پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برنامه ها و خبرهای روز سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، کارگروه تخصصی طبیعت و ملل خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به منظور جذب تسهیل گر در ویژه برنامه “باغ کودک داروک” به عنوان حامی کاوش و تجربه کودک به برگزاری کارگاه های تئوری و عملی در این راستا اقدام کرده است.
خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در راستای افزایش خلاقیت کودکان و آموزش مؤثر آنها به برگزاری برنامه “باغ کودک داروک” اقدام کرده که این برنامه به عنوان طرح “درخت زندگی” حامی کاوش وتجربه کودک است که از سوی خانه کودک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

کارگاه تئوری این دوره به مدت دوروز ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه با حضور الهام فخرایی مدرس و پژوهشگر و محمد تاجران جهانگرد و دوچرخه سوار ایرانی و موسس انجمن “ما به درختان نیازمندیم” درکتابخانهمرکزیبرگزارشد.

والدین علاقه مند برای ثبت نام کودکان ۷ تا ۱۱ سال خود در کارگاه عملی این دوره می توانند تا ۲۵ بهمن ماه به محل خانه کودک مراجعه کرده و یا با شماره ۳۶۲۷۵۰۴۰ تماس حاصل کنند.

در کتابخانه مرکزی/
** همایش “ابتکارات رضا عباسی در مکتب نقاشی اصفهان” برگزار می شود
همایش “بررسی ابتکارات رضا عباسی در مکتب اصفهان” از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رضا عباسی (متوفی به ۱۰۴۴ ق) مشهورترین نقاش عصر شاه عباس اول صفوی از بنیان گذاران مکتب نقاشی اصیل ایرانی، موسوم به نقاشی مکتب اصفهان است.
ابتکارات رضا عباسی در نقاشی ایرانی، به همراه مجاهدات و ابتکارات بزرگانی همچون میرداماد، ملاصدرا، میرفندرسکی، و شیخ بهایی در حکمت و فلسفه و اخلاق با استادان غیاث الدین یزدی و علی اکبر اصفهانی در معماری و شهرسازی با میرعماد حسنی و علیرضا عباسی در خوشنویسی و بسیاری از دیگر مشاهیر و نام آوران ایران زمین در دیگر عرصه های فرهنگی و اجتماعی و …، همگی با هم، منجر به شکل گیری یکی از مهمترین مکاتب تمدنی ایران و جهان، موسوم به مکتب تمدنی اصفهان شد.
همایش “بررسی ابتکارات رضا عباسی در مکتب اصفهان” در همین راستا از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده است.
این مرکز در نظر دارد از طریق بازخوانی ابعاد مختلف مکتب تمدنی اصفهان و تبیین رابطه آن مکتب مهم با مکتب تمدنی امام راحل (ره) در تبیین نظریه تمدنی ایران فردا نقش اساسی ایفا کند.
همایش “بررسی ابتکارات رضا عباسی در مکتب اصفهان” با سخنرانی دکتر “اصغر جوانی” دانشیار دانشگاه هنر اصفهان روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه از ساعت ۱۷:۳۰ در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

** برگزاری چهارمین نشست “باغ ایرانی” در موزه حمام علیقلی آقا
چهارمین نشست “باغ ایرانی” با محوریت “باغ ایرانی و زندگی امروز” در موزه حمام علیقلی آقا سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اصفهان از کهن باغ شهرهای ایران است که در گوشه گوشه آن، به غیر از باغ معروف چهلستون که به ثبت میراث جهانی نیز رسیده، نشانه های فراوانی از آن به چشم می خورد، نام بسیاری از کوچه ها و محله های این شهر، نشان از وجود آن باغ بزرگ دارد، اما تغییرات اقلیمی و تغییر نوع زندگی شهرنشینی باعث شده “مفهوم باغ ایرانی” رفته رفته به “رویای باغ ایرانی” تبدیل شود.
نشست چهارم از سلسله نشست های “باغ ایرانی” با محوریت “باغ ایرانی و زندگی امروز” با حضور “آزاده شاهچراغی” در موزه حمام علیقلی آقا برگزار می شود.
برنامه “باغ ایرانی” از سوی موزه حمام علیقلی آقا سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، مدیریت طرح ناژوان، انجمن مفاخر معماری ایران و موسسه مطالعاتی جهان باغ ایرانیان، به صورت ماهانه در حال برگزاری است.
علاقمندان برای حضور در این نشست می توانند روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه ساعت ۱۵:۳۰به حمام علیقلی آقا واقع در خیابان مسجد سید، خیابان آیت اله بیدآبادی مراجعه کنند.

کارگردان حوزه تئاتر کودک و نوجوان:
** مکان انحصاری برای تئاتر کودک و نوجوان در اصفهان وجود ندارد
یک کارگردان حوزه تئاتر کودک و نوجوان گفت: عدم وجود مکان مشخص شاید دلیلی برای عدم انگیزه هنرمندان حوزه تئاتر کودک و نوجوان باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، برنامه “کارنامه” امسال و همزمان با سال فرهنگ و هنر اصفهان، از سوی مراکز هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به معرفی هنرمندان نصف‌جهان می پردازد.
تالار هنر، وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، همزمان با فصل زمستان و پاییز، به معرفی و بررسی آثار هنرمندان تئاتر کودک نصف‌جهان پرداخته که در بهمن ماه جاری به معرفی “مهدی فدایی” پرداخت.
مهدی فدائی، هنرمند و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان اصفهان پیرامون برگزاری ویژه برنامه “کارنامه” اظهار داشت: نشست کارنامه در پیرامون تئاتر کودک در حال برگزاری فعالیت‌های مختلفی است. کارنامه‌ نگاهی دارد به فعالیت‌هایی که هنرمندان در گذشته داشته‌اند و در واقع این ویژه‌برنامه را می‌توان به عنوان نوعی ارزیابی شیوه فعالیت هنری افراد قلمداد کرد .
وی افزود: ویژه برنامه “کارنامه” سبب شد که کارنامه هنری من در سال‌های گذشته به دیگر هنرمندان اصفهانی معرفی شود. در واقع باید بگویم حتی خودم نیز تا کنون با چنین دیدگاهی فعالیت‌های هنری‌ام را بررسی نکرده‌ بودم.
این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به نبود مدیریت پیرامون تئاتر کودک در اصفهان، گفت: زمانی که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می‌شد، این شهر را به‌عنوان یکی از مراکز تئاتر کودک در ایران می‌شناختند و در گذشته گرو‌ه های بسیار زیادی پیرامون تئاتر کودک و نوجوان در اصفهان فعالیت می‌کردند.
وی افزود: طی چند سال گذشته گروه‌های تئاتر در اصفهان به‌صورت خودجوش در اصفهان گرد هم آمدند و انجمن تئاتر کودک را در اصفهان را راه‌اندازی کردند.
وی گفت: در زمان شکل‌گیری انجمن تئاتر کودک و نوجوان در اصفهان، نزدیک به ۳۰۰ نفر عضو در این انجمن حضور پیدا کردند؛ افرادی که تا آن زمان حداقل ۱ یا ۲ فعالیت تئاتر در حوزه کودک داشتند.
فدایی بیان کرد: متأسفانه تلاش‌هایی انجام شد ولی به دلیل عدم وجود مدیریت مناسب برای تئاتر کودک در شهر این انجمن با مشکل روبرو شد.
وی بابیان اینکه زمانی هنرسرای خورشید در اختیار تئاتر کودک و نوجوان نیز بود، تصریح کرد: هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان درگذشته برای فعالیت تئاتر کودک و نوجوان بوده ولی اکنون صرفاً برای فعالیت‌های موسیقی اختصاص داده شده و همه فعالیت‌ها تئاتر در تالار هنر متمرکز شده است.
وی افزود: اکنون تالار هنر تلاش‌های بسیاری پیرامون تئاتر کودک و نوجوان انجام می‌دهد ولی تضمینی وجود ندارد که در آینده این برنامه‌ها ادامه پیدا کند؛ باید از محمدرضا رهبری مدیریت تالار هنر تشکر کنیم زیرا وی دغدغه تئاتر کودک و نوجوان را دارد.
مهدی فدایی خاطرنشان کرد: عدم وجود مکان مشخص شاید دلیلی برای عدم انگیزه هنرمندان حوزه تئاتر کودک و نوجوان باشد. امیدوار هستیم در همین راستا مدیریتی قوی و منسجم برای تئاتر کودک و نوجوان نیز به وجود بیاید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا