بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

رشد شاخص بورس و فرابورس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به علت توقف گسترده نمادهای شرکت ها در روزهای گذشته که با اعلام نخستین گزارش های پیش بینی سود سال آتی همزمان شده، حجم معاملات بازار سرمایه کاهش داشته است.
اگرچه به علت توقف نمادهای شرکت ها حجم قابل توجهی از نقدینگی در بازار بلوکه شدن شده است اما کارشناسان، گزارش های سال ۱۳۹۶ بیشتر گروه های بورسی را امیدبخش می دانند، بر این اساس پیش بینی می کنند روند معاملات در هفته های پیشرو مثبت شود.
امروز بیش از ۶۴۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۶۰۷ میلیارد ریال در ۵۰ هزار و ۱۷۲ نوبت خرید و فروش شد.
بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز رشد کردند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۱۳ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۴۱ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۳۲ واحد، شاخص آزاد شناور ۴۱ واحد، شاخص بازار دوم ۴۵۲ واحد و شاخص ۳۰ شرکت برتر ۲ واحد بالا رفت، در مقابل، شاخص بازار اول ۳۷ واحد کاهش یافت.
نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان)، همراه (همراه اول)، جم (پتروشیمی جم) و پارسان (نفت و گاز پارسیان) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشته و نماگر بازار سرمایه را بالا کشیدند، اما نمادهای فخوز (فولاد خوزستان)، اخابر (مخابرات) و کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد شاخص شدند.
سیمان کرمان، حق تقدم سرمایه گذاری آتیه دماوند، بورس و اوراق بهادار، ایران ارقام و کاشی الوند بیشترین رشد قیمت را داشتند، و بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم نفت پارس، حق تقدم توکافولاد، فرآوری مواد معدنی ایران و سیمان هگمتان تعلق داشت.

فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز، ۱۴ واحد رشد کرد و رقم ۸۶۴ واحد رسید.
نماد «زاگرس» متعلق به شرکت پتروشیمی زاگرس که امروز بازگشایی شد، بیشترین تاثیر را در صعود این شاخص داشت.
در بازارهای شش‌گانه فرابورس، بیش از ۱۵۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال در ۲۳ هزار و ۴۳۱ نوبت مبادله شد.
همچنین در بازار امروز فرابورس، بیش از ۸۸ هزار اوراق تسهیلات مسکن به ارزش ۶۶ میلیارد ریال داد وستد شد، بیشتر اوراق تسهیلات مسکن تا سقف ۴ درصدی با افت قیمتی روبرو شدند اما امتیاز تسهیلات مسکن «آبان۹۳» و تسه «خرداد ۹۴» کمتر از نیم‌ درصد رشد قیمتی را تجربه کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا