پیشخوانعناوین اخبار

مقایسه گوشی های ال جی G5 و گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از خبرنگاران جوان ، شرکت سامسونگ به عنوان یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید گوشی به تازگی گوشی گلکسی A7  مدل ۲۰۱۷ خود را روانه بازار کرده است.

شرکت LG نیز به عنوان یکی از شرکتهای تولید گوشی در بازار است که گوشی های  تولید این شرکت  از محبوبیت خاصی در بین کاربران اندروید برخوردارند. گوشی LG G5 یکی از بهترین های گوشی های ساخت این شرکت محسوب می شود.

در این مطلب قصد داریم این دو گوشی را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم.

طراحی
جنس بدنه  گوشی گلکسی A7 از شیشه و جنس بدنه گوشی LG G5  از فلز و پلاستیک است.

گوشی  گلکسی A7  قابلیت ضد غبار و همچنین ضد آب در عمق ۱٫۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه را دارد.

هر دو گوشی از USB از نوع C، سنسور اثر انگشت و قابلیت شارژ سریع  برخوردارند.

گوشی  گلکسی A7  حدود ۱۵۷ گرم  وزن  و گوشی LG G5 نیز  ۱۵۹ گرم وزن دارد.

صفحه نمایش

گوشی گلکسی A7  دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی  از نوع سوپر AMOLED با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass 4  با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و با قابلیت مولتی تاچ است.

گوشی LG G5  نیز دارای صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی از نوع IPS LCD  با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass 4  با رزولوشن۲۵۶۰   در ۱۴۴۰ است و با قابلیت مولتی تاچ یا چند لمسه است.

دوربین

گوشی  گلکسی A7  دارای دوربین ۱۶مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 در عقب و دوربین ۱۶مگاپیکسلی جلو با دیافراگم f/1.9 است. ( توضیح اینکه هر چقدر عدد دیافراگم کوچکتر باشد نور بیشتری به سنسور دوربین می رسد و در نتیجه عکس هایی با کیفیت بهتر ثبت می شود.)

دوربین این گوشی دارای  فوکوس لمسی، فوکوس خودکار، فوکوس خودکار تشخیص صورت،  فلش LED   و قابلیت تصویربرداری با کیفیت HDR است (این قابلیت برای کاربر امکان گرفتن عکس سلفی در نور کم را فراهم می کند.)

دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت  ۱۰۸۰p  با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.

گوشیLG G5  نیز دارای دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی با  دیافراگم f/1.8  و ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 در عقب  و دوربین ۸ مگاپیکسلی جلو با دیافراگم f/2.0 می باشد. دوربین این گوشی نیز دارای قابلیت فوکوس لمسی،  فوکوس تشخیص لبخند و چهره، فلش LED  از نوع dual tone است و همچنین قابلیت تصویربرداری با کیفیت HDR را داراست. همچنین دوربین گوشی LG G5   توانایی ضبط ویدئوهایی با کیفیت ۲۱۶۰P را دارد.

نرم افزار
گوشی  گلکسی A7  با نسخه  اندروید ۶٫۰٫۱  مارشمالو به بازار عرضه شده است.

گوشی LG G5  نیز با اندروید نسخه ۶٫۰ مارشمالو به بازار عرضه شده است و قابلیت ارتقا به اندروید ۷٫۰ نوقا را دارد.

سخت افزار

گوشی  گلکسی A7  مجهز به پردازنده Exynos 7880 Octa است. باتری آن ۳۶۰۰ میلی آمپری و غیر قابل تعویض توسط کاربر بوده و RAM آن ۳ گیگ می باشد. این گوشی در یک مدل با حافظه داخلی ۳۲GB عرضه شده است و قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی  تا ۲۵۶GB را دارد.

گوشی LG G5  نیز مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ است. دارای باتری لیتیوم یونی ۲۸۰۰ میلی آمپری  قابل تعویض است. این گوشی نیز در یک مدل با حافظه داخلی ۳۲GB با رم ۴ گیگ عرضه شده است و  قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی تا ۲۵۶GB را دارد.
رنگ و قیمت

گوشی  گلکسی A7  در رنگ های مشکی آسمانی، آبی، طلایی و peach Cloud با قیمت ۵۳۰ یورودر بازار موجود است.
گوشی LG G5   نیز در رنگهای  مشکی، صورتی، نقره ای، خاکستری و طلایی با قیمت۴۳۰  یورو در بازار موجود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا