پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعه

از قاچاق ۱۶ راس گاو تا تصادفات مرگبار جاده ای در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “صادق کاظم زاد” گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک دستگاه کامیون کشنده اکسور مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: این خودرو حامل ۱۶ راس گاو قاچاق  و فاقد هر گونه مدارک گمرکی و بهداشتی بود که قاچاقچیان این احشام را  شبانه از یکی از مرزهای شرقی کشور بارگیری و قصد ورود آنها به استان اصفهان را داشتند.

این مقام انتظامی ارزش این احشام را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دانست و اظهار داشت :در این خصوص یک قاچاقچی احشام دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق احشام علاوه بر پیامد های زیان بار اقتصادی احتمال انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از دیگر کشورها به کشورمان را نیز دارد که از مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در این خصوص را به پلیس اطلاع دهند.

**عدم توجه به جلو جان عابر پیاده را گرفت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابری پیاده و فوت آن خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت : ساعت ۱۸ و ۳۴ دقیقه روز گذشته ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان نجف آباد از برخورد یک دستگاه سواری پرایدبا عابری پیاده مطلع شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی عابر که مردی ۷۲ ساله بود جان خود را از دست داده بود.

این مقام انتظامی بیان داشت : کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلوی راننده پراید اعلام کرده اند .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: براساس ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی انجام هرگونه کاری در زمان رانندگی که باعث بر هم خوردن تمرکز رانندگان گردد ممنوع می باشد که در هرحال رانندگان و راکبان موتورسیکلت می بایست هنگام رانندگی به طور کامل به جلو توجه داشته باشند تا بتوانند در زمان مشاهده‌ی خطر عکس العمل مناسب را از خود نشان دهند.

**۶۱ میلیون ریال خلافی در کارنامه سواری لکسوس

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: یک دستگاه سواری لکسوس با ۶۱ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۸۷ فقره تخلف حادثه ساز توقیف شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: بعد از ظهر روز گذشته ماموران پلیس راه “نائین-اردستان” یک دستگاه سواری لکسوس را به علت تخطی از سرعت مجاز متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۶۱ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۸۷ فقره تخلف حادثه ساز است ،بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز بود که توسط دوربین های ترافیکی پلیس ثبت شده است .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: این خودرو طبق ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به پارکینگ منتقل شد .

**کارگاه آموزشی اپراتوران پلیس ۱۱۰ کشور در اصفهان برگزار می شود

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از برپایی کارگاه آموزشی اپراتوران پلیس ۱۱۰ به میزبانی این فرماندهی تا پایان امسال خبر داد و گفت: هدف از برپایی این کارگاه ،تعالی رفتار اپراتوران و افزایش مهارت آنان در پاسخگویی به تماس گیرندگان است.

سرهنگ” علی ملکی آهنگران” اظهار داشت: در راستای تحقق بخشیدن به شعار پلیس جامعه محور و اثر بخشی بیشتر به ماموریت ها، کارگاه آموزشی استاندارد سازی و تعالی رفتار اپراتوران سامانه ۱۱۰ سراسر کشور تا پایان سال در استان اصفهان برگزار می شود.

وی افزود:در این کارگاه آموزشی که چهار روزه است توسط اساتید فن بیان ، کارشناسان و روانشناسان در زمینه فنون برقراری ارتباط تلفنی و آسیب شناسی تماس ها، نیازمندی های روانشناختی کاربران، ملاحظات دانشی و مهارتی مورد نیاز ، آموزش های لازم به کاربران ارائه می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اپراتوران پلیس ۱۱۰ از حساسیت های ویژه ای نسبت به دیگر سامانه ها برخوردارند گفت: از آنجا که برخی از کسانی که با این سامانه تماس می گیرند افراد مضطرب و نگران و آسیب دیده هستند به همین دلیل نیازمند است که اپراتوران از مهارت های خاصی برای آرامش دادن و دلگرم کردن تماس گیرندگان برخوردار باشند.

وی افزود: یک اپراتور باید مانند یک مشاور و محرم اسرار برای فرد تماس گیرنده عمل کند ، با آرامش و حساسیت ویژه به مشکلات او گوش کرده و ضمن راهنمایی کردن و دعوت او به صبر و حوصله از او بخواهد تا زمان حضور ماموران در صحنه مننتظر بماند و از انجام برخی اقداماتی که باعث برهم خوردن صحنه جرم می شود خودداری کند.

سرهنگ آهنگران گفت: در همین زمینه به صورت فصلی یک جلسه آموزشی برای اپراتوران ۱۱۰ سراسر استان و یک دوره یک روزه نیز به صورت هر شش ماه یک بار برای معاونین عملیات شهرستان ها برگزار و آموزش های لازم به انان داده می شود که تاثیرات خوبی نیز در این زمینه داشته است.

**امر به معروف و نهی از منکر نقش بسزائی در کاهش جرائم دارد

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت : اگر همه مردم و مسئولان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کارشان قرار دهند، یقینا آسیبها و جرائم کمتری خواهیم داشت.

سرهنگ “علی جعفری نژاد ” در جمع نمازگران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان خمینی شهر سخنرانی کرد و به ارائه مطالبی در خصوص پیشگیری از انواع تصادفات، سرقت ها ومزاحمت ها، آسیب های موادمخدر و فضای مجازی پرداخت.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در این جلسه با تاکید بر ناظر بودن شهدا ء بر اعمال و رفتار ما اظهار داشت: این شهداء بودند که با تقدیم جانشان ، به نظام ما آبرو و اقتدار دادند و امروز وظیفه همه ماست که از این آبرو و اقتدار محافظت نماییم.

وی افزود: واقعیت آن است که اکثر مجرمان در ارتکاب جرائم از غفلت ما سوء استفاده می کنند که توجه بیشترشهروندان و افزایش دانستنیهای انتظامی- اجتماعی آنها می تواند ترفندهای مجرمان را نقش بر آب کند.

سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: امروزه شیطان داخل خانه بعضی از شهروندان شبکه های ماهواره ای شده چرا که این شبکه ها با هزینه های میلیارد دلاری به اشاعه فرهنگ غلط غربی ، شیوه و سبک زندگی غیر اسلامی ، تضعیف اعتقادات مذهبی و سست کردن بنیان های خانواده می پردازند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه یک طرف اکثر تصادفات شهرستان مربوط به موتور سیکلت سواران می باشد، گفت: داشتن گواهینامه، استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین رانندگی و داشتن وسیله ای ایمن در کاهش تصادفات نقش مهمی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان در ادامه با اشاره به آسیبهای مواد مخدر گفت: اکثر افرادی که معتاد شده اند ابتدا از خانواده جدا شده و متاسفانه جذب دوستان ناباب شده اند که این مسئله ضرورت وجود فضای صمیمانه در خانواده ها را می رساند.

این مقام انتظامی با اشاره به مصادیق استفاده صحیح و غلط از فضای مجازی ادامه داد: در فضای مجازی فرصت های زیادی وجود دارد ، اما اگر درست استفاده نگردد دارای مضرات جبران ناپذیری خواهد بود و کاربران در این فضا به مانند رانندگی می بایستی از کمر بند ایمنی مجازی استفاده نمایند تا گرفتار مزاحمان و کلاهبرداران سایبری و هکرها نگردند.

در پایان این جلسه سرهنگ “علی جعفری نژاد” ضمن پاسخگوئی به پرسش های نمازگزاران با معرفی سامانه های ۱۱۰ و ۱۹۷ بیان داشت: شهروندان می توانند موارد مشکوک و ارتکاب جرم را با استفاده از سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ به نیروی انتظامی گزارش کرده و همچنین شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را به شماره ۱۹۷ اعلام کنند.

**کشف بیش از ۳تن چوب و ذغال قاچاق در اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان از کشف سه تن و ۳۷۰ کیلوگرم چوب بلوط و ۷۰۰ کیلوگرم ذغال قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و در پی تحقیقات پلیسی مبنی بر قاچاق چوب توسط یکی از مفسدان اقتصادی در اطراف شهر اصفهان و راه اندازی یک کارگاه تولید ذغال موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پس از انجام عملیات شناسایی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی شهرستان، به محل اعزام و یک دستگاه خودرو کامیون ایسوزو را در حال بارگیری ذغال مشاهده کردند و وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از داخل کارگاه مقدار سه تن و ۳۷۰ کیلو گرم چوب بلوط قاچاق و مقدار ۷۰۰ کیلو گرم ذغال قاچاق کشف شد.

این مقام مسئول گفت: طبق نظریه کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده حدود ۱۵۰ میلیون ریال می باشد .

سرهنگ یاردوستی ضمن تاکید براینکه متهم پس از دستگیری به دستگاه قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با همکاری دستگاه قضائی با افراد سودجو و فرصت طلب که برای رسیدن به منافع مادی با آسیب زدن به طبیعت و محیط زیست، باعث هدر رفت منابع ملی می‌شوند برخورد قاطعانه‌ و قانونی می کند.

**نیروی انتظامی مظهر قدرت نظام در عرصه امنیت است

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان گفت : تامین امنیت برای مردم کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است و نیروی انتظامی، مظهر قدرت نظام در عرصه امنیت است.

” مهدی تشکری” رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان در دیدار با کارکنان پلیس آگاهی و پلیس فتای این استان بیان داشت: تامین امنیت برای مردم کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است و نیروی انتظامی به عنوان مظهر قدرت نظام در عرصه امنیت است .

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره توجه ویژه ای به ناجا داشته اند و اقتدار معنوی، عزت و احساس مهربانی و خدمت به مردم را عامل اقتدار نیروی انتظامی دانسته اند.

این مقام قضائی افزود: مومن واقعی کسی است که دارای سه خصلت ۱- کتمان اسرار مردم ۲- مدارا با مردم ۳- تحمل مشکلات و شدائد باشد و کارکنان نیروی انتظامی در چهارچوب این سه خصلت خدایی و نبوی و والایی، باید سنگ صبور مردم و حافظ اسرار مردم باشند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح اصفهان در پایان با اشاره به علل مهم پیشگیری از جرم بیان کرد: آموزش و نظارت دو عامل مهم پیشگیری از جرم هستند که این مهم به خوبی توسط نیروهای مسلح استان و از جمله نیروی انتظامی اجرا می شود . //

**تصادفات جاده ای ۲۴ ساعت گذشته ۲ کشته برجای گذاشت

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از وقوع دو تصادف جاده ای و فوت دو راننده طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”گفت : ماموران پلیس راه “نجف آباد” از واژگونی یک دستگاه سواری پراید در سه راهی دهق باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادمه داد: در اثر این حادثه رانندگی که به علت عدم توجه به جلو اتفاق افتاد راننده ۲۷ ساله پراید جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت : همچنین در حادثه دیگری که در محور “کاشان-قم” اتفاق افتاد یک دستگاه کامیون بنز با یک وانت پیکان برخورد کرد.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه در اثر این حادثه راننده وانت پیکان جان خود را از دست داد افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی انحراف به چپ کامیون بنز اعلام شده است .

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان از رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید ، از پرداختن به کارهایی که موجبات انحراف فکری و رفتاری را فراهم می کنند بپرهیزید و هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی داشتید در مکانی امن توقف کنید و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا