پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تبدیل اصفهان به برند گردشگری نیازمند هماهنگی تمام دستگاههاست / اطلاع رسانی به مسافران با سامانه ۱۳۷

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای  شهرداری اصفهان ، اولین نشست روسای کمیته های ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان، در سالن اجتماعات معاونت خدمات شهری اصفهان برگزار شد.
احمدرضا مصور معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این نشست اظهارکرد: این نشست به منظور هماهنگی دستگاههای مربوطه و رفع نواقص سال گذشته ستاد خدمات سفر برگزار شده است.
وی افزود: اصفهان برند بین المللی گردشگری محسوب می شود بنابراین باید این کلانشهر روز به روز در زمینه گردشگری توسعه یابد که این مهم نیازمند هماهنگی دستگاههاست.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: مهیا کردن شهر برای ایام نوروز با رعایت همه اصول در توسعه گردشگری شهر اصفهان بسیار تاثیرگذار است که خوشبختانه در ایام نوروز هماهنگی های خوبی بین دستگاهها برقرار می شود.
مصور اضافه کرد: امسال ستادهای هدایت و اسکان مادر در شمال اصفهان و ستاد ۹ دی در جنوب غرب حذف می شود و به جای آن تعداد کیوسک های اطلاع رسانی افزایش می یابد.
وی تاکیدکرد: اطلاع رسانی محل های اسکان و مراکز تفریحی از سرگردانی مسافران در شهر و ایجاد ترافیک های سنگین جلوگیری می کند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اولویت های اسکان در ایام نوروز گفت: مانند سال گذشته هتل ها و میهمان پذیرها اولویت اول اسکان مسافران است و سپس مدارس آموزش و پرورش، منازل استیجاری و در نهایت باغ فدک برای اسکان گردشگران نوروزی پیش بینی شده است.
مصور با اشاره به حضور کلید به دستان در شهر افزود: خوشبختانه ۲ سالی است به منظور حفظ امنیت مسافران با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه با کلید به دستان که بدون مجوز اقدام به اجاره منزل خود در ایام نوروز می کنند، برخورد قانونی می شود.

معرفی نقاط جاذب اصفهان و دعوت از مردم برای سفر به نصف جهان
هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان و مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در این نشست گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در نوروز ۹۵ دنبال شد اطلاع رسانی به مسافران از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ بود.
وی افزود: در این راستا در هفته اول نوروز ۱۵ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ برقرار شد که بیشتر در مورد مشاوره و اطلاع از مراکز اقامتی و تفریحی شهر اصفهان بود.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان ادامه داد: در نوروز ۹۶ نیز شماره تلفن ۱۳۷ به عنوان شماره تلفن گردشگری در فضای شهر تبلیغ می شود تا شهروندان و مسافران از این سامانه اطلاع یابند.
نباتی نژاد اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده پیام های مهم نوروزی نیز به صورت پیام های فوری در رادیو اصفهان خوانده می شود.
وی با بیان اینکه دومین فعالیت محوری این کمیته راه اندازی ۲۶ کیوسک اطلاع رسانی در سطح شهر بود، گفت: ۱۰۰ نفر نیروی فعال در کیوسک های اطلاع رسانی در سه شیفت کاری فعال بودند.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان افزود: این نیروها از اسفندماه در دوره های آموزشی ستاد شرکت کردند و با مسائل مربوطه آشنا شدند.
نباتی نژاد مرجع اطلاع رسانی کمیته را  تاییدیه ستاد خدمات سفر  شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: کلیه دستگاهها برای توزیع بروشور در کیوسک های اطلاع رسانی باید از ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تاییدیه دریافت کنند.
وی سومین فعالیت محوری این بخش را اطلاع رسانی محیطی برشمرد و ادامه داد: کلیه اطلاعات ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در قالب بنر در پارکها و محل های اسکان مسافران نصب می شود البته دستگاهها باید توجه داشته باشند که هر گونه اطلاعات مربوط به ستاد سفر را که قرار است در فضای مجازی و یا محیط شهری تبلیغ شود را تا ابتدای اسفندماه به کمیته اطلاع رسانی اعلام کنند.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان از ایجاد کمپینی برای دعوت از مردم کشور برای سفر به اصفهان خبر داد و گفت: از ابتدای اسفندماه با معرفی نقاط جاذب اصفهان از مردم کشور دعوت می شود که به اصفهان سفر کنند.

اولویت ستاد خدمات سفر اسکان مسافران در مکان های مسقف است
احمدرضا مرادی مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: مهمترین رویکرد ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اسکان مسافران در مکان های مسقف است.
وی با اشاره به اینکه باغ فدک به عنوان کمپ گردشگری اصفهان تنها مکان روباز برای اسکان مسافران پیش بینی شده است، افزود: اولویت اول اسکان مسافران هتل ها و میهمان پذیرها هستند و سپس مراکز آموزشی، منازل استیجاری و در نهایت باغ فدک برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.
مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: مدارس آموزش و پرورش در گذشته تنها اسکان فرهنگیان را انجام می دادند اما اکنون در صورت ضرورت اقامت غیرفرهنگیان را انجام می دهند.
مرادی در خصوص منازل استیجاری نیز گفت: ثبت نام منازل استیجاری نیز از بهمن ماه آغاز می شود تا مراحل بررسی مسائل ایمنی و بهداشتی منازل طی شود.
بررسی مسائل ایمنی محل های اسکان مسافران 
بهزاد بزرگزاد مسئول کمیته ایمنی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: قبل از نوروز بازدید از محل های اسکان و بررسی مسائل ایمنی ضروری است.
وی افزود: در این راستا بازدید از هتل ها و میهمانپذیرها در دستور کار قرار دارد، پس از بازدید داده های ایمنی به مسئولان هتل ها گوشزد می شود و درصورت عدم رعایت ایمنی به دادستانی موارد اعلام می شود.
مسئول کمیته ایمنی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بازدید از منازل استیجاری نیز ضرورت دارد چرا که احتمال گازگرفتگی در منازل وجود دارد، گفت: منازلی که از سوی ماموران آتش نشانی بازدید می شوند بروشور ایمنی دریافت می کنند که مشاوران املاک باید آنها را به مسافران تحویل دهند یا در منزل نصب کنند.
بزرگزاد اضافه کرد: آموزش نکات ایمنی به سرایداران مدارس، هتلداران و مشاوران املاک نیز الزامی است.
وی در خصوص چادرخواب های باغ فدک نیز گفت: احتمال خفگی و آتش سوزی در چادرهایی که گازپیک نیک روشن می کنند وجود دارد از این رو ماموران آتش نشانی با دستگاه ترموسنج درجه حرارت چادرها را ارزیابی می کنند تا مسافران با حادثه تلخی روبرو نشوند.

۶۵۰ مدرسه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی
محمد میرپور معاون آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این نشست اظهارکرد: آموزش و پرورش هیچ مسئولیتی نسبت به اسکان مسافران ندارد اما برای تکریم فرهنگیان اسکان مسافران فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: البته بر اساس برنامه ریزی های ستاد تسهیلات کشور، مدارس آموزش و پرورش به جز اسکان فرهنگیان، به ترتیب به کارمندان دولت و سایر اقشار سرویس دهی می کند.
معاون آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: برای نوروز ۹۶ ، ۶۵۰ مدرسه و ۶۵۰۰ کلاس برای اسکان مسافران پیش بینی شده است.
میرپور یکی از روش های اسکان مسافران را ثبت نام از طریق اینترنت اعلام کرد و گفت: ۸ الی ۱۰ درصد از اسکان مسافران از طریق اینترنت انجام می شود بر این اساس مسافران از ابتدای اسفندماه می توانند از طریق اینترنت جا رزرو کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری همیشه همیار آموزش و پرورش بوده است ، خاطرنشان کرد: از سازمان آتش نشانی درخواست می شود بازدیدی از مدارس داشته باشند و آموزش های لازم را به سرایداران ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت روابط عمومی شهرداری اصفهان ارزشمند بوده است، اضافه کرد: از کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی درخواست می شود تا در جلسات این کمیته روابط عمومی آموزش و پرورش نیز حضور یابد تا اطلاع رسانی محل های اسکان مدارس نیز قوی تر انجام شود.
عدالت پناه رئیس اتحادیه میهمان پذیرها نیز در این نشست گفت: از ۵ فروردین ماه با بازگشایی ادارات با کاهش مسافران در هتل ها و میهمانپذیرها مواجه می شویم.
وی افزود: در این راستا باید تدابیری اندیشیده شود تا مسافران برای اسکان در هتل ها و میهمان پذیرها ترغیب شوند.
مسعود احمدی نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز در این جلسه اظهارکرد: برای نوروز ۹۵، ظرفیت اسکان ۱۱ هزار نفر در منازل استیجاری مهیا شد.
وی با اشاره به اینکه شهروندان برای اجاره دادن منزل خود در ایام نوروز می توانند از طریق مشاوران املاک در این طرح ثبت نام کنند، افزود: تمامی مسائل ایمنی و امنیتی منازل بررسی می شود تا با مشکلی روبرو نشویم.
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanew

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا