شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری مراسم ها و اخبار روز اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارکه فجر محفل انس با قرآن کریم با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن, امام جمعه داران, اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی, کانون فرهنگی بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی(ره) و اداره امور زندان شهرستان فریدن برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این محفل نورانی با حضور علاقه مندان قرآن و انقلاب اسلامی و همچنین با حضور مسئولین و مردم ولایت مدار شهر داران در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: در این محفل با شکوه قرآنی علاوه بر اجرای قاریان محلی , آقای موسی معتمدی حافظ کل قرآن کریم و نفر اول مسابقات قرآن کریم و همچنین قاری مطرح کشوری آقای محمدرضا زینلی به قرائت قرآن کریم پرداختند که تلاوت دلنشین این افراد به این محفل با شکوه قرآنی طراوت و معنویت خاصی بخشید.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه گفت: همچنین در پایان این مراسم نیز از فعالان عرصه قرآنی شهرستان  تجلیل شد.

**آزمون کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم استان اصفهان به صورت الکترونیکی برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور آزمون کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم استان اصفهان به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: امسال در پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم استان اصفهان ۳۱ هزار قرآن آموز در ۱۱ رشته حفظ یک جزء، حفظ دو جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ده جزء، حفظ بیست جزء، حفظ کل قرآن کریم و حفظ موضوعی قرآن ثبت نام کردند که که از این تعداد ۲۱۵۰۰ نفر در آموزن شفاهی این طرح که از ۳۰ دی لغایت ۱۰ بهمن در سراسر استان برگزار شد شرکت کردند.

وی در ادامه افزود: مرحله دوم و آزمون کتبی این دوره نیز همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه در ۱۳۸ حوزه فرعی و اصلی استان اصفهان که در جوار امامزادگان، مساجد و برخی مدارس برپا است برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: امسال استان اصفهان برای اولین بار در کشور توانسته است سیستم الکترونیکی را برای برگزاری آزمون کتبی این طرح طراحی کند که این سیستم شامل؛ دریافت کارت ورود به جلسه به صورت الکترونیکی از طریق مراجعه به سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، تصحیح برگه های آزمون توسط رایانه، اعلام نمرات در سایت اداره کل اوقاف استان و همچنین صدور گواینامه ها به صورت رایانه ای می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری ادامه داد: قرآن آموزانی که قرار است در آزمون کتبی شرکت کنند باید ساعت ۸ صبح در مکانی که در کارت ورود به جلسه آن ها مشخص شده حضور داشته باشند چون درب حوزه های امتحانی راس ساعت ۸:۳۰ صبح بسته و همزمان با سراسر کشور آزمون راس ساعت ۹ صبح آغاز می شود.

وی در ادامه بیان کرد: نتایج نهایی این آزمون نیز حداکثر تا ۱۵ اسفند ماه در سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به نشانی؛ http://esfahan.oghaf.ir/ مراجعه کنند همچنین کلیه قرآن آموزان نیز جهت دریافت کارت ورود به جلسه باید به این سایت مراجعه کنند چون با تدابیری که اندیشیده شده است به همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای کلیه داوطلبان الزامی است.

**امامزاده سلطان سید علی(ع)نایین میزبان نمایشگاه صنایع‌دستی بود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر نمایشگاه صنایع‌دستی در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سید علی(ع)نایین برپاشده بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان نایین در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سید علی(ع)نایین برپاشده بود.

وی در ادامه افزود: در این نمایشگاه هنرمندان آثار خود را در رشته‌های گلیم‌بافی، قلم‌زنی، میناکاری مس، میناکاری سفال، سفالگری، معرق کاشی، گوهر تراشی، نگارگری و نقاشی روی پارچه در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان به معرض دید عموم گذاشتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین ادامه داد: این نمایشگاه در محل صحن امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین از روز پنجشنبه ۲۱ بهمن‌ماه لغایت روز جمعه ۲۲ بهمن‌ماه به مدت دو روز برپا و میزبان زائران و مجاوران این آستان مقدس بود.

**جشن انقلاب در امامزاده ابوالعباس محمد(ع) اصفهان برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم جشنی در جوار حرم مطهر امامزاده ابوالعباس محمد(ع) خوراسگان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: حرم مطهر امامزاده ابوالعباس محمد(ع) خوراسگان اصفهان میزبان جشن انقلاب اسلامی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

وی در ادامه افزود: این مراسم همراه با قرائت دعای کمیل در شب پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه در جوار این امامزاده جلیل القدر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در ادامه گفت: امامزاده ابوالعباس محمد نسبت هشتمش به حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) مى رسد و آستان امامزاده ابوالعباس محمد (علیه السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی و در منطقه خوراسگان واقع شده است.

**راه اندازی مرکز مشاوره در امامزاده ولی ابن موسی الکاظم(ع)کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: مرکز مشاوره خانوادگی و تربیتی در جوار حرم مطهر امامزاده ولی ابن موسی الکاظم(ع) راوند کاشان راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و به همت اعضای هیئت امنا امامزاده ولی ابن موسی الکاظم(ع) راوند کاشان مرکز مشاوره خانوادگی و تربیتی در جوار این آستان مقدس راه اندازی شد.

وی در ادامه افزود: در این مرکز مشاوره دکترغلامعباس کوچکی؛ روانشناس بالینی به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره ای ارائه می کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه خاطر نشان شد: این مرکز مشاوره در حال حاضر فقط روزهای پنجشنبه هر هفته از ۱۶:۳۰ لغایت ۱۷:۳۰ به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره ای ارائه می کند.

**ضریح جدید امامزاده سید محمد(ع) جلگه و جرقویه رونمایی شد

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر از ضریح جدید امامزاده سید محمد(ع) روستای سنوچی که از توابع جلگه و جرقویه است رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسین اکبر اظهار داشت: طی مراسمی و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر از ضریح جدید امام زاده سید محمد(ع) روستای سنوچی رونمایی شد.

وی در ادامه افزود: این ضریح فلزی باهزینه ای بالغ بر ۱۲۵ میلیون ریال و از محل کمک خیرین ساخته و نصب شده است.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه در ادامه گفت: نسب این امامزاده بزرگوار به گفته و عقیده اهالی و معتمدین به حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده سیدمحمد (علیه السلام) در استان شهرستان جلگه و جرقویه، در روستای سنوچی واقع شده است.

**مراسم جشن پیروزی انقلاب در امامزاده حلیمه خاتون(س) مبارکه برگزار شد

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم جشن پیروزی انقلاب در امامزاده حلیمه خاتون(س) مبارکه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: در راستای گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم جشن پیروزی انقلاب در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) کرکوند از توابع شهرستان مبارکه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: مراسم جشن پیروزی انقلاب همراه با اجرای سرود های شاد و انقلابی توسط گروه تنزیل و همچنین همراه با قرعه کشی مسابقه نماز در جوار این امامزاده جلیل القدر در شب پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه برگزار شد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: این ویژه برنامه با همکاری ستاد نماز جمعه کرکوند، اداره اوقاف و امور خیریه، هیئت امنا و امور فرهنگی امامزاده حلیمه خاتون(س) برگزار شد.

علی مبشری در ادامه گفت: همچنین در حاشیه این برنامه نیز مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی برای دانش آموزان برگزار شد که به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

وی در ادامه بیان کرد: نسب این امامزاده بزرگوار بنا به اعتقاد بزرگان و معتمدین محل به حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) می رسد و آستانه امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) در شهرستان مبارکه، شهر کرکوند، خیابان امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا