پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ازبرگزاری دوره آموزشی تا برگزاری مراسم ایام فاطمیه و راه اندازی مرکز مشاوره رایگان حقوقی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مجید معمار منتظرین اظهار داشت: معاونت توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در راستای آشنایی هرچه بیشتر کارکنان جدید الورود با مبحث وقف و همچنین آشنایی با قانون اوقاف دوره ای را به صورت ویژه برای کارکنان جدید الاستخدام اداره کل اوقاف استان برنامه ریزی کرده بود که این دوره آموزشی در حال برگزاری است.

وی در ادامه افزود: به دلیل اینکه تمام نیروهای جدید الورود این اداره بتوانند از کلاس ها بهرمند شوند این دوره آموزشی در دو مرحله برگزار می شود که دوره اول این کلاس آموزشی از ۲ اسفند ماه آغاز و تا ۵ اسفند نیز ادامه دارد دور دوم این کلاس نیز از ۱۰ اسفند آغاز و ۱۱ اسفند ماه به پایان می رسد.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: این دوره آموزشی با همکاری جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه صنعتی اصفهان و با استفاده از اساتید مجرب این واحد در این مرکز آموزشی جهاد داشنگاهی که در خیابان توحید اصفهان واقع شده است برگزار می شود.

مجید معمار منتظرین در ادامه گفت: منابع آموزشی این دوره که مدت آن ۲۴ در نظر گرفته شده است شامل؛ آشنایی با اهداف و وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه، قوانین و مقررات استخدامی، کلیات قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق فردی و شغلی محیط کار و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

**امامزادگان شهرستان گلپایگان در سوگ یاس نبوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: همزمان با ایام سوگواری حضرت زهرا(س) ویژه برنامه سوگواری یاس نبوی در ۱۵ امامزاده شهرستان گلپایگان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی های صورت گرفته شده امسال نیز همچون سال های گذشته در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) مجالس عزاداری این بانوی بزرگوار در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان شهرستان گلپایگان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: برپایی این مجالس عزاداری در راستای اجرای طرح سوگواره یاس نبوی است که امسال در جوار حرم مطهر ۱۵ امامزاده جلیل القدر شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد: این ویژه برنامه همراه با استفاده از سخنرانان مطرح استانی و حضور مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می شود که در راستای اجرای این طرح ۳ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و ۱۲ نفر مبلغ بومی با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری می کنند همچنین ۳ ایستگاه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی نیز در جوار امامزادگان شهرستان نیز در این ایام برپا می باشد.

**امامزادگان شهرستان نجف آباد میزبان عزاداران حضرت زهرا(س) هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) در جوار امامزادگان شهرستان نجف آباد برپا می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: با برنامه ریزهای انجام شده ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در جوار حرم مطهر امامزاده ساره مریم(س) جوزدان و امامزاده شمس الدین(ع) علویجه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا نیز دو خیمه معرف با برپایی غرفه هایی به عزاداران و زائران امامزادگان عظیم الشان خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه می کنند همچنین در این ایام دو مبلغ بومی در برگزاری این برنامه با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری و مشارکت دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد: همچنین در این ایام نیز در جوار حرم مطهر امامزاده شمس الدین(ع) علویجه نمایشگاهی از آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس به همراه غرفه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه ویژه کودکان به همراه ایستگاه همه واقف باشیم نیز در جوار این امامزاده جلیل القدر برپا است.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی در ادامه خاطر نشان شد: با هماهنگی های انجام شده مبلغان همکار اداره اوقاف و امور خیریه در این ایام همزمان با نواخته شدن زنگ سوگواره یاس نبوی در مدارس نجف آباد و یزدانشهر حضور پیدا می کنند و در رثای مقام شامخ حضرت زهرا(س) برای دانش آموزان به ایراد سخن می پردازند.

**راه اندازی مرکز مشاوره حقوقی در امامزاده ولی ابن موسی(ع) کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: مرکز مشاوره حقوقی به شهروندان کاشانی در جوار حرم مطهر امامزاده ولی ابن موسی(ع) راوند کاشان راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی مرکز مشاوره حقوقی به شهروندان کاشانی در جوار حرم مطهر امامزاده ولی ابن موسی(ع) راوند کاشان راه اندازی شد.

وی در ادامه افزود: این مرکز مشاوره در حال حاضر هر هفته صبح های جمعه ساعت ۱۱ صبح با حضور امیر حسین  شاهی راوندی و غلامرضا خاکی (وکیل پایه یک دادگستری و مشاور) به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره ای ارائه می کند و همچنین این دفتر پاسخگوی سوالات حقوقی شهروندان و زائران این امامزاده جلیل القدر نیز خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه گفت: نسب این امامزاده واجب‌التعظیم به امام موسی کاظم(ع) می‌رسد و حرم مطهر وی نیز در شهر کاشان و در منطقه راوند واقع‌شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا