پیشخوانحوادث پلیسعناوین اخبار

قتل پیرمرد طلافروش در خیابان مقداد تهران/متهم به دام عدالت افتاد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ساعت شش صبح بیست و هفتم دی ماه کشف جسدی در داخل سطل زباله شهرداری از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه اعلام شد؛ با حضور مأموران در محل کشف جسد واقع در خیابان مقداد – فلکه اول و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق به مردی حدودا ۶۰ ساله است که هر ۲ پای وی از ناحیه ران پا قطع شده است.
برابر اظهارات عوامل شهرداری مشخص شد یکی از کارگران خدماتی شهرداری در حین تخلیه ی زباله متوجه جسد داخلِ سطل آشغال شده که به علت وحشت ، سطل زباله را وسط خیابان رها و نهایتا موضوع از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده شده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس اگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
شناسایی هویت جسد
براساس این گزارش در بیست و پنجم دی ماه پرونده فقدانی متعلق به صاحب یک طلافروشی ( دقیقا واقع در محل کشف جسد ) تشکیل و مشخص شد که این پرونده به صورت جداگانه در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است؛ بلافاصله مشخصات فقدانی بنام «صادق» (۶۰ ساله) با مشخصات جسد کشف شده مورد بررسی قرار گرفته و کارآگاهان موفق به شناسایی دقیق هویت جسد شدند.
اعضای خانواده مقتول در اظهارات خود عنوان داشتند: ساعت ۱۳ طبق روال هر روز منتظر آمدن «صادق» به خانه برای صرف نهار بودیم اما خبری نشد و همچنین وی پاسخگوی تماس های مکرر ما نبود؛ حدودا ساعت ۱۷ به طلافروشی رفتیم که با درب باز مغازه و سرقت تمامی طلاجات داخل گاوصندوق و ویترین مغازه مواجه شدیم.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی از محل کشف جسد موفق به شناسایی یکی از کارگران خدمات شهرداری شدند که در ساعات پایانی شب ۲۶ دی به یکی از کسبه محل برای انداختن بسته ی خون آلود به داخل سطل زباله کمک کرده بود.
کارگر خدماتی در اظهاراتش به کارگاهان گفت: در حال نظافت خیابان بودم که صاحب بنگاه ملکی… از من برای انتقال یک بسته پیچیده شده با چادر خودرو به داخل سطل زباله درخواست کمک کرد و پس از انتقال بسته به داخل سطل زباله متوجه ی خونی بودنش شدم؛ علت را جویا شدم اما وی گفت که مسأله مهمی نیست.
وی افزود: صاحب بنگاه املاک پس از دادن مقداری انعام محل را ترک کرد و من نیز مشغول کار خود شدم.
براساس این گزارش با توجه به اظهارات کارگر خدماتی، کارآگاهان با اخذ دستور قضایی از بازپرس پرونده که شخصا در محل جنایت حضور داشت، وارد بنگاه املاک شده و با آثار جنایت روبرو شدند؛ در بررسی محل جنایت مشخص شد که مغازه ی بنگاه املاک مجهز به دوربین مداربسته است که بلافاصله تصاویر دوربین مداربسته ی مغازه مورد بازدید قرار گرفت.
تصویر بدست آمده از دوربین های مداربسته حاکی از آن بود که قتل توسط صاحب بنگاه املاک بنام «هادی . چ» ( ۴۰ ساله ) صورت گرفته است؛ هادی پس از ورود مقتول به داخل بنگاه ، به وی حمله ور شده و پس از بستن صادق بر روی یک صندلی و او را مورد آزار و اذیت بدنی قرار می دهد.
در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم پرونده ( هادی . چ ) پس از سرقت طلاجات داخل مغازه طلافروشی مقتول مقادیری از آن را برای فروش به یک طلافروشی در منطقه افسریه برده و با استفاده از فاکتورهای فروش متعلق به مغازه طلافروشی مقتول، آنها به مبلغ ۳۵ میلیون تومان فروخته و در ادامه یک دستگاه خودرو پژو پرشیا سفید رنگ به شماره انتظامی ایران ۲۲/ ***س۵۲ خریداری کرده است.
دستگیری متهم پرونده
کارآگاهان اداره دهم آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد خودرو پژو پرشیا خریداری شده توسط هادی در محدوده خیابان نامجو شده ، این محل را تحت مراقبت نامحسوس خود قرار داده و سرانجام در ساعت ۲۲ شانزدهم بهمن موفق به دستگیری وی شدند؛ در همان لحظه دستگیری متهم و در بازرسی از صندوق عقب خودرو پژو پرشیا ، کارآگاهان موفق به کشف مقادیر دیگری از طلاجات سرقت شده از مغازه طلافروشی مقتول شدند.
هادی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: از حدود سه ماه پیش و بواسطه بدهی ۳۰۰ میلیون تومانی ، نقشه سرقت از طلافروشی مقتول را در ذهن خود آماده کرده بودم؛ طی این مدت، در چندین نوبت به طلافروشی مقتول رفته و حتی در این مدت وی را تحت نظر قرار داشتم و ساعت های حضورش را در مغازه فهمیدم.
وی افزود: شنبه ۲۵ دی ساعت ۱۳ مقتول طبق روال هر روز اقدام به بستن مغازه اش کرد؛ سوار ماشین شخصی خود شد و من نیز وی را تعقیب کردم، در خیابان مسیل جاجرود بود که پس از ایجاد تصادف ساختگی( به عمد با خودروی خود به خودروی وی زدم) به بهانه پرداخت خسارت از مقتول دعوت کردم تا دو نفری به مغازه من برویم، ماشینم را در همان خیابان مسیل جاجرود پارک کرده و با خودروی مقتول به سمت بنگاه املاک حرکت کردیم.
متهم ادامه داد: به محض ورود با ریموت کنترل کرکره بنگاه را پایین کشیدم و به سمت مقتول حمله ور شدم؛ مقتول شوکه شده و قادر به انجام هیچ کاری نبود، وی را روی صندلی فلزی داخل مغازه بسته و برای گرفتن رمز گاوصندوق او را تحت فشار قرار دادم و در نهایت گفت که گاوصندوق داخل طلافروشی از نوع رمز دار نیست.
وی ادامه داد: پس از بستن دهان و بینی مقتول ( مجاری تنفسی ) به مغازه وی رفته و اقدام به سرقت تمامی طلاجات داخل طلافروشی کردم و فردای سرقت به سراغ مقتول رفته و دیدم که او مرده است.
متهم گفت: قصد داشتم تا ابتدا جسد را داخل صندوق عقب خودرو مقتول قرار دهم اما صندوق عقب خودرو کوچک بود به همین علت جسد را از ناحیه هر دو پا مثله کرده اما در ادامه تصمیمم عوض شد و قسمت های بریده شده ی جسد را داخل بسته ای قرار داده و با استفاده از تاریکی شب، آنها را به سطل زباله شهرداری منتقل کردم؛ ماشین مقتول را برداشته و از محل دور شدم.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ ، با اشاره به کشف ۲ دستگاه خودرو متعلق به متهم و مقتول در محدوده خیابان مسیل جاجرود گفت: متهم برای ارائه توضیحات به مقام قضایی به دادسرای امور جنایی اعزام، بازپرس پرونده با توجه به دلایل و شواهد بدست آمده از محل ارتکاب جنایت و نهایتا اعترافات صریح متهم، اقدام به صدور قرار بازداشت موقت کرد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا