پیشخوانعناوین اخبار

کشف سمی کشنده و مهلک در مرغ

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران  از جام جم آنلاینخبرنگاران، آسوشیتدپرس گزارش داد که سازمان غذا و دارو آمریکا مرغ هایی را آلوده به آرسنیک کشف کرد.

براساس این گزارش گوشت مرغ هایی که در بسیاری از فروشگاه ها در ایالات متحده به فروش می‌رسند، حاوی آرسنیک ماده سمی شیمیایی بوده که سلامتی را به خطر انداخته و عامل سرطان و حتی مرگ می شود.

در بررسی ها معلوم شد که ۷۰ درصد مرغ‌ها در آمریکا با مواد غذایی حاوی آرسنیک تغذیه شده بودند که این ماده برای افزایش وزن و بهبود رنگ گوشت پرندگانی مانند مرغ و بوقلمون مورد استفاده قرار گرفته است.

سازمان غذا و دارو آمریکا در مورد تاثیر آرسنیک بر سلامتی گزارش داد که نیمی از آرسنیک غذای مرغ وارد کبد می شود.

وال استریت ژورنال نیز در گذشته گزارش هایی در این باره منتشر کرده بود که در آن اعلام شده کبد ۱۰۰ جوجه گوشتی مرغ به دلیل مصرف آرسنیک بزرگ شده که همین روند با خوردن گوشت مرغ آلوده برای انسان اتفاق می افتد.

گفتنی است؛ آرسنیک بسیار سمی بوده و برای سلامتی عوارض جانبی بسیار شدیدی دارد.
محققان دانشگاه کارولینای جنوبی هشدار دادند که آرسنیک ۴ برابر سمی تر از جیوه بوده و تأثیرات مخربی بر سلامت جنین های مادران باردار و کودکان خردسال می گذارد.

گزارش‌های متعددی نشان می دهد که مصرف آرسنیک اثرات مخربی بر سلامتی می‌گذارد و به اندام هایی مانند کبد، کلیه، مثانه و ریه آسیب رسانده و عامل ابتلا به سرطان پوست است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا