پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

خبرهای روز سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، تئاتر “بالکن” به نویسندگی بهروز سالمی با محوریت بیان روابط اجتماعی جمعی از جوانان از نظر روانشناختی و جامعه شناسی اجرا می شود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده که دوستان قدیمی به بهانه بازگشتن افشین از سفر در منزل یکی از دوستان دور هم جمع شده اند، افشین با موضوعی درگیر است و همه سعی می کنند بفهمند او درگیر چه چیزی است، اما در این میان مسایل دیگری پیش می آید.
محمدرضا مرتضایی، میلاد فروتنیان، سیروس محمدی، شکوفه توانگر، ایمان جلال، علیرضا شیروانی، لیلا بامنیری، امیرحسین مشتاقیان، مهرداد شیرانی، زهرا شیرین کام، فاطمه پیرمرادیان، کیارش دادگر از جمله بازیگران این نمایش هستند که به ایفای نقش می پردازند.
تئاتر “بالکن” به کارگردانی معین الدین عشاقی از ۱۴ بهمن ماه آغاز شده و تا دوم اسفندماه ساعت ۱۹ به روی صحنه تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان می رود.
علاقه مندان برای تهیه بلیط و تماشای این تئاتر می توانند به تالار هنر واقع در میدان لاله، جنب فروشگاه رفاه مراجعه کرده و یا با شماره ۳۵۶۶۰۸۸۱ تماس حاصل کنند.

به مناسبت ایام دهه فجر/
** برگزاری جشن بزرگ شهروندان ارشد اصفهانی در پاتوق تجربه
جشن بزرگ شهروندان ارشد اصفهانی با شعار “سالمندی فصل جدید زندگی” ویژه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس دفتر تخصصی سالمند با بیان این مطلب گفت: جشن بزرگ شهروندان ارشد اصفهانی با عنوان “پاتوق تجربه” از ۱۷ تا ۱۹ بهمن ماه به مدت سه روز در مناطق ۴، ۱ و ۱۵ شهرداریبرگزار می شود.
فریبا زارعان اظهار داشت: دفتر تخصصی سالمند باغ تجربه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی جشن با شکوهی را ویژه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به عنوان شهروندان ارشد شهر برنامه ریزی کرده است.
وی افزود: اجرای برنامه با استفاده از سالمندان به منظور هویت بخشی و خودباوری این گروه سنی، معرفی اهداف و آرمان های انقلاب و انتقال مفاهیم در قالب برگزاری جشن، رونمایی از اجرای سرود و تئاتر و موسیقی شهروندان ارشد از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.
وی ادامه داد: جشن بزرگ “پاتوق تجربه” با شعار “سالمندی فصل جدید زندگی”، ۱۷ بهمن ماه در محل باغ تجربه واقع در باغ غدیر، جنب پارکینگ شماره چهار، ۱۸ بهمن ماه در محل پل فلزی، جنب کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و ۱۹ بهمن ماه در محل پارک توحید(خوراسگان) برگزار خواهد شد.
زارعان خاطرنشان کرد: این برنامه از ۱۷ بهمن ماه به مدت سه روز صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می شود که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشن می توانند با شماره ۳۲۶۷۰۲۹۵ تماس حاصل کنند.

** برگزاری جشنواره “ابروالیبال” در باغ بانوان طلوع اصفهان
جشنواره “ابروالیبال” ویژه بانوان از ۱۳ تا ۲۰ بهمن ماه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۳ بعدازظهر در محل باغ بانوان طلوع برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مسابقه ابروالیبال به مناسبت دهه مبارک فجر ویژه دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان و بانوان برنامه ریزی شده است.
جشنواره “ابروالیبال” از سوی باغ بانوان طلوع سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از ۱۳ تا ۲۰ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۳ با آیتم های شاد تفریحی و متنوع برگزار می شود.
بانوان علاقه مند برای ثبت نام و شرکت در این جشنواره می توانند با شماره ۹۵۰۱۰۱۴۸ تماس حاصل کرده و یا به محل باغ بانوان طلوع واقع در اتوبان شهید آقابابایی، روبروی برج کبوتر مراجعه کنند.
گفتنی است؛ ابروالیبال بازی با توب بزرگ بادی والیبال است که در جشنواره “همبازی همشهری” در محل باغ غدیر نیز با استقبال خوب شهروندان روبرو شد.

از سوی خانه کودک/
** دوره تربیت مربی سلامت جنسی کودک در کتابخانه مرکزی برگزار می شود
دوره تربیت مربی سلامت جنسی کودک از ۱۷ بهمن ماه از سوی خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مدیر خانه کودک با بیان این مطلب گفت: مشکلات مختلف ناشی از نبود آموزش‌های جنسی به کودکان به منظور ارتقای سلامت جنسی آنها و همچنین توجه به تربیت مربیان در این حوزه، مسئولان خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان را بر آن داشت که در این زمینه اقدام کنند.
نفیسه حبیب الهی اظهار داشت: دوره تربیت مربی سلامت جنسی در همین راستا ویژه کارشناسان ارشد علوم تربیتی، مربیان مدارس علاقه‌مند به این مورد از سوی خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
وی هدف اصلی از اجرای این دوره را آشنایی مربیان و متخصصان علوم تربیتی با مسائل جنسی کودکان و استفاده از این اطلاعات و انتقال آن به والدین کودکان دانست و افزود: در این برنامه افراد پس از طی این دوره و بر اساس رتبه بندی انجام گرفته، به عنوان کارشناس و تیم اصلی کارگروه در نشست‌های مختلف و حتی برنامه‌های مختلف شهری حضور داشته و با برقراری ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای مختلف به آموزش در این زمینه می‌پردازند.
مدیر دفتر تخصصی خانه کودک تصریح کرد: دوره تربیت مربی جنسی کودک از ۱۷ بهمن آغاز می‌شود و در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته در کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.
حبیب الهی ادامه داد: در پایان دوره بر اساس سنجش انجام گرفته به افراد شرکت‌کننده کارت سبز، آبی، زرد و سفید داده می‌شود که دارندگان کارت سبز به عنوان نفرات برتر با کسب گواهی معتبر به عنوان کارشناس سلامت جنسی معرفی می‌شوند.
وی گروه هدف این دوره‌ها را آموزش کودک، والدین و مربیان عنوان کرد و گفت: آگاه‌سازی مردم به ویژه والدین بهترین راه‌حل برای برخورد با این مسئله بوده و این موضوع در راهنمایی کودک و آموزش او نقش موثری دارد.
وی با اشاره به افزایش نفوذ رسانه‌های مختلف و شبکه‌های مجازی در دنیای کنونی در تسریع رشد عقلی کودکان امروزی، گفت: در حال حاضر شاهد افزایش بیماری‌های روحی و آزار جنسی کودکان توسط اطرافیان هستیم که ضرورت این دست آموزش‌ها در کودکان و حتی والدین را دوچندان می‌کند.
حبیب‌اللهی در مورد نقش مربیان سلامت جنسی کودکان و برنامه‌هایی که در دستور کار آنها قرار دارد، خاطرنشان کرد: مربیان نیز با گذراندن این دوره‌ها و از طریق آموزش‌های صورت گرفته، این مسائل را به کودکان انتقال داده و از آنان در برابر آزارهای جنسی محافظت می‌کنند.
گفتنی است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره تربیت مربی جنسی می توانند با شماره ۳۶۲۷۵۰۴۰ تماس حاصل کنند.

** انتشار کلیپ “بانو زینب(س)” ویژه ولادت بانوی صبر
هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) کلیپی با عنوان “بانو زینب(س)” تهیه کرده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این کلیپ با عنوان “بانو زینب(س)” با آهنگسازی ‏‏”سعید عنایتی”، شعرسرایی “زهرا حق جویی” و اجرای گروه سرود “بچه های مسجد” تهیه شده است.‏
این کلیپ کاری از هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بوده که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با محوریت بیان شأن و منزلت بانوی صبر ساخته شده است.‏
علاقه مندان به منظور تماشای و دریافت این کلیپ می توانند به کانال سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به آدرس https://t.me/isfahanfarhang مراجعه کنند.

** سوگلی و آب” نمایشی متفاوت از گروه هنری خانه کودک
نمایش “سوگلی و آب” در قالبی متفاوت با هنرمندی کودکان گروه هنری خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی از ۸ تا ۱۵ بهمن ماه به اجرا در آمد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری این نمایش گفت: نمایش “سوگلی و آب” برای نخستین بار از سوی کودکان گروه هنرهای نمایشی خانه کودک در تالار هنر در حال اجرا شد.
نفیسه حبیب‌الهی با بیان اینکه این تئاتر حاصل دو سال آموزش کودکان در خانه کودک است، تصریح کرد: کودکان پس از دو سال تلاش بی‌وقفه علاقه‌مندان به تئاتر در خانه کودک موفق شدند تا این نمایش را که در آن از خود کودکان استفاده شده، به روی صحنه ببرند.
وی با اشاره به ایجاد انواع مختلف کارگروه‌های تخصصی در دفتر تخصصی کودک، افزود: در کارگروه هنرهای نمایشی موفق شدیم تا با آموزش کودکان، نمایشی ویژه کودک را در محل تالار هنر برگزار کنیم که امیدوارم با استقبال خوبی از سوی تماشاگران روبرو شود.
وی با بیان اینکه نمایش “سوگلی و آب” به کارگردانی زهرا طباطبایی و نویسندگی “محمدرضا آریان‌فر” با محوریت آب و محیط زیست تهیه شده، بیان کرد: با توجه به کمبود آب در شهر اصفهان نگرش و ضرورت اصلاح الگوی مصرف این کار به صورت نمایشی راهگشا خواهد بود.
وی با بیان اینکه داستان این نمایش در مورد دختری به نام سوگلی است که آب را اسراف می‌کند و هر روز میزان زیادی آب برای شست‌وشوی عروسک و تمیزکردن حیاط هدر می‌دهد، ادامه داد: اهالی روستا نیز از افت فشار آب که به دلیل مصرف فراوان آب توسط سوگلی ایجاد شده شاکی هستند.
مدیر خانه کودک اظهار داشت: در بخش بعدی داستان کدخدای روستا تصمیم می‌گیرد تا با بستن آب در روستا سوگلی را تنبیه کند که در این چند روز این دختر شاهد تشنه شدن بسیاری از مردم روستا است. خودش نیز چون چند روزی است که حمام نرفته و کثیف شده و کسی حاضر به صحبت کردن با او نیست.
حبیب الهی ادامه داد: در پایان داستان سوگلی از رفتار خود پشیمان شده و برای معذرت خواهی نزد کدخدا می‌رود و بابت اسراف آب از او عذرخواهی می‌کند و داستان اینجا به پایان می‌رسد.

** اجرای گروه موسیقی “طوبی” در هنرسرای خورشید
گروه موسیقی “طوبی” به سرپرستی فرزاد کبیری ویژه ایام دهه فجر، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه در هنرسرای خورشید به اجرای برنامه می پردازد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس هنرسرای خورشید با بیان این خبر گفت: به مناسبت ایام دهه فجر کنسرت گروه موسیقی “طوبی” به سرپرستی و نوازندگی تار “فرزاد کبیری” به اجرای برنامه می پردازد.
منصور قربانی اظهار داشت: هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۹ به مدت دو روز میزبان این گروه موسیقی خواهد بود.
وی افزود: حمید خلیفه سلطانی نوازنده پیانو، حمیدرضا دری نوازنده گیتار، علی نعمت الهی نوازنده بم تار، وحید قیصری نوازنده ویولن، داوود قهرودی نوازنده تنبک، کاخن و دایره و همچنین سعد شریعت خواننده گروه از جمله عوامل گروه موسیقی طوبی هستند که در محل هنرسرای خورشید واقع در پل شهید چمران، کوی آفتاب، جنب شهرداری منطقه ۷ به اجرای برنامه می پردازند.
وی تصریح کرد: علاقه مندان برای تهیه بلیط و حضور در این کنسرت موسیقی می توانند به سایت نوای مهر NAVAYEMEHR.IR مراجعه کرده و یا با شماره ۳۴۵۹۳۵۶۰ تماس حاصل کنند.

از سوی خانه کودک/
** اعلام فراخوان آموزش و جذب تسهیل گر در ویژه برنامه “باغ کودک داروگ
فراخوان آموزش و جذب تسهیل گر در ویژه برنامه “باغ کودک داروگ” از سوی خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس خانه کودک با بیان این مطلب گفت: کارگروه تخصصی طبیعت و ملل خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به منظور جذب تسهیل گر در ویژه برنامه “باغ کودک داروگ” به عنوان حامی کاوش و تجربه کودک به برگزاری کارگاه های تئوری و عملی در این راستا اقدام کرده است.
نفیسه حبیب الهی اظهار داشت: یک تسهیل گر به کودک آموزش نمی دهد بلکه با نظارت بر فعالیت کودک او را هدایت کرده و با توجه به خلاقیت کودک در هر زمینه ای سیستم آموزشی را به گونه ای اثر گذار بر روی ذهن او تثبیت می کند و این در حالی است که یک مربی به کودک آموزش می دهد.
وی افزود: خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در راستای افزایش خلاقیت کودکان و آموزش مؤثر آنها به برگزاری برنامه “باغ کودک داروگ” اقدام کرده که علاقه مندان برای شرکت در این برنامه به عنوان یک تسهیل گر می توانند تا ۱۹ بهمن ماه با شماره ۳۲۶۷۵۰۴۰ تماس حاصل کنند.
وی تصریح کرد: داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و علاقه به طبیعت و کودک از جمله شرایط شرکت در این فراخوان است که علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.
رییس خانه کودک ادامه داد: الهام فخرایی مدرس و پژوهشگر و محمد تاجران جهانگرد و دوچرخه سوار ایرانی و موسس انجمن “ما به درختان نیازمندیم” از جمله اساتید این دوره آموزشی هستند.
حبیب الهی خاطرنشان کرد: کارگاه تئوری این دوره به مدت دو روز ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه در کتابخانه مرکزی و کارگاه عملی آن ۲۳ بهمن ماه در باغ بانوان ناژوان برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا