عناوین اخبار

آموزش کامل طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ فوری خوشمزه و مخصوص خانگی

پایگاه خبری سرمایه گستران-آموزش کامل طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ فوری خوشمزه و مخصوص خانگی
مواد لازم پیتزا مرغ و قارچ کاری

سینه مرغ :•: نیم کیلو

قارچ :•: نیم کیلو

فلفل دلمه ای :•: متوسط دو عدد

پیاز :•: یک عدد

سس گوجه فرنگی :•: به مقدار لازم

ادویه کاری :•: به مقدار لازم

نمک و فلفل :•: به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

برای تهیه پیتزا قارچ و مرغ ابتدا خمیر پیتزا را آماده کنید. سینه مرغ را در قابلمه ای بگذارید و روی آن آب بگیرید و پیاز و زرد چوبه به آن اضافه کنید وو روی شعله بگذارید تا بپزد.

زمانی که سینه مرغ تقریبا در حال پخت نهایی بود نمک را به آن بیفزایید و صبر کنید تا کاملا پخته شود و در آبکشی سینه را قرار دهید تا خنک شود و سپس سینه مرغ را با چاقو ریش ریش کنید.

قارچها را پوست بگیرید بشورید و حلقه حلقه ای  خرد کنید و فلفل دلمه ای ها را نیز بشورید و تخمه های آن را در بیاورید و نگینی ریز خرد کنید.

کمی روغن در تابه بریزید و قارچ های حلقه ای برش زده را در تابه بریزید و کمی تفت دهید و مرغ های ریش شده را بهمراه فلفل دلمه ای های نگینی خرد شده  را در تابه بریزید و با قارچها تفتی بدهید و نمک ،فلفل و ادویه کاری را بروی مواد بپاشید به هر میزان که دوست دارید.

بهتر است سریع تا مقداری قارچها  تفت خورد مواد را به آن بیفزایید تا قارچ ها سرخ نشوند و خاصیتشان حفظ شود. بعد تابه را از روی شعله اجاق بردارید و مدام تفت دهید تا مواد با داغ بودن تابه سرخ نشوند.

خمیر پیتزا را تا قطر ۲ سانتیمتر پهن کنید و نگذارید قطرش بیشتر از این بشود. سس گوجه فرنگی را بر تمامی خمیر پیتزا بمالید و بعد مواد داخلل تابه را بر روی خمیر بریزید و با استفاده از قاشق روی خمیر پهن کنید

سپس پنیر پیتزا رنده شده را روی مواد بریزید و اگر دوست داشتید مجددا روی پنیر نیز سس گوجه فرنگی بریزید و ظرف را در فر قرار دهید و در دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد ، بمدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا مواد و خمیر پیتزا پختهه شود

زمانی که احساس کردید خمیر کمی پخته شده است در فر را باز کنید و روی پیتزا را پنیر بریزید و مجدد ظرف را در فر قرار دهید و ۵ الی ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید پیتزا مرغ و قارچ شما کاملا پخته شده و آماده نوش جانن کردن است

یکی از ادویه های عالی برای انواع پیتزا ها آویشن است اگر از عطر آن خوشتان می آید حتما درپیتزا مرغ و قارچ استفاده کنید و لذت یک پیتزایی خوش عطر و طعم را بچشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا