سطح ۲ را تربیت کارشناسان مسائل دینی، مشاوران مذهبی و مبلغان کارآمد؛ تربیت مربیان و معلمان معارف اسلامی؛  آماده‌سازی استعدادهای برتر برای تحصیل در مقاطع بالاتر بیان نمود.

معاون آموزش مدیریت حوزه‌های علمیـه خواهران اصفهان در ادامه اهداف تحصیل در سطح ۳ را شاملتربیت مدرس و مربی برای دوره عمومی حوزه‌های علمیه خواهران و دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی؛ تربیت پژوهشگر در گرایش‌های مربوط؛ تربیت مبلغان کارآمد و مدیران فرهنگی؛ آماده‌سازی استعدادهای برتر به منظور ورود به مقاطع بالاتربیان نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا