پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از دستگیری باند حرفه ای جعل پلاک تا کشف قاچاق در اصفهان

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “محمدرضا خدادوست” فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد گفت: ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان نجف آباد مطلع شدند افرادی با راه اندازی یک تعمیرگاه غیر مجاز اقدام به سند نمره کردن وسایل نقلیه می کنند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از دریافت حکم قضائی به مجل اعزام شدند و ۱۰ دستگاه اتوبوس بنز ، سه دستگاه اتوبوس ولوو ،دو دستگاه اتوبوس اسکانیا ،یک سواری بنز ، یک پژو و یک دستگاه سواری پراید را که سند نمره کرده بودند کشف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص پنج متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ خدادوست با اشاره به اینکه در بازرسی از تعمیرگاه این افراد ۴۸ جفت پلاک و ۲۵ عدد تسمه حک شاسی کشف شد اظهار داشت: این افراد قصد داشتند این خودروها را وارد سامانه حمل و نقل کنند که با اقدام به موقع پلیس از این اقدام جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان از مردم خواست: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 **جوان ۲۴ ساله عامل انتشار تصاویر خصوصی افراد

 فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری فردی که تصاویر خصوصی افرادی را در فضای مجازی منتشر کرده بود خبر داد.

سرهنگ “علی پور کاوه” گفت : درپی شکایت یکی ازشهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی کرده اند بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان کاشان قرارگرفت.

وی افزود: طی انجام کارهای گسترده پلیسی و اقدامات تخصصی در فضای سایبر، متهم که جوانی ۲۴ ساله بود شناسایی و دستگیر شد .

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی اعلام کرد.

سرهنگ پور کاوه با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به مردم توصیه کرد:

۱- توجه داشته باشید شبکه های اجتماعی حریم امن و خصوصی شما نیستند.

۲- در فضای سایبر مزاحم دیگران نشوید و حریم خصوصی آنها را زیر پا نگذارید.

۳- با نقض ایمنی در دنیای مجازی، دنیای وافعی شما به خطر می افتد. در دنیای مجازی ایمنی خود را حفظ کنید.

۴- سعی نکنید به مزاحمین اینترنتی پاسخ دهید،آنها شخصیت ضد اجتماعی دارند.

۵- به دوستان شبکه های اجتماعی اعتماد نکنید،ممکن است با یک مجرم اینترنتی دوست شده باشید.

۶- کاربران مزاحم را مسدود کرده و موضوع را با پلیس فتا در میان گذارید .

۷-به ایمیل های ناشناس هیچگونه پاسخی ندهید.

۸-باتوجه به اینکه سرورشبکه های اجتماعی در خارج از کشور بوده وماهیت بیشتر این شبکه ها انجام اقدامات جاسوسی و غیر قانونی می باشد لذا توصیه می شود ازعضویت درشبکه های اجتماعی خودداری گردد.

۹- از به اشتراک گذاشتن عکس ها ویدیوها وسایر اطلاعات شخصی در شبکه هااجتماعی امتناع کنید.

**توقیف بیش از ۲ میلیارد ریال لوازم خرازی قاچاق در شهرضا

 فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم خرازی قاچاق به ارزش دومیلیاردو۵۰۰میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده فائو مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون کشنده تعداد یک هزار و ۸۰ کارتن لوازم خرازی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه دومیلیاردو۵۰۰میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 **دستگیری سارق ۲۰۰ میلیون ریالی در فضای مجازی

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : فردی که از حساب بانکی یکی از دوستان خود مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بصورت اینترنتی برداشت کرده بود شناسایی و دستگیر شد

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بصورت اینترنتی از حساب بانکی وی برداشت شده ، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات و بررسی های تخصصی در فضای مجازی متهم که جوانی ۳۵ ساله و از دوستان شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: متهم پس از اعتراف صریح به بزه ارتکابی در بازجویی های خود عنوان داشت برای انجام امورات بانکی کارت عابر بانک شاکی را دریافت کردم و از اعتماد شاکی به خود سوءاستفاده کرده و رمز دوم آن را فعال کردم و از زمان فعال سازی رمز دوم تا الان که حدودا یک سال می گذرد برداشت های مختلفی از حساب وی انجام دادم که در مجموع به ۲۰۰ میلیون ریال می رسد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی فعال کردن پیامک بانک به شهروندان را توصیه کرد و همچنین افزود : به هیچ عنوان کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و مراقب کیف پول الکترونیکی خود باشید.

**سواری پراید با ۲۳ میلیون ریال خلافی توقیف شد

یک دستگاه سواری پراید با بیش از ۲۳میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۵۹ فقره تخلف حادثه ساز توقیف شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بعد از ظهر روز گذشته ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان یک دستگاه سواری پراید را به علت تخطی از سرعت مجاز درون شهری متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۲۳میلیون و ۸۰۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۵۹ فقره تخلف حادثه ساز است.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز بود که توسط دوربین های ترافیکی پلیس ثبت شده است .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرو به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

**توقیف یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال برنج قاچاق

ماموران انتظامی شهرستان در بازرسی از یک کامیون ۱۸۰۰ کیسه برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال را کشف و توقیف کردند .

سرهنگ “حسن یاردوستی “فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت : ماموران انتظامی یکی از پاسگاه در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید کنندگان داخلی مطلع شدند فردی در یک دامداری در حال بارگیری یک محموله برنج قاچاق است که وارد عمل شدند.

وی ادامه داد:پس از هماهنگی قضائی به محل اعزام و تعداد ۱۸۰۰ کیسه برنج خارجی به وزن ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلو گرم فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی را کشف کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: برابر نظریه کارشناسان اداره گمرک ارزش ریالی این محموله یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا