عناوین اخبار

کاهش واردات سیگار در آذر و دی ماه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از گمرک جمهوری اسلامی ایران، بر اساس جدول های آماری تجارت خارجی سهم واردات انواع سیگار از آغاز امسال تا پایان آبان ماه ۳۰ میلیون و ۳۱۶ هزار دلار بود.

میزان واردات سیگار در دو ماهه آذر و دی نیز در مجموع ۸۳۸ هزار و ۶۷۹ دلار ثبت شد. این میزان سیگار از امارات، فدراسیون روسیه و ایتالیا وارد کشور شد.
با این همه، میانگین ارزش واردات سیگار به کشور در آذر و دی در مقایسه با هشت ماهه منتهی به آبان ماه با کاهش شدیدی همراه بود که به نظر می رسد این موضوع بیشتر به سیاست های دفتر برنامه ریزی دخانیات برای افزایش ظرفیت تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات مربوط می شود.
بر اساس سیستم بین المللی طبقه بندی کالا، سیگار در دو ردیف تعرفه ای ۲۴۰۲۲۰۰۰ با عنوان سیگار حاوی توتون و ردیف تعرفه ای ۲۴۰۲۱۰۰ با عنوان سیگار برگ طبقه بندی می شود.
واردات سیگار منوط به اخذ مجوز واردات از دفتر برنامه ریزی دخانیات کشور و رعایت سایر مقررات مرتبط است.
به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات اعلام کرد: آمارها نشان می دهد در ۹ ماهه امسال سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون نخ سیگار وارد کشور شد که در مقایسه با ۱۱ میلیارد نخ وارد شده در مدت مشابه پارسال، کاهش ۶۷ درصدی نشان می دهد.
«علی اصغر رمزی» بیان داشت: مالیات و عوارض برای واردات محصولات دخانی ۱۰۴ درصد و برای تولیدات داخلی ۲۱ تا ۳۶ درصد تعیین شده است.
به گفته وی، براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مالیات تعیین شده برای واردات ۴۰ درصد، تولید داخلی ۱۰ درصد، تولید مشترک ۲۰ درصد و تولید مستقل برند خارجی ۲۵ درصد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا