بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

پیوستن ۴۱ هزار تازه وارد در دی ماه به بورس/ ۲۱سهامدار جدید خارجی اند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،به گزارش شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، «محمدرضا محسنی» بیان کرد: اکنون چهار میلیون و ۷۱۲ هزار مرد و ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار زن در بازار سرمایه ایران کد سهامداری دریافت کرده اند و بیش از ۴۶ هزار کد حقوقی و ۷۹۰ کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.

مدیرعامل سمات افزود: ۹ سهامدار حقیقی از آلمان، عراق و افغانستان در دی ماه با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کد معاملاتی فعالیت خود را دریافت کردند.
محسنی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۲ سرمایه گذار حقوقی خارجی از امارات، گرجستان، هند، ترکیه و افغانستان کد سهامداری خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی گرفتند تا شمار سرمایه گذاران حقوقی خارجی فعال در بازار سرمایه ایران به عدد ۱۵۳ برسد.

خانه دار شدن ۱۸هزار نفر در دی ماه از طریق بورس کالا
مدیرعامل سمات گفت: ماه گذشته نزدیک به ۱۸ هزار نفر با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند تا مجموع افرادی که از سال ۱۳۸۹ از این اوراق استفاده کرده اند، به یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر برسد.
محسنی افزود: دی ماه ۶ نماد جدید شامل ۲ نماد سلف موازی، یک نماد صندوق قابل معامله (یی.تی.اف-ETF)، یک نماد فرابورسی و ۲ نماد بورسی در سامانه معاملات شرکت سپرده گذاری درج شد.
وی درباره فعال ترین سهامداران بازار سرمایه در دی ماه ۹۵ گفت: ۱۹۹ هزار و ۷۱۰ کد دستکم یک تا ۱۰ خرید یا فروش را در ماه گذشته انجام دادند.
مدیرعامل سمات ادامه داد: ۱۹ هزار و ۵۴۰ کد حداقل ۱۱ تا ۲۰ خرید یا فروش و ۲۴ هزار و ۹۵۰ کد نیز بیش از ۲۰ معامله (خرید یا فروش) در دی ماه امسال در سامانه پس از معاملات شرکت سپرده گذاری مرکزی به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا، سهامداران حقوقی می توانند چندین کد سهامداری داشته باشند اما در آمار یک کد به شمار می روند.
نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه ۱۳۷۳ یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون ۷۹۰ کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.
اکنون، سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، اسپانیا، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، لهستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، ارمنستان و افغانستان در بازار سرمایه ایران فعالند.
بر اساس این گزارش، در این فهرست نام ۳۴ سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا