شهر و جامعهعناوین اخبار

سن مراجعه کنندگان به کمیته امداد پایین آمده است

 حمیدرضا شیران پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در آستانه دهه مبارک فجر برگزار شد با اشاره به اینکه کلیه وجوه پرداختی توسط مردم و خیرین صرف هزینه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد می شود از آمادگی کمیته امداد استانبرای هر گونه شفاف سازی در حوزه فعالیت‌های کمیته امداد امام (ره) خبر داد .

وی افزود :۱۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند.این در حالی است که سن مراجعه کنندگان به مراکز کمیته امداد استان اصفهان کاهش یافته است .

به گفته شیران ،شرایط اقتصادی کنونی کشور فقر را افزایش داده و در نهایت افراد در سنین پایین نیز به کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تامین مخارج پناه آورده‌اند.

شیران با بیان اینکه در سال جاری کمیته امداد امام خمینی (ره) ۷۴ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی درآمد داشته است، ابراز داشت: ۷۲ میلیارد تومان از این مبلغ در بخش پرداخت مستمری افراد تحت پوشش و بیش از ۴۲ میلیارد تومان در موضوع بیمه و درمان هزینه شده است.

بیش از هفت هزار و ۸۰۰ شغل توسط کمیته امداد استان اصفهان ایجاد شده است

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه طی یک دهه اخیر توانمندسازی و رسیدن به خودکفایی در مددجویان کمیته امداد امام (ره) در دستور کار قرار گرفته است، اظهارداشت : در سال ۹۴ بیش از هفت هزار و ۸۰۰ شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده است که با بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که انجام می‌شود مراقب هستیم آمار اشتباهی در این زمینه احصا نشود.

وی درآمد صندوق‌های صدقات استان اصفهان در سال جاری را ۲۴ میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: همه این درآمد به مددجویان پرداخت شده است و ریالی از این درآمد علی‌رغم سیاه نمایی‌های انجام شده در محل دیگری هزینه نشده است.

شیران  خاطر نشان کرد : برای کمک به کشورهای دیگر توسط نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه وجهی از صندوق‌های کمیته امداد به آن‌ها تخصیص داده نمی‌شود و تنها در مواقعی که صندوق‌های مناسبتی با عنوان مشخص درج می‌شود، مبالغ جمع‌آوری شده در آن با هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط به کشور هدف ارسال می‌شود.

وی همچنین به کمک ۲۳ میلیارد تومانی مردم استان اصفهان در اجرای طرح محسنین به مستمندان اشاره کرد و گفت: طرح محسنین طی ۱۰ سال گذشته اجرایی می‌شود و استقبال مردمی خوبی نیز از این طرح انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان میزان وام‌های خوداشتغالی کمیته امداد را بین دو تا پنج میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در سال جاری سهم اعتبارات وام‌های بانکی که از طریق دولت به کمیته امداد و بهزیستی داده می‌شد ۵۰ درصد کاهش پیداکرده است.

وی در خصوص خدمات بیمه‌ای کمیته امداد امام (ره) نیز اظهار داشت: کمیته امداد، منازل و طرح‌های اشتغال افراد تحت پوشش را بیمه حوادث می‌کند و در سیل اخیر خور، با تمام تلاش‌هایی که شد به هر خانوار نزدیک به ۲۵ میلیون تومان کمک شد و خانه‌های تخریب‌شده موردبازسازی قرار گرفت.

سه هزار و ۲۰۰ سرپرست خانوار بیمار در استان اصفهان وجود دارد

شیران با اشاره به اینکه سرپرست سه هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)  در استان اصفهان بیمار هستند، اظهار داشت: خانواده‌های غیر نیازمند که دارای فرد بیماری هستند در شرایط سختی به سر می‌برند حالا توجه کنید یک خانواده نیازمند با بیمارانی که بعضاً صعب‌العلاج هستند با چه مشکلاتی دست‌به‌گریبان است.

وی در خصوص طرح نیکوکاری نیز گفت: بچه های ما از لحاظ پوشاک فوق العاده مشکل دارند و من از همشهریان عزیز اصفهانی تقاضا دارم با وجود نزدیک شدن به شب عید هر چقدر در توانشان هست به کودکان نیازمندمان کمک کنند.
وی گفت: امید است که رسانه ها با کمک مردم کمپینی به نام ” کمپین نگذاریم کودکی شب عید بدون لباس باشد” راه اندازی کنیم و حمایت خود را به آنها اعلام داریم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا