پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

طی ارزیابی‌های صورت گرفته پست استان در رتبه نخست به لحاظ کیفیت خدمات در سطح کشور قرار گرفته است

 سعید رجالی ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر، با بیان اینکه پست استان دوران حیات جدیدی را آغاز کرده و وارد مرحله چهارم شرکت ملی پست شده است، گفت :ساماندهی تجارت الکترونیک، حمل و نقل بار، ارایه خدمات پایه پستی به شهروندان و طرح کلان ملی جی نف از جمله مسئولیت های پست است.

وی با بیان اینکه اساسنامه شرکت ملی پست تصویب و در مرحله اجرا قرار گرفت،افزود: به طور قطع نگاه امروز پست با نگاه دیروز آن تغییر کرده، زیرا رویکرد پست، رویکردی قدرتمند و نوین برای ارائه خدمت با کیفیت به همه ایرانیان است.
مدیرکل پست استان اصفهان به اضافه شدن دو کاربر پست در دو سال اخیر به پست اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا توانستیم خدمات را به صورت بهتر به مردم ارائه دهیم و شرکت ملی پست به عنوان اپراتور نخست برای افزایش کیفیت این وظیفه را برعهده گرفته است .
وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی‌های مختلفی برای عملی شدن اساسنامه انجام شده است، تاکید کرد: از این طریق سرعت اقدامات بین المللی خود را افزایش می دهیم و خود را با شرایط بین المللی همسو کنیم.
رجالی با تاکید بر اینکه پست باید زیرساخت‌های لازم و توانمندی خود را افزایش دهد، تصریح کرد: ۷ سرویس به ۲۶ سرویس برای ارائه خدمت به مردم در دولت یازدهم ارتقاء یافته است.
به گفته وی، عملکرد استان اصفهان در پست عادی رشد ۹۵ درصدی افزایش یافته است، افزود: همچنین در زمینه پست سفارشی ۴۶ درصد، پست ویژه ۱۷ درصد افزایش و سرویس امانات و بسته‌ها نیز رشد ۲۰ درصد داشته ایم.
مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه در این دولت موضوع اصلاح ساختار و مدیریت هزینه، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک صورت گرفت، گفت: همچنین پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های علمی پژوهشی را نیز در پست انجام داده‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه توسعه روابط و همکاری بخش بین المللی یکی دیگر از اقدامات پست است، اظهار داشت: تجهیز مرکز مبادلات استان با پست خارجه در اولویت قرار گرفته است به گونه‌ای که اکنون می‌توانیم مرسولات خارجه را نیز وارد کنیم.
رجالی اطلاع رسانی الکترونیکی از طریق پرتال اداره پست را یکی دیگر از موارد ارائه خدمات پستی، اعلام کرد و گفت: در این راستا زیرساخت‌های پست مبتنی بر فاوا است. همچنین در درگاه اینترنتی می‌توان با وارد کردن بارکد از ارسال مرسولات آگاه شد.
وی با بیان اینکه بحث اجرا و طراحی نرم افزار طرح وب را در پست داشته‌ایم، گفت: در دفاتر پیشخوان شهری و روستایی نرم افزار طرح وب نصب شده است همچنین سامانه یکپارچه مبادله پستی در پست اصفهان انجام شد به گونه‌ای که ۳۵ مرکز مبادله در استان اصفهان به این سامانه مجهز شده اند در حال حاضر ۷۳۴ واحد پستی، سامانه طرح وب دارند.
به گفته مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه نخستین استانی هستیم که در دفاتر خود استفاده از توکن‌های سخت افزاری جهت ارائه خدمات پستی از روی مرسولات سفارشی را در سطح کشور انجام داده‌ایم.
وی تجهیز کامیون‌ها به GPS در طول مسیر از مبدأ به مقصد را از دیگر اقدامات اداره کل پست استان اعلام کرد و بیان داشت: همچنین بخش مجهز کردن نامه رسان، کنترل هوشمند و مجهز کردن ۲۴۵ نفر از موضعین را نیز داشته‌ایم.
رجالی همچنین به حذف تمبر اشاره کرد و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی حذف تمبر اثرات خوبی را به جا گذاشته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶ واحد دولتی و خصوصی در مساحتی بالغ بر ۱۰۵ کیلومتر مربع واحدهای پستی استان را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: به ازای هر ۴۸۰۲ نفر، یک واحد پست در استان وجود دارد و تعداد نیروهای انسانی نیز ۶۸۳ نفر است.
وی با اعلام اینکه پست استان اصفهان طی ارزیابی‌های صورت گرفته در رتبه نخست به لحاظ کیفیت کار در سطح کشور قرار گرفته است، گفت: ۲۲ وب سرویس فعالیت‌های اداره پست را کنترل می‌کنند.
مدیرکل پست استان اصفهان در ادامه در خصوص وضعیت مرسوله های پستی در ۱۰ ماهه امسال، اظهار داشت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۲ میلیون مرسوله به استان اصفهان وارد همچنین ۱۴ میلیون مرسوله نیز در این مدت از استان خارج شد.
به گفته وی، به طور متوسط روزانه ۴۹ هزار مرسوله به استان وارد و ۴۵ هزار مرسوله از استان خارج می‌شود.
رجالی همچنین با اشاره به اینکه از آذر سال ۹۲، معادل ۶۰۵ هزار سند مالکیت در استان اصفهان توزیع شده است، بیان داشت: توزیع این تعداد سند مالکیت، کاهش ۱۰ میلیون سفر شهری، آلودگی هوا و سلامت اداری را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه ۷۸۰ هزار فقره ترافیک برای ثبت اسناد و ۵۴۷ هزار فقره ترافیک برای ثبت احوال انجام داده‌ایم، اظهار داشت: همچنین برای اداره امور مالیاتی نیز ۷۸۸ هزار خدمات الکترونیک صورت گرفته است.
مدیرکل پست استان اصفهان با تاکید بر اینکه ۳۵ هزار فقره ترافیک برای فنی و حرفه‌ای در تولید و ترویج مدارک داشته‌ایم، گفت: در تأمین اجتماعی نیز ۱۰۶ هزار فقره ترافیک انجام شد همچنین با اداره کل محیط زیست نیز در زمینه صدور پروانه شکار قرارداد داریم. هدف از انجام این ترافیک‌ها، کاهش تردد و بحث ارتقاء سلامت اداری است.
وی به اجرای کلبه الکترونیک در زمینه الکترونیکی کردن کارهای پستی اشاره و تاکید کرد: این کلبه ۱۲ هزار عضو فعال دارد و در استان اصفهان برای نخستین بار شروع شده است.
رجالی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری حدود سه هزار تمبر شخصی توسط پست انجام شده است، ادامه داد: یکی دیگر از زمینه‌های سرویس دهی پست، به ناجا تشخیص هویت است که در ۴۱ هزار فقره به ناجا کمک کردیم. همچنین در زمینه مخابرات ۵ میلیون قبض در این مدت صادر شده است.
وی به ترافیک ۷۷ هزار فقره پست بانک اشاره کرد و گفت: سهم استعلامات از طریق پست برای پزشکی قانونی در ۱۷ هزار فقره بوده و برای دانشگاه اصفهان سه هزار فقره مدرک صادر شده است.
رجالی با ابراز امیدواری نسبت به ارتقا جایگاه پست اصفهان، گفت: پست در زمینه بهسازی و نوسازی دفاتر پستی در مناطق روستایی و شهری اقدامات مؤثری انجام داده و در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرده است.
وی تاکید کرد: درنظر داریم به عنوان نخستین استان موضوع دولت الکترونیک را پیاده کنیم البته تحقق جی نف نیازمند برخی اقدامات از جمله استانداردسازی نشانی‌ها است.
به گفته وی، تاکنون یک میلیون و ۴۳۰ هزار ساختمان شهری به این سیستم مجهز شده‌اند.
مدیر کل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد معابر استان نام نداشته همچنین ۴۲ درصد اماکن نیز پلاک کدپستی ۱۰ رقمی شهرداری ندارند، اظهار داشت: این یکی از بزرگترین مشکلات پست است.
وی با بیان اینکه شهرداری باید در زمینه نصب پلاک کوبی ۱۰۷ شهرستان اصفهان اقدام کند، افزود: کمیته تخصصی نشانه و نقشه در استان دنبال می‌شود که در آن علاوه بر اداره پست، شهرداری و استانداری نیز همکاری دارند.
به گفته رجالی، سامانه یکپارچه مدیریت املاک در شهرداری ها و دهیاری‌ها از طریق پست اجرا می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا