پیشخوانعناوین اخبار

دلیل برتری «گوگل پیکسل ایکس ال» نسبت به «آیفون ۷ پلاس»

پایگاه خبری سرمایه گستران-دو گوشی اصلی که در سال ۲۰۱۶ عرضه شدند، گوشی‌های آیفون ۷ اپل و گوگل پیکسل ایکس ال  هستند. آیفون به طور مسلم یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است و اپل نیز قصد دارد این محبوبیت را حفظ کند.

در حالی که آمار فروش پیکسل گوگل به هیچ وجه نزدیک به آیفون نیست اما این گوشی همان رویایی است که خیلی از طرفداران گوگل همیشه در ذهن داشته‌اند، گوشی‌ای با دوربینی فوق‌العاده، تجربه‌ی اندروید عالی، آپدیت‌های به موقع و البته امکانات بسیار زیاد دیگر. عضو دیگر این خانواده، گوشی پیکسل XL نیز در حال جلب توجه زیادی از طرف کاربران است و دلیل آن نیز عملکرد گوشی‌های رقیبی است که در بازار عرضه شده‌اند. فبلت اخیر سامسونگ، «نوت ۷» متاسفانه نتوانست در بازار خوب عمل کند و «وی ۲۰ ال‌جی» نیز با توجه به اینکه دستگاهی مناسب و خوب به نظر می‌رسد نتوانسته توجه کاربران را به خود جلب کند.

پس بگذارید فرض کنیم که در انتخاب‌تان بین دو گوشی آیفون ۷ و پیکسل (یا هم خانواده‌های،
بزرگ‌تر آن‌ها آیفون ۷ پلاس و پیکسل XL) تردید دارید. گرچه قول نمی‌دهیم که بتوانیم این انتخاب را به جای شما انجام دهیم اما در این مقاله به بررسی نقاط قوت پیکسل،
در برابر آیفون ۷ می‌پردازیم، و نگران نباشید، دقیقاً همین کار را برای آیفون ۷ اپل نیز انجام داده‌ایم.

راهنمای خرید: گوشی‌های هوشمند زیر ۷۰۰ هزار تومان (بهمن ۹۵)
با ۱۲ قابلیت مخفی گوشی‌ های آیفون آشنا شوید
اپل در سال ۲۰۱۷: نقدی بر فعالیت‌های اپل در ۲۰۱۶ و پیش‌بینی اپل در

۱٫دوربین بهتر

شاید بتوان گفت که این تفاوت بسیار ناچیز است اما با این حال حقیقتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
گوگل برای دوربین گوشی‌های خود از ماژول تثبیت تصویر استفاده نکرده، اما واضح است که راهکاری نرم افزاری برای جایگزین کردن چنین ماژولی طراحی کرده است.
همچنین حالت +HDR دوربین این گوشی، در تنظیم نوردهی، واقعی نگاه داشتن ،رنگ‌ها و تنظیم مناسب دیگر ویژگی‌های عکس بسیار خوب عمل می‌کند.

در بررسی رقابتی ما، پیکسل یا به خوبی آیفون ۷ عمل کرده است و یا در،
بعضی از عکس‌های چالش برانگیزتر توانسته از آیفون ۷ پیشی بگیرد.

۲٫سبک‌تر و با ابعاد کوچک‌تر

با توجه به این نکته که هر دوی این گوشی‌ها صفحه نمایشی به اندازه ۵٫۵ اینچ دارند،
پیکسل توانسته است نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی خود را بالاتر نگاه داردکه باعث شده بدنه‌ی اطراف صفحه نمایش در پیکسل کوچک‌تر باشد و با گوشی جمع و جورتری مواجه باشیم.
با این حال پیکسل از نظر ضخامت کمی بزرگ‌تر است اما از طرف دیگر در رقابت بر سر وزن،برنده‌ی این میدان است؛ پیکسل با وزنی برابر با ۱۶۸ گرم ،در رقابت با آیفون ۱۸۸ گرمی پیروز می‌شود. ممکن است که چنین اختلاف وزنی از نظر شما،بسیار ناچیز به نظر برسد اما همین ۲۰ گرم وقتی که در حال استفاده‌‌ی،یک دستی از گوشی‌تان هستید یا وقتی که گوشی در حال افتادن از دست شما است می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

۳٫امکانات صوتی گوگل پیکسل ایکس ال

آیفون ۷ اپل فاقد پورت صوتی معمول گوشی‌ها است، حقیقتی که تا به حال بارها در نقدهای،مختلف به آن اشاره شده است. این پورت ۳٫۵ میلی‌متری فقط برای استفاده از هدفون نیست،بلکه اتصال به اسپیکرهای قابل حمل، سیستم صوتی ماشینسیستم صوتی خانه و … نیز با همین پورت انجام می‌شود.

بله، آیفون ۷ پلاس به همراه یک آداپتور تبدیل پورت صوتی می‌آید و همچنین می‌توانید هر ،چند تا از آن‌ها را که خواستید با قیمت ۹ دلار تهیه کنید اما اگر از افرادی هستید که زیاد،به موسیقی گوش می‌دهید یا دستگاه‌های صوتی مختلفی را به گوشی خود متصل می‌کنید،
فقدان این پورت همیشه برایتان به چشم خواهد آمد.گوگل پیکسل ایکس ال

۴٫فضای ذخیره‌سازی نامحدود برای عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا

پیکسل به کاربران خود فضای ذخیره‌سازی نامحدودی را برای ذخیره‌سازی،
عکس‌های با کیفیت بالا (تا ۱۲ مگاپیکسل) در فضای ابری خود می‌دهد. اگر از افرادی هستید که،
ترجیح می‌دهید عکس‌های خود را در فضای ابری ذخیره‌ کنید ممکن است ،
به سرعت فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو خود را پر کنید و به این ترتیب مجبور شوید برای داشتن فضایی بیشتر،پول پرداخت کنید اما اگر از کاربران پیکسل باشید می‌توانید،فضای ذخیره‌سازی نامحدودی برای عکس‌هایتان در سرورهای ابری گوگل در اختیار داشته باشید.گوگل پیکسل ایکس الدرر مقابل، کاربران آیفون ۷ به ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگانن دسترسی،خواهند داشت و اگر این فضا پر شود برای ارتقاء فضای ذخیره‌سازی خود باید هزینه پرداخت کنند.

۵٫دستیار هوشمندتر

گوگل تلاش‌ بسیاری کرده است تا بتواند دستیاری هوشمند بسازد که با شما وارد مکالمه شده و با ،گذشت زمان اطلاعات بیشتری در مورد شما به یاد داشته باشد. چنین امکانی می‌تواند در مواردی،به طرز ترسناکی هوشمند اما بسیار کاربردی باشد. اگر از اشخاصی،هستید که می‌ترسید دستیاری مجازی در مورد عادات و زندگی شما اطلاعات کسب کند باید به،
شما بگوییم که گرچه شاید در ابتدا این اتفاق برایتان کمی آزاردهنده باشد،اما به سرعت، مفید بودن چنین قابلیتی جای احساس آزاردهنده‌ای که داشتید را خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا