بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

افزایش شاخص کل بورس و فرابورس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، شاخص کل بورس امروز نیز معاملاتی کم حجم و بی رمق را سپری کرد و اندکی بالا رفت، اگرچه نماگر بورس توانست به کانال ۷۷ هزار واحدی وارد شود اما با قرار گرفتن در لبه این کانال، با احتمال سقوط دوباره به کانال ۷۶ هزار واحدی روبروست.
کارشناسان معتقدند با توجه به نیاز شرکت ها و هلدینگ ها به نقدینگی پایان سال، فشار فروش توسط این شرکت ها بالا گرفته است، بنابراین باید منتظر عبور از این مرحله ماند. بر این اساس از نیمه اسفندماه با کاهش انگیزه فروش، رشد دوباره شاخص پیش بینی می شود.
در معاملات امروز بیش از ۷۴۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال در ۴۵ هزار و ۳۵۶ نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد در معاملات امروز، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) هشت واحد، شاخص کل (هم وزن) ۳۰ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۲۳ واحد و شاخص بازار اول ۸۴ واحد رشد کرد.
شاخص آزاد شناور ۲۴ واحد، شاخص بازار دوم ۳۱۷ واحد و شاخص ۳۰ شرکت برتر یک کاهش یافت.
نمادهای شخارک (پتروشیمی خارک)، فخاس (فولاد خراسان)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی) و بترانس (ایران ترانسفو) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و نماگر بازار سرمایه را بالا کشیدند. در مقابل شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) با بیشترین تاثیر منفی، مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
بشترین رشد قیمت در معاملات امروز به حق تقدم بیمه پارسیان، تامین ماسه ریخته گری، مهندسی نصیرماشین و کارخانه های تولیدی شیشه رازی تعلق داشت.
حق تقدم سرمایه گذاری غدیر، حق تقدم لیزینگ رایان سایپا، گلتاش، تراکتورسازی ایران و سیمان شاهرود نیز با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

فرابورس
شاخص کل فرابورس ایران نیز معاملات امروز را با رشد نزدیک به یک واحدی پشت سر گذاشت و با سبزپوشی در ارتفاع ۸۴۰ واحدی قرار گرفت.
در جریان معاملات امروز، ۱۸۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال در بیش از ۲۲ هزار نوبت داد وستد شد.
همچنین، بیش از ۶۱ هزار اوراق تسهیلات مسکن به ارزش نزدیک به ۴۸ میلیارد ریال در دامنه قیمتی ۷۶۲ هزار تا ۷۹۰ هزار ریال خریدوفروش شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا