پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از افتتاح ساختنان جدید مرکز کاردرمانی تا برپایی نمایشگاه «دهه فجر»

در حاشیه مراسم افتتاح این ساختمان، سید اصغر فیاض معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان ، با بیان اینکه بسیاری از بیماران آسیب نخاعی در اثر حادثه یا تصادف دچار مشکلات جسمانی می گردند ، گفت: یک بیمار آسیب نخاعی برای بازگرداندن بخشی از استقلال شخصی و توانایی‌های خود لازم است از برنامه‌های ورزشی و خدمات توان‌بخشی استفاده نماید.و این امر مستلزم آن است که فرصت‌ حضور فعال معلولان در جامعه فراهم شود و به صورت ویژه‌تر به معلولان و رفع نیاز‌های آنها توجه گردد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان هدف از افتتاح ساختمان جدید انجمن آسیب دیدگان نخاعی را ،احقاق حقوق مسلم افراد ضایعه نخاعی و بالابردن کیفیت زندگی و ایجاد شادی و امید در این بیماران و حمایت روحی روانی و عاطفی در راستای رسیدن به جایگاه واقعی آنان در اجتماع عنوان کرد. وی در آخر ابراز امیدواری کرد با کمک و همیاری انسانهای نوعدوست و نیک اندیش و مسئولین کشوری و استانی و جلب مشارکت های مردمی در راستای بهبود و اعتلای شرایط زندگی بیماران آسیب نخاعی گام های موثری برداشته شود.

گفتنی است مکان قبلی انجمن بیماران ضایعه نخایی درخیابان مشتاق و به صورت استیجاری بود و در سال ۸۹ قطعه زمینی با کمک خیّرین در مجاورت کوه آتشگاه برای ساخت محل جدید انجمن حمایت از بیماران آسیب های نخاعی اصفهان خریداری شد. سال ۹۲ پس از اخذ پروانه، ساخت آن آغاز گردید و امروز بعد از گذشت حدود ۳ سال، در ۴ طبقه با زیربنای ۱۴۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید و کلیه هزینه های مربوط به احداث این ساختمان اعم از خرید زمین و ساخت و ساز توسط افراد خیّر تأمین شده است.

**مدیر کل بهزیستی استان اصفهان از خیرین تجلیل کرد

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با عنوان « انقلاب اسلامی، انقلابی گری، آمادگی دفاعی، اقتدار و عزت اسلامی » مراسم تجلیل از خیرین بهزیستی استان اصفهان، با حضور مدیر کل و معاونین بهزیستی استان اصفهان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

در ابتدا شاهزیدی معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان اصفهان به رسم میزبانی ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضرین در این مراسم و تبریک به مناسب فرا رسیدن دهه مبارک فجر، با اشاره به اهمیت برآورده ساختن نیاز های مومنین و ثواب دنیوی و اخروی آن نزد پروردگار متعال گفت: خیرینی که بهزیستی را در راستای ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به جامعه هدف یاری می کنند، واسطه خیر الهی هستند.

در ادامه دکتر صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ضمن معرفی سازمان بهزیستی و خدماتی که به یکایک افراد جامعه ارائه می کند ، بهزیستی را شریک در غم و شادی همه مردم دانست و ابراز داشت: من امروز به خود می بالم و خوشحال هستم که بهزیستی استان اصفهان حامیانی همچون شما دارد که در تمامی مراحل در جهت ارائه خدمات مطلوب دوشا دوش کارکنان بهزیستی گام برمی دارید و این مدد و کمک شما فقط به بهزیستی نیست و یاری رسانی به انسانیت  است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان به گستردگی فعالیتها و برنامه های بهزیستی اشاره کرد و بیان داشت: بهزیستی یک خانواده بزرگ است با ۳۰۰ هزار نفر خدمت گیرنده مستمر، ۲۲۰ هزار نفر معلول، ۳۵ هزار نفر زن سرپرست خانواربه همراه فرزندان تحت تکفل، ۴۰ خانه کودک و نوجوان جهت نگهداری از فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست و ۲۵۰ مهد کودک که در محل های آسیب خیز استان قرار دارد که در این شرایط وجود خیرین عزیز و بزرگوار نقطه قوت و پشتوانه خدمت رسانی بهزیستی به جامعه هدف می باشد و ما تقدیر و تجلیل از این عزیزان را مایه افتخار و مباهات خود می دانیم.

مدیر کل بهزیستی ضمن ابراز خرسندی از حضور خیرین گفت: شاید شما کسانی را که به آنان کمک می کنید بطور مستقیم نشناسید ولی آن عزیزان همواره دعا گوی شما هستند و امیدوارم برکت همین دعا ها لطف پروردگار را در زندگی همه ما و فرزندانمان جاری نماید.

در پایان این مراسم دکتر صادقی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از خیرین بزرگوار تجلیل کرد.

**ساختمان جدید خانه کودک و نوجوان آشیانه رحمت الهی در اصفهان به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، با حضور دکتر فرشاد معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مهندس امینی رئیس و مهندس آذربایجانی عضو شورای شهر اصفهان و جمعی از خیرین، ساختمان جدید خانه کودک و نوجوان آشیانه رحمت الهی در اصفهان به بهره برداری رسید

در این مراسم، دکتر فرشاد معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، خطاب به فرزندان این خانه، گفت: امروز جمعی از انسان های فداکار و ایثارگر با خلوص نیت بنایی را بنیان نهادند تا شما هم با تاسی از آنها، بدانید کودکان نسل بعد از شما هم، به شما احتیاج دارند و این وظیفه شماست که در مسیر ی گام بردارید تا بتوانید کودکان نیازمند نسل بعد از خود را دستگیری کنید

وی گفت: امروز تکلیف شما علاوه بر قدردانی از همه نیکوکاران و مسئولین این مجموعه، تلاش در جهت موفقیت و به بار نشاندن توانمندی های تان با استفاده از تجربیات بزرگتر هاست و من امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد اشتغال و ازدواج پایدار شما باشم.

در ادامه این مراسم، مهدی زاده مدیر عامل خانه کودک و نوجوان آشیانه رحمت الهی گفت: موسسه خیریه آشیانه رحمت الهی ویژه مراقبت و پرورش شبانه روزی کودکان یتیم و بی سرپرست پسر بالای ۶ سال، از سال ۹۲ با ۴ فرزند کار خود را شروع نمود و در حال حاضر دارای ۱۹ فرزند مقیم خانه و ۶ فرزند مستقل است.

وی گفت: گلنگ ساختمان جدید این خانه در نیمه دوم سال ۹۳ به زمین زده شد و امروز با همت والای خیرین در کمتر از ۲۰ ماه از شروع گلنگ زنی آن، با ۶ واحد مسکونی ۳خوابه با امکانات فرهنگی و ورزشی و بهترین متریال و تکنولوژی روز، در زمینی به مساحت ۵۰۰ با زیربنایی بالغ بر ۱۵۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر بیست و دومیلیارد ریال به بهره برداری رسید.

** برپایی نمایشگاه «دهه فجر» ویژه دستگاههای اجرایی استان و نمایندگان شاخص بخش های خصوصی

به مناسبت سی و هشتمین فجر انقلاب اسلامی نمایشگاهی با عنوان «دهه فجر» ویژه دستگاههای اجرایی استان و نمایندگان شاخص بخش های خصوصی از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برپا گردید.

این نمایشگاه با حضور دکتر رسول زرگرپور استانداراصفهان و جمع کثیری از مسئولین و مدیران دستگاههای اجرایی استان افتتاح شد تا دستاوردهای حوزه های مختلف استان در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به نمایش گذاشته شود.

در نمایشگاه امسال با حضور ۶۰ مشارکت کننده شامل دستگاه های دولتی، سازمان های مردم نهاد، بخش خصوصی، دانشگاه ها، مراکز علمی- پژوهشی و انجمن ها در ۲۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی گرد هم آمدند تا عملکردها، خدمات، دستاوردها، برنامه ها و اهداف خود را به اطلاع مسوولان و عموم مردم برسانند.

اداره کل بهزیستی استان اصفهان نیز مثل همیشه با حضور فعال و گسترده در این نمایشگاه، فعالیتها و خدمات این دستگاه دولتی در راستای ارائه خدمت به قشر محروم و نیازمند جامعه را در معرض دید عموم قرار داد و مورد توجه مسئولین و مردم قرار گرفت.

استاندار اصفهان با حضور در غرفه بهزیستی ضمن قدردانی از تلاش و کوشش مدیران و کارشناسان بهزیستی حضور قدرتمند و تاثیر گذار در فضای چنین نمایشگاههایی را ضروری دانست و گفت: بی شک همکاری و همیاری دستگاههای استان در برپایی هرچه با شکوه تر نمایشگاه دهه فجر ارزشمند و ستودنی است.

همچنین گفتنی است: در پنجمین نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای سازمان های مردم نهاد استان، ۵۲ تشکل غیردولتی و سازمان مردم نهاد، در ۱۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی حضور خواهند یافت.

این دو نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ تاریخ مذکور، آماده بازدید علاقمندان، مردم و مسوولان خواهند بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا