تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

روحانی:اندیشه وآرمان های انقلاب زنده است/هشدار به تازه به دوران رسیده های منطقه ای و جهانی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، رئیس جمهور در سخنرانی خود در آیین گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: ملت ایران در پی آرمان های بلند انقلاب می رود و می دود. امروز امام خمینی(ره)، آیت الله طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، هاشمی رفسنجانی و بسیاری از بزرگان، سرداران و دلاوران در میان ما نیستند.
وی افزود: زنان و مردان خالص و بی توقعی که در سراسر این کشور در شهر و روستا حماسه های بزرگ آفریدند و به دامن رحمت حق پیوستند اما دغدغه ما همان دغدغه های ۳۸ سال پیش است، دغذدغه ما دغدغه پیشرفت، معنویت، آزادی و حاکمیت ملی است؛ و در یک کلمه، دغدغه ما تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه تکلیف ما در برابر انقلاب آن است که همه ملت ایران در برابر قانون مساوی و یکسان باشند، تاکید کرد: باید امتیازخواهی و ویژه خواری برای همیشه رخت بربندد. وقتی انقلاب به قله رسیده است که اعتماد به همدیگر به سرمنزل کمال رسیده باشد. وقتی انقلاب به تکامل رسیده است که حق امید ملت ما نسبت به آینده این نظام و انقلاب روز به روز بیشتر شود.
روحانی افزود: تکلیف ما در برابر انقلاب، راستگویی و درست کرداری است. پاسخگویی در برابر ملت بزرگ است، وظیفه ما در برابر انقلاب جامعه و کشوری است که از تنش و تشنج به دور باشد و راه به سوی تعالی و پیشرفت کشور باز باشد. تکلیف ما در برابر انقلاب رفع نگرانی از مردم است و اینکه معیشت مردم را برای زندگی راحت تر آماده کنیم.
رئیس جمهوری تاکید کرد: ملت بزرگ ایران؛ انقلاب اسلامی ما نقطه عطف مهم تاریخ کشورمان است، تاریخ کشور استبداد زده و استعمارزده. انقلاب ۵۷ ، ایران را از وابستگی به بیگانگان و آمریکا آزاد کرد و سرنوشت ملت در اختیار مردم قرار گرفت.
روحانی افزود: مردم؛ شما انقلابی را سراغ دارید که هنوز دو ماه از پیروزی آن نگذشته باشد، مردم برای یک رفراندوم مهم به پای صندوق آرا دعوت شده باشند؟ درست ۴۷ روز بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) مردم در صف های طولانی پای صندوق آرا رفتند و به جمهوری اسلامی ایران رای دادند. شما کدام انقلابی را سراغ دارید که در کمتر از یک سال یعنی، حدود از ۱۰ ماه صاحب قانون اساسی شده باشد.

**دستیابی به مدرنترین سانتریفیوژ و واردات کیک زرد
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در زمینه راکتور اراک به بازطراحی جدید و در زمینه سانتریفیوژ هم به یکی از مدرنترین سانتریفیوژها یعنی IR8 دست یافتیم.
روحانی خاطرنشان کرد: در هفته های گذشته UF6 به IR8 تزریق شد.
وی با بیان این که حق خود را در هسته ای بازپس گرفته ایم، یادآور شد: از اول انقلاب، حتی یک گرم کیک زرد وارد کشور نکرده بودیم، بدخواهان ما نمی گذاشتند، ‌معامله و تجارت را در این زمینه سد کرده بودند اما در این دولت، بیش از ۳۵۰ تن اورانیوم و کیک زرد را در این چند ماه وارد کشور کردیم.

**افزایش ۲٫۳ برابری صادرات میعانات و نفت خام
رئیس جمهوری همچنین درباره بخش صنعت نفت اظهار کرد: میعانات و نفت خام ما در یکسال پیش، یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بود اما امروز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه یعنی ۲٫۳ برابر بیشتر از سال پیش است.
روحانی افزود: بدخواهان خارج نشین که القا می کنند در طول ۳۸ سال پیش به سمت پس رفت و عقب ماندگی بوده ایم، توجه کنند در اوپک حق ملت ایران برای تولید و صادرات نفت با دیپلماسی موفق نفتی پس گرفتیم.

**تا دستیابی به حقوق ملت ایران از پای نخواهیم نشست
وی تاکید کرد: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از اموال ما که آمریکایی ها در بانک های خود نگهداشته بودند را بازپس گرفتیم.
رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: ما در برابر آمریکایی که به حقوق ملت ما تجاوز کرده بود ‌و با دادگاه های ساختگی خود در سال های گذشته در دهه ۸۰ ، اموال ما را غصب و در ماه های اخیر تصاحب کرد، ‌شکایت آن را در هفته های گذشته در دادگاه بین المللی لاهه ثبت کردیم و تا دستیابی به حقوق ملت؛ حقوقدانان، سیاست مداران و دیپلمات های ما از پای نخواهند نشست.

**تعادل تراز تجاری غیر نفتی برای اولین بار در انقلاب
رئیس دولت یازدهم به بخش صادرات و واردات هم اشاره کرد و گفت: برای اولین بار تراز تجاری صادرات و واردات غیر نفتی را مثبت کردیم به گونه ای که در سال ۹۴ صادرات ما بیش از ۹۰۰ میلیون دلار افزایش داشت.
روحانی خاطرنشان کرد: بعد از ۳۷ سال اولین بار بود که به تراز مثبت تجاری دست یافتیم و امسال هم به حول و قوه الهی صادرات غیر نفتی ما بر واردات پیشی خواهد گرفت.
وی یادآور شد: در سال هایی از دهه ۸۰، تراز تجاری ما ۲۰ میلیارد دلار منفی بوده است.

**کاهش اتکا به درآمدهای نفتی/پیشی از برداشت گاز در منابع مشترک با قطر
وی یادآور شد: در سال های قبل از این دولت، اتکای ما به نفت به طور متوسط ۴۴ درصد بود، در سه سال گذشته اتکای ما به نفت ۳۲ درصد است، این نشانه آن است که راه ما در مسیر اهداف بلند انقلاب اسلامی به خوبی و به درستی طی می شود.
رئیس جمهوری تاکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که به حول و قوه الهی تا آخر این دولت برای اولین بار در پارس جنوبی برداشت گاز ما، از برداشت قطر پیشی خواهد گرفت. در تمام سال های گذشته آن ها گاهی ۲ تا ۲٫۵ برابر ما برداشت گاز از منبع مشترک ما در پارس جنوبی داشتند.
روحانی گفت: می دانید در پارس جنوبی، در همه دولت های گذشته، ۱۰ فاز به بهره برداری رسید،‌ تا پایان این دولت، ان شاء‌الله ۱۱ فاز به بهره برداری خواهد رسید. قبل از دولت یازدهم، برداشت ما در پارس جنوبی ۲۴۰ میلیون متر مکعب گاز در روز بود. امروز برداشت ما حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب است و ان شاء‌الله تا پایان این دولت برداشت ما به ۵۶۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید که از برداشت قطر پیشی می گیریم.
وی خاطرنشان کرد: این افتخار ملت بزرگ ماست، در یک منبع مشترک گازی کشور همسایه، ۲ برابر ما برداشت می کرد که با همت مهندسان، کارکنان و دانشمندان ما امروز به نقطه تعادل و نقطه ای که مورد نظر ملت بزرگ ایران است، رسیده ایم.

**افتتاح ۹ طرح پتروشیمی؛ ۷ طرح دیگر در حال آماده سازی
رئیس دولت یازدهم خطاب به مردم ایران گفت: ما امسال ۹ طرح مهم پتروشیمی را به افتتاح رسانده ایم و می رسانیم و تا پایان این دولت، هفت طرح مهم پتروشیمی دیگر به افتتاح خواهیم رساند، تولید ما در این دولت نسبت به گذشته ۱۴ درصد و صادرات نسبت به قبل ۴۶ درصد در بخش پتروشیمی افزایش یافته است.

**خبری خوش گازی برای سیستان و بلوچستانی ها/برق رسانی به روستاهای ۱۰ خانواری
روحانی تاکید کرد: آن هایی که در گوشه و کنار نشسته اند و با فریاد و بوق خودشان فکر می کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران فقط شعار می دهد و در عمل پیشرفت ندارد، بشنوند که ما امروز در بسیاری از زمینه ها در دنیا جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم. این را با ۳۸ سال پیش و شرایط کشور ما مقایسه کنید که یک کشور وابسته و وارد کننده در آن مقطع بودیم.
وی افزود: یکی از اهداف انقلاب ما عدالت و کمک به مستضعفان بود، امروز در زمینه برق رسانی به روستاها؛ هیچ روستای ۲۰ خانواری بدون برق نیست و تا پایان دولت، ان شاء الله هیچ روستای ۱۰ خانواری نخواهد بود مگر این که دارای برق باشد.
رئیس جمهوری با بیان این که پوشش گاز رسانی به شهر و روستا به ۹۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در بسیاری از مناطق دور دست لوله های گاز را برای گرمایش در زمستان و زندگی سرد،‌به مردم رساندیم و ان شاء الله تا پایان سال لوله گاز به زاهدان خواهد رسید و مردم سیستان و بلوچستان از این نعمت برخوردار خواهند شد.

**۶ میلیارد دلار خودکفایی در کشاورزی/خریداری ۱۱٫۵ میلیون تن گندم
روحانی همچنین به دستاوردهای بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: در آغاز این دولت ما ۸ میلیارد دلار کسری در این بخش داشتیم، یعنی برای واردات مواد غذایی در یکسال ناچار می شدیم، ۸ میلیارد دلار خرج کنیم، امروز از برکت دستان پینه بسته کشاورزان غیور این سرزمین، کسری تراز تجاری امسال ما ۲ میلیارد دلار شده است. یعنی در سایه تلاش کشاورزان ما ۶ میلیارد دلار به خودکفایی رسیده ایم.
وی ادامه داد: شما می دانید در سال ۹۲، تولید کشاورزی ما ۹۷ میلیون تن بود، امسال تولید کشاورزی ما ۱۱۸ میلیون تن است، راندمان آب در گذشته ۳۷درصد بود، با تلاش هایی که برای آبیاری مدرن شد،‌راندمان آبیاری ۴۲ درصد شده است.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: بسیاری از زمین های کشاورزی ما به شرایط و ابزار مدرن تجهیز شده است. همه می دانید که در سال های پیش وارد کننده گندم بودیم، امسال صادر کننده گندم هستیم و ان شاء الله امیدواریم سال آینده هم چنین باشد.
روحانی یادآور شد: در سال ۹۲، ۴٫۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریدیم اما امسال ۱۱٫۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده ایم. این نشان دهنده رشد کشاورزی است. می دانید که رشد کشاورزی در ۶ ماهه اول امسال بالای ۵ درصد است. این به معنای آن است که در بخش کشاورزی تلاش های مضاعف خود را برای استقلال و خودکفایی که پیام انقلاب اسلامی ما بوده، ادامه می دهیم.

** دستاوردهای بخش حمل و نقل/ تکمیل ۸۴۵ هزار واحد مسکن مهر تا پایان دولت
رئیس جمهوری با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه حمل و نقل گفت: حمل و نقل، ناوگان هوایی، ناوگان ریلی، ناوگان جاده ای شرایط ما امروز به مراتب از ۴ سال پیش بهتر شده است.
روحانی افزود: با تلاش های دیپلمات های ما به تحریم فروش هواپیما به ایران خاتمه دادیم تا مردم در امنیت بشتر در سفرهای هوایی باشند.
وی ادامه داد: ما در طول این سه سال، ۵۶۴ کیلومتر خط جدید ریلی و راه آهن را به افتتاح رساندیم و حدود ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر برای افتتاح آماده خواهد شد. ۲۱۶ کیلومتر آزاد راه افتتاح شده است و ۲۵۱۱ کیلومتر بزرگراه و ۲۷۶۹ کیلومتر راه سازی جدید انجام شده است.
رئیس دولت یازدهم اضافه کرد: برای واحد مسکن مهر که ده ها و صدها مشکل داشت، در این دولت توانستیم ۷۶۵ هزار واحد را تکمیل و به مردم تحویل دهیم و همه خدمات جانبی از مدرسه،‌کلانتری، جاده، برق و گاز را برای آن ها آماده کنیم.
روحانی خاطرنشان کرد: تا آخر این دولت، ۸۴۵ هزار واحد مسکن مهر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

**رتبه اول تولید برق در منطقه
وی تاکید کرد: مردم عزیز ایران! ما با بهره برداری از ۷ هزار مگاوات برق در این دولت، امروز در منطقه رتبه اول و در سطح جهان در رتبه ۱۴ قرار داریم. ۲۱ سد را در این دولت تکمیل و آبگیری کردیم. مخازن پشت سد ما ۴٫۳ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

**بیمه و اشتغال
رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این که ۱۰ میلیون نفر را رایگان زیر پوشش بیمه قرار دادیم، اظهار کرد: برای ۱۱ میلیون نفر سبد غذایی فراهم کردیم. هزینه های بستری شدن در بیمارستان را از ۳۷ درصد به سه درصد برای روستا و ۶درصد برای شهرها کاهش دادیم.
روحانی افزود: به رتبه دوم در زمینه تربیت مهندسی رسیده ایم، به رتبه سوم جهان در رشد علمی و به رتبه پنجم در ایجاد اشتغال رسیده ایم؛ علیرغم این که در اشتغال مشکلات فراوان داریم، بیکاری یک معضل بزرگ پیش پای ملت ما است.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار نفر به بیکاران افزوده شده است اما در عین حال ۷۰۰ هزار شغل درست کردیم. پنجمین کشوری هستیم که توانستیم در یک سال ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم. این به معنای پیشرفت کشور، ملت ایران و انقلاب اسلامی است.

**رتبه ششم در نانو و رتبه هفتم در توان دفاعی/تولید ۱٫۴ برابری اقلام استراتژیک دفاعی
رئیس جمهوری با اشاره به این که در فناوری نانو رتبه ششم هستیم، افزود: در توان دفاعی رتبه هفتم هستیم.
روحانی خطاب به جوانان غیور و انقلابی گفت: آن ها که فکر می کنند دولت یازدهم فقط به فکر اقتصاد، سیاست خارجی و آزادی فرهنگی و اجتماعی بوده، بدانند در این سه سال و نیم، تولید سلاح های سبک ما ۱۵ برابر شده است. این آمار رسمی وزارت دفاع ما در روزهای اخیر است.
وی تاکید کرد: اقلام مهم استراتژی و راهبردی ما در دولت یازدهم به اندازه ۱٫۴ برابر ۱۰ سال گذشته است. هرچه در بخش دفاع راهبردی و استراتژیک تولید شده،حدود ۱٫۵ برابر در این دولت تولید شده است. معنای آن، این است که این دولت به همه زوایای نظام مندی این ملت بزرگ برای دفاع در برابر دشمنان خود هوشیاری و بیداری کامل دارد.

**هر کسی سیاه نمایی کند انقلابی نیست
رئیس جمهوری در ادامه بیان دستاوردهای دولت، تاکید کرد: هرکسی سیاه نمایی کند،‌ به دنبال دو قطبی کردن و تنش آفرینی باشد، انقلابی نیست. معیار انقلاب ما؛ خط امام(ره) و مقام معظم رهبری است. معیار انقلاب ما قانون اساسی است. سلیقه ها و جناح بندی ها و منافع شخصی نباید معیار باشد.

**هشدار به تازه به دوران رسیده های جهانی و منطقه ای
روحانی ادامه داد: امروز با مشکلات در منطقه و جهان مواجه هستیم اما این ملت بزرگ و غیور ما با این حماسه امروز و هر روز؛ هراسی به دل راه نخواهد داد.
وی اضافه کرد: امروز با مشکلی مواجه هستیم؛ در منطقه برخی از تازه کاران قدرت را در دست گرفته اند و در آمریکا هم بعضی از تازه کاران قدرت را درست گرفته اند. همه باید بدانند در برابر ملت ایران تنها باید با احترام وتکریم سخن بگویند؛ این ملت در برابر تهدید پاسخ قاطع خواهد داد.
رئیس جمهوری تصریح کرد: کسی که ملت و نیروهای مسلح ما را تهدید می کند، بداند ملت ما یکپارچه و آگاه است و در برابر بدخواهان ایستادگی خواهد کرد.

**صندوق رای زبان گویای ملت ایران
روحانی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: زبان گویای ملت ایران صندوق رای خواهد بود و ما در پی ساختن ایرانی آزاد، آباد و مستقل هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا