پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از پرپایی شب شعر تا مسلمان شدن گردشگر چینی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام شهادت آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) مراسم شب شعر یاس نبوی و عطر رضوی با حضور شاعرانی از شهرستانهای کاشان ، آران و بیدگل ، نطنز و بادرود بعد از نماز مغرب و عشا در جوار حرم مطهر حرم مطهر آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: سخنرانی حجت الاسلام قاسمی امام جمعه شهر بادرود، روضه خوانی و مداحی احمد رضا زراعتی ، بیان اشعار در مدح و منقبت آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) و حضرت زهرا (س) توسط شاعران و اهدا تابلوهای بارگاه آستان مقدس به شاعران از جمله برنامه های این مراسم بود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود ادامه داد: لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم سعید یزدانمهر استاد خوشنویسی به صورت زنده اشعار شاعران را به صورت خط نستعلیق به تحریر درآورده و به عزیزان شاعر اهدا کرد.

**برگزاری ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا(س) درامامزاده خاتون(س)مبارکه

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) جلسه عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی ( ویژه خواهران ) در امامزاده بی بی حلیمه خاتون(س) شهر کرکوند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) جلسه عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی ( ویژه خواهران ) در امامزاده بی بی حلیمه خاتون(س) شهر کرکوند برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم شنبه ۲۳ بهمن ماه در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم با حضور پرشور بانوان ولایی شهر کرکوند برگزار شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: این مراسم با همکاری معاونت خواهران ستاد برگزاری نماز جمعه شهر کرکوند و اعضای هیئت امنا این امامزاده جلیل القدر برگزار شد.

علی مبشری در ادامه گفت: نسب این امامزاده بزرگوار بنا به اعتقاد بزرگان و معتمدین محل به حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) می رسد و آستانه امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) در شهرستان مبارکه، شهر کرکوند، خیابان امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) واقع شده است.

**مسلمان شدن گردشگر چینی در امامزاده هلال بن علی(ع)آران و بیدگل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: گردشگر چینی با حضور در حرم مطهرحضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل به دین مبین اسلام و مذهب تشییع گروید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: درآیینی با حضور سرهنگ صابر ماهانی مسوول بسیج دانش آموزی کشور و مسوول فرهنگی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) یک گردشگر چینی در حرم مطهر فرزند علی بن ابی طالب (ع) به دین اسلام گروید

وی در ادامه افزود: آقای شودوشن از کشور چین مدتی است که به همراه یک مترجم و راهنمای گردشگری آران و بیدگلی به استان اصفهان سفر کرده و در این سفر با آداب دینی آشنا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل با اشاره به علاقه درونی این گردشگر چینی به آموزه های دین اسلام گفت: وی درحضور جمعی از مسوولان شهرستان و مسوول بسیج دانش آموزی کشور شهادتین را خواند و به دین اسلام گروید و نام محمد علی را برای خود انتخاب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان تحقیق و تفحص این جوان ۲۳ چینی درباره اسلام و شیعه از طریق رسانه های و روزنامه ها و همچنین آشنایی با آداب زیارت و توسل از ائمه اطهار و توکل به خدا در کارهای مردم ایران را از دلایل اصلی خود برای اسلام آوردن ذکر کرد.

محمد علی برای بازگشت به کشورش قرآن را بهترین ارمغان سفر خود به ایران دانست و گفت: آن را برای خانواده ام هدیه می برم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا