تیتر دوعناوین اخبار

تعیین زمان انتخابات میاندوره‌ای خبرگان/ گرامیداشت آیت الله هاشمی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و  به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، هشتمین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم این مجلس با حضور اعضاء و ریاست آیت الله جنتی روز پنج‌شنبه در قم برگزار شد.

در این جلسه پیرامون موضوعات اجلاس آتی مجلس خبرگان که ۱۷ و ۱۸ اسفند سال جاری در تهران تشکیل خواهد شد و نیز میهمانان ویژه این اجلاسیه بحث و تبادل نظر شد.

آیت الله جنتی رئس مجلس خبرگان رهبری در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت دهه فجر و سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن گفت: انقلاب اسلامی، انفجار نوری بود که بر اساس  ولایت فقیه و ایمان مردم به ولی فقیه شکل گرفت و درس بزرگی به جهانیان اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان داد.

وی افزود: این حرکت امام  واقعاً ماندگار شد و اکنون با گذشت قریب چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی روز به روز شاهد برکات این حرکت عظیم و ماندگار حضرت امام(ره) هستیم».

رئیس مجلس خبرگان تأکید کرد: «همه ما وظیفه داریم تا توان داریم پیام نهضت حضرت امام که قیام برای حمایت از اسلام و مردم مظلوم و مستضعف بود را بیان و تبیین کنیم تا پیام انقلاب اسلامی برای همیشه زنده و بالنده به نسل‌های بعد منتقل گردد.

آیت الله جنتی در ادامه یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت تصریح کرد: رحلت برادر عزیزمان حضرت آقای هاشمی رفسنجانی که در طول دوران انقلاب پست‌های حساس و بسیار کلیدی این نظام را بر عهده داشتند و زحماتی را برای اسلام و انقلاب متحمل شدند گرامی می‌داریم و امیدواریم با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری جانشین مناسبی برای ایشان در مجمع تشخیص مصحلت نظام منصوب شود.

رئیس مجلس خبرگان در پایان با اشاره به حادثه پلاسکو، ضمن تقدیر از جانفشانی آتش نشانان و یاد شهدای آتش نشان را گرامی داشت.

بر اساس مصوب جلسه هیأت رئیسه مجلس خبرگان مقرر شد انتخابات میاندوره‌ای این مجلس همزمان با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

همچنین جلسه کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری (موضوع اصل ۱۱۱ قانون اساسی) روز گذشته برگزار شد و اعضا موضوعات در دستور کار خود را بررسی کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا