پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از دستگیری سوداگر مرگ با ۱۴ کیلوگرم هروئین تاکشف قاچاق در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت: با دریافت گزارشات مردمی مبنی بر توزیع مواد افیونی در سطح شهر اصفهان توسط یک قاچاقچی مواد مخدر بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل زندگی وی اعزام و در یک اقدام غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

سرهنگ یاردوستی افزود: در بازرسی از محل اختفای متهم ۱۴ بسته یک کیلویی هروئین ،دو بسته ماده مخدر شیشه در حدود پنج گرم ، ۲۵۰ گرم تریاک و تعداد ۱۰ عدد پایپ کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس مرکز استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نجات نسل آینده جامعه از تهدید بزرگ مواد مخدر را مشروط به همکاری و مشارکت فعال آحاد مردم و دستگاه های مرتبط دانست و به عموم شهروندان توصیه کرد در صورت اطلاع از فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را بی درنگ به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

**عدم توجه به جلو یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید و فوت یکی از سرنشینان و مجروحیت دیگر سرنشین آن خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت : ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” از واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در این محور باخبر و بلافاصله به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو که جوانی ۲۷ ساله بود جان خود را از دست داد و دیگر سرنشین به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو توسط راننده پراید اعلام شده است .

رئیس پلیس راه کشور در پایان از رانندگان خواست : با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنید و هر گاه احساس خستگی و خواب آلودگی داشتید در امن ترین مکان توقف کنید و پس از استراحت و رفع خستگی حرکت کنید.

**کلاهبرداری با وعده پیش فروش آپارتمان

 فردی که با وعده پیش فروش آپارتمان، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان “شاهین شهر” دستگیر شد.

 سرهنگ “رجبعلی مختاری” فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” گفت: در پی وصول شکایاتی مبنی بر اینکه فردی با تاسیس یک شرکت ساختمانی در شاهین شهر و با وعده پیش فروش آپارتمان مبالغ زیادی از شهروندان دریافت و متواری شده بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بررسی ها مشخص شد این فرد مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از ۴۰ شهروند شاهین شهری کلاهبرداری کرده و متواری شده است، افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر موفق شدند این فرد کلاهبردار را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ مختاری با اشاره به اینکه متهم در بازجویی ها به بزه انتسابی اعتراف کرد، گفت: در این خصوص پرونده ای تشکیل و فرد کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان از شهروندان خواست: فریب ظاهر افراد شیاد و کلاهبردار را نخورید و در صورت مواجه شدن با هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**کشف یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در اصفهان

 کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در بازرسی از دو انبار در شهر اصفهان دو محموله کالای خارجی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ “ستار خسروی “رئیس پلیس آگاهی استان  اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی وصول خبری مبنی بر تخلیه و دپو کالای خارجی قاچاق در دو انبار در شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی،کارآگاهان به دو انبار مورد نظر اعزام و در بازرسی صورت گرفته محموله هایی شامل ریش تراش ، ادکلن، قهوه ،دستگاه قهوه ساز،پودر هات چاکلت و پودر شیر خارجی قاچاق کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال  تخمین زده شده است .

سرهنگ خسروی افزود: در این خصوص دو قاچاقچی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ خسروی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا با قاچاقچیان و برهم زنندگان نظم اقتصادی برخورد قانونی خواهد کرد و یکی از اقدامات اساسی که به جد دنبال می شود شناسنامه دار کردن انبار ها در استان می باشد که در صورت کشف کالای قاچاق از انبار ها مالکان این انبار ها می بایست پاسخگوی تبعات اقدام خود باشند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا