تیتر دوعناوین اخبار

اقدام تعجب برانگیز جهاد کشاورزی در کاهش تعرفه محصولات وارداتی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از خبرنگاران جوان،جلال محمودزاده نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی ،بیان کرد،متاسفانه جهاد کشاورزی اقدام به کاهش تعرفه های محصولات وارداتی کرده که همین امر باعث افزایش چشمگیر محصولات خارجی (وارداتی) در کشور شده است.

وی افزود:این موضوع همچنین صادرات محصولات مازاد کشاورزی داخلی را با چالش جدی مواجه کرده و موجب نارضایتی و تضرر تولیدکنندگان و تجار داخلی شده است.

نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی تشریح کرد:در ازای واردات هر کیلو موز ،یک کیلو سیب صادر می کردیم ولی از زمان اقدام جهاد کشاورزی مبنی بر کاهش تعرفه واردات آنهم به میزان ۵ درصد ،تعدای از تجار یا صادرکنندگان سیب کشور با ضرر وزیان فراوان مواجه شدند.

محمودزاده با بیان اینکه صادرات سیب متوقف شده افزود:به معاون وزیر جهادکشاورزی و مسئولان ذیربط در کمیسیون کشاورزی نامه ای مبنی بر معترض بودن مردم ،تجار ،صادرکنندگان و نمایندگان مجلس ابلاغ کرده ایم .

وی اضافه کرد:مسئولان جهاد کشاورزی هم قول داده اند تا آخر هفته بحث کاهش تعرفه های وارداتی به ویژه موز را تغییر دهند تا روند صادرات محصولات کشاورزی از جمله سیب که در دست کشاورزان مانده دوباره شروع شود.

نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی با بیان اینکه  قیمت تمام شده محصولات کشاورزی داخلی بالاست و از سویی با کاهش تعرفه های محصولات وارداتی مواجه شده ایم،گفت:با ادامه داشتن این روند امکان رقابت محصولات داخلی در بازارهای جهانی از بین رفته و محصولات مازاد زیاد خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا