پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف قاچاق تا دستگیری سارقین در استان اصفهان

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ”حمیدامیرخانی ” گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه کامیون کشنده ، مشکوک و جهت بررسی بار و مدارک مربوطه آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: این کامیون ها حامل ۴۶ تن برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی بودند.
این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش برنج های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ”امیرخانی” افزود: در این خصوص دو راننده دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند. فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد که در این خصوص پلیس نیازمند همکاری عموم مردم می باشد .

**توقیف اتوبوس های مسافربری با ۱۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق

ماموران انتظامی شهرستان شاهین شهر در بازرسی از دو دستگاه اتوبوس مسافربری دو محموله کالای قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر گفت : ماموران پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر حین کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان به دو دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آنها را متوقف کردند.

 وی ادامه داد: در بازرسی از این دو خودرو دو محموله لوازم آرایشی بهداشتی و قطعات الکترونیک قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش این دو محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۵۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ مختاری افزود: در این خصوص دو قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

**کشف بیش از ۵۰ کیلو گرم تریاک در اصفهان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۵۰کیلو و۲۳۰ گرم تریاک و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ”سید تقی حسینی” گفت :   در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر قصد دارد مقداری مواد افیونی را از شرق کشور وارد اصفهان کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی ادامه داد:خودروی فرد قاچاقچی شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه متوقف شد.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۵۰ کیلو و ۲۳۰ گرم تریاک که بین صندلی های عقب و صندوق خودرو جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ حسینی بیان داشت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی اجازه جولان و سرکشی به سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر نخواهد داد و با آنها برخورد قاطع و قانونی می کند.

**کشف بیش از ۴ تن چوب بلوط قاچاق در اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف چهار هزار و ۵۲۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق خبر داد

 سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت : در راستای اجرای طرح های مبارزه با کالاهای قاچاق و در پی تحقیقات پلیسی مبنی بر قاچاق چوب توسط تعدادی از سودجویان در شهر اصفهان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی طی سه عملیات جداگانه به سه محل اعزام و یک دستگاه کامیونت ایسوزو و دو دستگاه سواری ۴۰۵ را که در حال بارگیری چوب بلوط قاچاق بودند را توقیف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این راستا سه متهم دستگیر و در بازرسی از این خودروها مقدار چهار تن و۵۲۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق کشف شد.

این مقام مسئول گفت: طبق نظریه کارشناسان ، ارزش ریالی این سه محموله کشف شده ۲۰۰میلیون ریال می باشد.

سرهنگ یاردوستی در پایان با تصریح براینکه افراد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با همکاری دستگاه قضائی با افراد سودجو و فرصت طلب که برای رسیدن به منافع مادی با آسیب زدن به طبیعت و محیط زیست، باعث هدر رفت منابع ملی می‌شوند برخورد قاطعانه‌ و قانونی خواهد کرد.

**توقیف آزرا با ۳۶ میلیون ریال خلافی

یک دستگاه سواری آزرا با ۳۶ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۴۸ فقره تخلف حادثه ساز توقیف شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: بعد از ظهر روز گذشته ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان یک دستگاه سواری آزرا را به علت عبور از چراغ قرمز متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۳۶میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۴۸ فقره تخلف حادثه ساز است.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز و ورود به محدوده زوج و فرد می باشد .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرو به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

**کشف ۴۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه از سارق داخل خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف مقادیری اموال مسروقه به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ” اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از  شهروندان مبنی بر سرقت از داخل خودرو در جنوب شهر اصفهان  رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت : کارآگاهان با انجام یکسری تحقیقات و اقدامات تخصصی موفق شدند  فردی که اقدام به این سرقت ها کرده بود  را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با اعترافات سارق در تحقیقات بعمل آمده اموال مسروقه به  ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در جنوب شهر اصفهان کشف شد .

سرهنگ خسروی بیان کرد : در این زمینه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردید.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به همشهریان توصیه کرد:خودرو را به اطمینان حضور کودکان یا افراد مسن رها نکنید.  وسایل شخصی (کیف و اسناد و مدارک ) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو ،به ویژه روی صندلی در معرض دید نگذارید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا