پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان این مطلب گفت :بیش از  ۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.همچنین  برای  ۲۳۰هزار مستمری بگیر تحت پوشش، ماهیانه بالغ بر  ۲۷۰ میلیارد تومان  حقوق واریز می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب به مناسبت دهه فجر گفت: کلیه کارگاه‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی ومعدنی دولتی وغیر دولتی می‌توانند به مدت سه ماه از ۱۹ دیماه سال جاری تا ۱۹ فروردین سال آینده از ۱۰۰ درصد بخشودگی بهره مند شوند.

وی با اعلام این خبر افزود: به دنبال رکود در کشور، اجرای این طرح می‌تواند به اقتصادکمک  وکارگاه‌ها را از رکود خارج کند.

دادخواه رقم بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی را  ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که از این میزان بدهی ۲۰درصد مربوط به دولتی‌ها ومابقی به بخش خصوصی تعلق دارد.

ایشان از افزایش ۳۰ درصدی آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در مقایسه با سال قبل خبر داد واظهار داشت: در سال ۹۴ تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری ۱۶ هزار نفر بود که تا آذرماه سال جاری به ۲۲ هزار نفر افزایش یافته است . اما در دو ماه اخیر تعداد کمتری به این آمار اضافه شده است.وی رکود ناشی در استان وکشور را دلیل افزایش مقرری بگیران تامین اجتماعی عنوان کرد .

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در پاسخ به این سوال خبرنگاری که چرا برخی از کارگران پلی اکریل حاضر به استفاده از بیمه بیکاری نیستند،گفت: این کارگران شامل سختی کار می شوند واگر درخواست بیمه بیکاری یکنند ،دیگر شامل مزایای سختی کار نمی شوند وسابقه اشان را از دست می دهند، به همین دلیل خود این کارگران تقاضای دریافت بیمه بیکاری ندارند.

دادخواه در خصوص مشکل پیش آمده اخیر با دانشگاه علوم پزشکی که بدلیل بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی استان بود، گفت: مشکل پیش آمده برطرف شده و بیمه شدگان هیچ مشکلی برای دریافت خدمات از مراکزدرمانی دانشگاه ندارند .همچنین این سازمان هیچ بدهی به مستمری بگیران ندارد واگر اختلافی هم با کارفرمایان داشته باشیم ،مشکل را از طریق گفت و گو حل می کنیم .

دادخواه با اشاره به بدهی  ۸۰ میلیاردی سازمان اتوبوس رانی به تامین اجتماعی استان گفت: با برگزاری نشست‌های مفید با شهردار اصفهان ،قسمتی از طلب ما از طریق دریافت سه هکتار زمین برای ساخت بیمارستان تهاترشد و سند آن توسط شهرداری به نام تامین اجتماعی زده شد ومابقی بدهی هم از طریق تهاتر بدهی ها با هزینه های مربوط به صدور پروانه ساخت وساز ومجوزها پرداخت خواهد شد .

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: کارگان ساختمانی بر اساس قانون با مراجعه به سازمان فنی و حرفه‌ای ودریافت کارت مهارت می‌توانند بیمه شوند وتا کنون ۱۶۰ هزار نفر کارت مهارت دریافت کرده‌اند و۵۵ هزار نفر بیمه شده اند .

وی در ادامه افزود: ۷ درصد حق بیمه کارگران توسط خودشان وما بقی از محل صدر و پروانه تامین می‌شده است که امسال با رکود در بخش ساختمان، حتی نتوانسیتم یک نفر را بیمه کنیم.

وی با اشاره به طرح الکترونیکی کردن خدمات تامین اجتماعی گفت : یکی از خدمات ما به کارگران ارائه خدمات اکترونیک واجرای دولت الکترونیک است. طرح پرونده الکترونیک به صورت پایلوت در حال انجام است وامیدواریم تا پایان سال این اتفاق کامل شود.

وی در خصوص نسخ الکترونیک یا طرح حذف دفترچه بیمه تصریح کرد: سخت افزار اجرای این طرح نصب شده است وبه صورت پایلوت در حال انجام است وکارت الکترونیک بیمار با پرداخت حق بیمه شارژ می شود وبا راه اندازی سیستم دو میلیون و۵۰۰ هزار کارت صادر می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا