پیشخوانعناوین اخبار

روش پاک کردن لکه از کتری استیل

پایگاه خبری سرمایه گستران-در اینجا روشهای مختلف برای پاک کردن لکه مطرح می شوند. از یک یا چند روش زیر استفاده کنید تا کتری اسیل تمیز و عاری از لکه داشته باشید. بیشتر این روشها شامل استفاده از وسایلی است که به سادگی در همه ی آشپزخانه ها در دسترس است.

روش اول: استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین می تواند به راحتی لکه را از سطح کتری استیل پاک کند، زیرا خاصیت پاک کنندگی دارد. یک فنجان جوش شیرین را در کتری استیل بریزید. کتری را پر از آب گرم کنید. از یک اسکاچ استفاده کنید و داخل کتری را به آرامی پاک کنید. اگر بعد از تمیز کردن با اسکاچ هنوز لکه ای دیده می شود آب کتری را خالی کنید. نصف فنجان هیدروژن پروکساید و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جوشش شیرین در کتری بریزید. کتری را به مدت یک دقیقه تکان دهید وو بگذارید ۳۰۰ ثانیه بماند. کتری را با آب داغ آبکشی کنید. از یک پارچه نرم برای خشک کردن کتری استفاده کنید.

روش دوم: استفاده از سرکه

سرکه می تواند برای پاک کردن فوق العاده باشد. خاصیت اسیدی آن برای از بین بردن لکه ها مفید است. نصف کتری را با آب پر کنید. نصف دیگر آن را سرکه سفید یا سرکه سیب بریزید. بگذارید این مخلوط چند دقیقه ای بجوشد .سپس اجاق را خاموش کنید و بگذارید سرد شود تا به دمای اتاق برسد. از یک برس استفاده کنید و به آرامی روی کتری بکشید. کتری را بشویید و با پارچه ای خشک کنید.

روش سوم: استفاده از سرکه و نمک

۶ تکه یخ داخل کتری استیل بریزید. نصف فنجان سرکه اضافه کنید. می توانید از سرکه سفید یا سرکه سیب استفاده کنید. ۸/۱ فنجان نمک اضافه کنید. کتری را بچرخانید تا تکه های یخ آب شوند و لکه ها از بین بروند. سپس کتری را آبکشی نمایید.

روش چهارم: استفاده از پودر ظرفشویی

کتری های استیل به راحتی آسیب پذیرند، بنابراین از مواد شستشوی ملایم استفاده کنید. کتری را از آب پر کنید. ۳/۱ فنجان پودر ظرفشویی به آن اضافه کنید. بگذارید مخلوط یک شب بماند. بوسیله اسکاچ، کتری را تمیز کرده سپس آبکشی کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا