پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از اقدام ها برای افزایش امنیت تا فداکاری پلیس و کشف تریاک

سرهنگ” حسین حسین زاده” در همایش رابطین سازمان های دولتی که در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد گفت: در قرن ۲۱ تمام پلیس های دنیا به این نتیجه رسیدند که بدون تعامل، مشارکت و استفاده از خرد جمعی نمی توان امنیت جامعه را تامین کرد.

وی افزود: امروز نیروی انتظامی نیز با تکیه بر همین رویکرد به دنبال جلب مشارکت عمومی است و در این میان هرکدام از روابط عمومی دستگاه ها سهم عمده ای دارند که می توانند به ارتقای امنیت جامعه کمک کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت: امروز قانون، سلاح، تجهیزات مدرن و اختیارات پلیس نیست که امنیت کشور ما را در بین کشورهای منطقه  به بهترین شکل ممکن تامین کرده بلکه پارامتر های دیگری در این زمینه وجود دارد و یکی از آنها حاکمیت دین و اخلاق در بین مردم است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که از پلیس های آموزش دیده و تجهیزات مدرن برخوردارند در تامین امنیت جامعه خود با دغدغه جدی روبرو هستند در حالی که کشورما نه تنها از نظر امنیت ملی بلکه از نظر وضعیت کاهش جرایم عمومی نیز مثال زدنی است.

این مقام انتظامی بیان داشت: تردید نداریم که غرب به دنبال تغییر در سبک زندگی مردم ما است و قطعاً این تغییرات ، مشکلاتی را برای ما به وجود خواهد آورد.

وی افزود: فضای مجازی، مواد مخدر، تصادفات ، ترافیک، قاچاق کالا ، سرقت و امنیت اخلاقی از جمله حوزه هایی هستند که نیروی انتظامی دغدغه جدی دارد و در این حوزه ها به شدت نیازمند مشارکت مردم و دستگاه ها است.

سرهنگ حسین زاده گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد معتقدیم که باید دستگاه ها به صورت جدی وارد میدان شوند و تلاش های خود را ۱۰ برابر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سال گذشته ۹۸۰ نفر در راه های شهری و برونشهری استان براثر تصادف جان خود را از دست دادند که ۵۸ درصد آنها موتورسوار بودند و ۵۰ درصد مصدومان حوادث رانندگی استان هم راکبان موتورسیکلت هستند.

وی افزود: در زمینه اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۰ هزار خودرو که آلایندگی آنها ۱۰ برابر حد مجاز بود شناسایی و توقیف شدند.

حسین زاده تاکید کرد: اگر می خواهیم، اصفهان ما همچنان زیبا و زبانزد خاص و عام باقی بماند باید با همدلی و همراهی یکدیگر این چالش ها و دغدغه ها را از استان خود برطرف کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ناهماهنگی بین دستگاه ها اولین آسیب را به مردم می زند گفت: دلیل اینکه نیروی انتظامی بر مشارکت اجتماعی و هماهنگی بین دستگاه ها تاکید دارد این است که یکی از نتایج و دستاوردهای مهم این هماهنگی قطعاً ارتقای امنیت جامعه و مصون ماندن مردم از آسیب ها خواهد بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از رابطین سازمان های دولتی با اعطای لوح یادبود و هدایا تقدیر به عمل آمد.

** تعیین نوع مشارکت در امنیت اجتماعی برای بیش از ۸۰ دستگاه دولتی اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به نقش دستگاه ها در تولید امنیت گفت: در این زمینه ، وظایف و نوع مشارکت در امنیت اجتماعی برای بیش از ۸۰ سازمان و دستگاه دولتی مرتبط با این حوزه تعیین شده است.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” در حاشیه همایش رابطین سازمان های دولتی گفت: امروز تکنولوژی ها رو بروز در حال تغییر هستند به طوری که اگر یک دستگاهی در گذشته ۱۰۰ سال طول می کشید تا نوع جدید آن به بازار بیاید اما امروز می بینیم که رشد فناوری ها به قدری سریع هستند که روز به روز تکنولوژی های جدیدی وارد زندگی مردم می شوندکه اگر به درستی مدیریت نشوند باعث بروز آسیب هایی برای جامعه خواهند شد.

وی با بیان اینکه برقراری امنیت در چنین دنیایی قطعاً بدون مشارکت و همکاری سایر دستگاه ها امکان پذیر نخواهد بود گفت:اگر معتقدیم که پلیس حافظ امنیت است، باید بپذیریم که سایر دستگاه ها نیز به عنوان تولید کنندگان امنیت وظایف و تکالیفی دارند که اگر این وظایف به درستی انجام شود بسیاری از مسایل جزئی که امروز به پلیس محول می شود با یک کار جمعی و مشارکتی حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امنیت بستر توسعه است و هیچ دستگاه و سازمانی بدون امنیت نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد افزود: امروز همه دستگاه ها نیازمند هم افزایی و مشارکت هم هستند و هیچ سازمانی نمی تواند بدون تعامل و همکاری دیگر سازمان ها فرایند های بین بخشی خود را پیش ببرد و یکی از این سازمان ها نیز نیروی انتظامی است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: امروز پلیس نیازمند مشارکت همه دستگاه ها در زمینه تولید امنیت اجتماعی مطلوبتر و بهتر برای مردم است چرا که اعتقاد دارد ،همانند دوران دفاع مقدس که همه دست در دست هم دادند و دشمن را از خاک کشور بیرون راندند امروز هم با یک کار جمعی و مشارکت عمومی می توان در جنگ نرم دشمن پیروز شد و میهن عزیز را از هر تهدیدی مصنون نگهداشت.

سرهنگ کریمی به ابتکار معاونت اجتماعی پلیس استان در جلب مشارکت دستگاه ها و سازمان ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه با همکاری رابطین اجتماعی سازمان ها و دستگاه ها وظایف و نوع مشارکت در امنیت اجتماعی برای ۸۰ سازمان و دستگاه دولتی مرتبط با این حوزه در سطح استان تعیین شده است.

وی با تقدیر از تلاش های رابطین اجتماعی سازمان های دولتی درراستای اجرای دقیق وظایف تعیین شده اظهار داشت: ما معتقدیم که اگر در یک سال گذشته موفقیت های خوبی در تامین امنیت استان به دست آمده این موفقیت ها نتیجه همدلی، همراهی و همکاری خوب دستگاه های دولتی با مجموعه خدمت گذاران در نیروی انتظامی استان بوده است.

**پلیس، بهترین همکار برای بهزیستی است

 معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان از، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان به عنوان بهترین همکار در اجرای ماموریت های بهزیستی یاد کرد.

دکتر مرضیه فرشاد، در همایش رابطین سازمان های دولتی گفت: بهزیستی یکی از اداراتی است که بدون همکاری و یاری نیروی انتظامی نمی تواند در کارش موفق باشد و خوشبختانه معاونت اجتماعی پلیس استان نیز همکاری بسیار خوبی با این اداره داشته و همیشه وجود پلیس در کنار ما باعث دلگرمی و پیشبرد کارهاشده است.

وی با بیان اینکه حضور به موقع نیروی انتظامی همیشه و در همه جا موثر است اظهار داشت: مواقعی بوده که اصلاً فکرش را نمی کردیم و دیدیم نیروی انتظامی در آنجا ورود پیدا کرده و توانسته بسیاری از موانع و مشکلات ما را برطرف نماید که جا دارد تا از معاونت اجتماعی پلیس استان تقدیر کنم.

فرشاد با تاکید کرد: وقتی در تقسیم کار ها می بینیم که معاون اجتماعی پلیس استان خود در هشت کارگروه استانداری عضو هستند این نشان می دهد که نیروی انتظامی خود اولین گام را برای همکاری با دیگر دستگاه ها برداشته و ما وظیفه خود می دانیم که این نیرو را در ماموریت هایش همراهی کنیم.

معاون اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه خلاقیت ، نوآوری و تغییر تحول در نیروی انتظامی مشهود است اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی با گذشته تفاوت های بسیاری کرده و به سازمانی پویا و به روز و همراه با زمان پیش می رود که باعث افتخار همه دستگاه و سازمان ها و مردم استان است.

**استفاده از افسران پلیس برای آموزش جامعه کارگری اصفهان

 معاون اجتماعی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: افسران با تجربه وبا دانش پلیس در اولویت مدرسان کارگاه های آموزشی جامعه کارگری استان قرار دارند.

مهندس احمد رضا پرنده، در همایش رابطین سازمان های دولتی گفت: نیروی انتظامی استان همواره به دنبال این بوده که از توان و ظرفیت روابط عمومی دستگاه ها استفاده کند که این رویکرد و نگاه ویژه به روابط عمومی ها را باید قدر بدانیم و ما نیز از این فرصت پیش آمده استفاده کنیم.

وی افزود: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی همواره از افسران با تجربه و با دانش پلیس استان برای آموزش جامعه کارگری استان استفاده کرده و آنها را در اولویت مدرسان کارگاه های آموزشی خود قرار داده است.

این مقام مسئول عنوان داشت:مسلم است که افسران نیروی انتظامی هم از نظر علمی از سطح بالایی برخوردارند و هم به جهت رودر رو بودن با آسیب ها و جرایم تجربه و مهارت کافی در ارائه مطالب آموزشی را دارند و همین امر به ما در آموزش موثر به کارگران کمک زیادی کرده است.

مهندس پرنده در ادامه اقتدار پلیس را مایه آرامش مردم و از طرفی باعث ترس و وحشت برای مجرمان عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه پلیس استان توانسته چنین حسی را در بین مردم و خلافکاران ایجاد کند.

معاون اجتماعی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: وقتی می بینیم پلیس همیشه در کنار ماست ما نیز دوست داریم که یار و همراه او باشیم و هرچه در توان داریم در خدمت گذاری به نیروهای انتظامی آماده هستیم.

**اقدام فداکارانه مامورراهور اصفهان در نجات دختر ۲ ساله از مرگ حتمی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از اقدام فداکارانه یک مامور پلیس راهور این فرماندهی در نجات به موقع یک دختر بچه دوساله هنگام برخورد با یک دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ”جهانگیرکریمی” اظهار داشت: مامور پلیس راهور شهرستان نجف آباد که در روبروی مسجد جامع این شهر مشغول انجام خدمت بود متوجه می شود که دختر بچه ای دو ساله از پدرش که مشغول نماز خواندن در مسجد بوده جدا و به سمت خیابان اصلی حرکت کرده است.

وی افزود: با توجه به کوچک بودن جثه و تاریکی محل زمانی که یک دستگاه خودرو نزدیک بود به وی برخورد کند این مامور وظیفه شناس پلیس راهور دراقدامی فداکارانه خود را به سمت خودرو پرتاب کرده و دختربچه را از مرگ حتمی نجات می دهد. این مقام مسئول با بیان اینکه اقدام فداکارانه مامور راهور با تحسین افراد حاضر در صحنه مواجه شدگفت: دختر بچه به صورت صحیح و سالم تحویل پدرش شد و خوشبختانه هیچ گونه آسیبی به مامور نیز وارد نشد.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از شهروندان نجف آبادی با سامانه ۱۹۷ دفتر نظار همگانی پلیس استان تماس گرفته و از این اقدام مامور پلیس راهور تقدیر و تشکر کردند که این گونه قدرشناسی مردم عزیز را ارج و به وجود چنین ماموران فداکاری در بدنه نیروی انتظامی نیز افتخار می کنیم.

**کشف ۲۳۰ کیلوگرم تریاک در اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری چهار سوداگر مرگ و کشف ۲۳۰ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری و پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ” جهانگیر کریمی”  گفت: روز گذشته ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان حین انجام گشت زنی در حوزه ماموریت خود به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شده و قصد متوقف کردن آن را داشتند که راننده به محض مشاهده ماموران از صحنه متواری می شود.

وی افزود: با فرار متهم ماموران بلافاصله خودر را تعقیب و سرانجام آن را در بیابان های اطراف متوقف کرده و در بازرسی از آن مقدار ۱۸۰ کیلوگرم تریاک را کشف می کنند.

این مقام انتظامی همچنین از کشف ۵۰ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز خبر داد و گفت: این مقدار مواد در بازرسی از داخل یک دستگاه خودروی سواری ام وی ام که راننده آن تحت پوشش خانوادگی قصد انتقال آن به استان را داشت کشف شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: در مجموع این دو عملیات طی ۲۴ ساعت گذشته مقدار ۲۳۰ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف و چهار نفر سوداگر مرگ دستگیر شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا