پیشخواندسته‌بندی نشدهشهر و جامعهعناوین اخبار

از حودث رانندگی تا بازگشت فراری ها به منزل و کشف ترقه در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان ،سرهنگ “جهانگیر کریمی” بیان داشت: ساعت چهار بعد از ظهر روز گذشته ماموران پلیس راه “اصفهان_شهرکرد” از وقوع یک تصادف رانندگی در این محور باخبر و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه رانندگی سواری پژو پارس با شی ثابت برخورد کرده بود که متاسفانه راننده آن فوت و سرنشین اش مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده اند .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان از رانندگان خواست : با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی کنید و هر موقع احساس خستگی و خواب آلودگی داشتید در امن ترین مکان توقف داشته باشید و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

**بیش از ۶۲ میلیون ریال خلافی در کارنامه پژو ۲۰۶

 یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با ۱۱۳ فقره تخلف و بیش از ۶۲ میلیون ریال خلافی توقیف شد.

سرهنگ” جهانگیر کریمی ” معاون اجتماعی پلیس اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران پلیس راه “شاهین شهر_ کاشان”حین کنترل تردد خودروها در این محور یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ را به علت تخطی از سرعت مجاز متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۶۲ میلیون و ۶۵۰ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۱۱۳ فقره تخلف حادثه ساز است.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز می باشد .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودروئی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

**کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق درتیران وکرون

 فرمانده انتظامی تیران وکرون ازکشف یک میلیارد ریال اقلام خوراکی قاچاق که در انباری دپو شده بود خبرداد.

سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان تیران و کرون مطلع شدند فردی  تعداد زیادی اقلام خوراکی قاچاق را در انباری دپو کرده که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از انبار مورد نظر  بازرسی شد و  ۱۰۰ کارتن انواع اقلام خوراکی شامل چای خارجی ، دلستر ، نوشابه ، روغن زیتون، شکلات، نسکافه و آدامس خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش اقلام  کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام شده است .

سرهنگ باباکلانی ادامه داد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان ضمن تشکرازهمکاری وهوشیاری شهروندان ازعموم مردم خواست :بانخریدن کالاهای قاچاق ضمن کمک به رونق اقتصادی کشورقاچاقچیان را از اقدامات خودمایوس کنید و هر گونه اخبار در این خصوص را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**توقیف پژوپارس با بیش از ۱۰ کیلو گرم مواد افیونی

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف مقدار ۱۰ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه پژو پارس خبر داد.

 سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۰ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص دو سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ صادق کاظم زاد در پایان خطاب به سوداگران مرگ گفت: نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

**بازگشت ۷۰درصد فرار از منزل ها با کمک پلیس به کانون خانواده

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: بیش از ۷۰ درصد کسانی که از منزل فرار می کنند با کمک کارشناسان و مشاوران پلیس به کانون خانواده خود برمی گردند.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس پیرامون پدیده فرار از منزل گفت: موضوع فرار از منزل به صورت مفقودی به پلیس گزارش می شود و از همان ابتدا تمام تلاش ها برای یافتن فرد و جلوگیری از افتادن وی در دام باندها و مجرمان و سوءاستفاده از آنان انجام می شود.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی پرونده ها به این نتیجه رسیدیم که وقوع فرار از منزل بیشتر در خانواده های آشفته که با فقدان پدر یا مادر در منزل همراه است اتفاق می افتد.

وی افزود: برخی دیگر از فرار ها در منازلی اتفاق می افتد که پدر و مادر به ظاهر در کانون خانواده وجود دارند اما والدین به قدری درگیر مشکلات و دغدغه های خود هستند که وقتی برای رسیدگی به فرزندان خود ندارند و یا روش ها و مهارت های لازم برای ارتباط صحیح با فرزند خود را دارا نیستند و بخشی دیگر از فرارها نیز ناشی از اختلالات روانی و مشکلات شخصیتی افراد شکل می گیرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: بخشی از فرار از منزل ها که امروزه به یک تهدید جدی تبدیل شده ناشی از ارتباطات نامتعارف در شبکه های اجتماعی است.

وی افزود: هرچند که امروزه شبکه های اجتماعی روابط بین افراد را تسهیل کرده است اما این روابط در سایه غفلت والدین از فرزندانشان باعث شده که دختران و پسران نوجوان در این شبکه ها با هم آشنا شده ، قرار بگذارند و بعد هم فرار کرده و دچار آسیب های دیگر شوند.

سرهنگ کریمی گفت: مسلماً خانواده هایی که آشفته هستند، خشونت در آنها وجود دارد، یا خانواده هایی که با فرزندانشان به درستی ارتباط برقرار نمی کنند زمینه ساز بروز ارتباط با افراد غریبه و به تبع پدیده فرار از منزل برای فرزندانشان می شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه ۷۰ درصد افرادی که از منزل فرار می کنند با تلاش کارشناسان و مشاوران پلیس به کانون خانواده خود بر می گردند گفت: متاسفانه ۳۰ درصد این افراد به علت آشفتگی ها و نابسامانی های درون خانوادگی حاضر به برگشت به کانون خانواده نبوده و ترجیح می دهند جدا از خانواده به زندگی خود ادامه دهنده یا تحت پوشش مراکز حمایتی بهزیستی قرار گیرند.

وی بیان داشت: بررسی ها نشان می دهد که به دلیل تاثیری که اطلاع رسانی خوبی که در این زمینه صورت گرفته و همچنین توصیه های مراکز مشاوره و افزایش سطح سواد جامعه خوشبختانه آمار کلی پدیده فرار از منزل به شکل چشمگیری روبه کاهش است اما برای جامعه ما حتی یک مورد هم زیاد است و بایستی همه خانواده ها و دیگر نهادهای متولی مانند بهزیستی، پلیس و آموزش وپرورش در این حوزه ورود پیدا کنند تا از وقوع این گونه مسایل در جامعه جلوگیری شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: توصیه ما این است که خانواده ها بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و حتماً اگر دیدند که رفتار فرزندشان با خواسته ها و ایده آل های آنها منطبق نیست یا فاصله گرفته به یک مرکز مشاوره مراجعه و از کارشناسان مشاوره کمک بگیرند.

وی با بیان اینکه نظارت باید هوشمندانه، عاقلانه و مستمر باشد عنوان داشت: جاهایی هم که این نظارت ها شدید شده و مبتنی بر علم روانشناسی و منطبق بر روحیات فرزندان نباشد باعث می شود که همین نظارت ها نیز منجر به فرار از منزل شود بنابر این خانواده ها باید شیوه مطلوب نظارت بر فرزندانشان را نیز فرا بگیرند.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: توصیه دیگر ما این است که به محض مفقودی فرزندانشان بلافاصله موضوع را به شماره تلفن ۱۱۰ یا به نزدیک ترین کلانتری محل گزارش کنند و اطلاعات لازم در خصوص فرد گم شده را به صورت دقیق بیان نمایند ، چرا که تجربه ثابت کرده پلیس برای پیدا کردن فرار ۹۹ درصد کسانی که در ساعات اولیه مفقودی توسط خانواده ها مدیریت شدند موفق بوده و توانسته آنها را به کانون خانواده خود برگرداند.

**کشف مواد پیش ساز ۳۰۰ هزار ترقه در اصفهان

ماموران انتظامی شهرستان در بازرسی از منزلی مواد پیش ساز ۳۰۰ هزار ترقه غیر مجاز را کشف کردند .

سرهنگ “حسن یاردوستی”فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی ، به صورت گسترده اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه در بین جوانان و نوجوانان می کنند ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم عملیاتی یکی از کلانتری های این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع و با هماهنگی مقام قضائی به منزل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد :در بازرسی از منزل ،مقدار شش کیلو مواد پیش ساز ۳۰۰ هزار مواد محترقه کشف شد.

سرهنگ یاردوستی ادامه داد: در این خصوص چهار نفر شناسایی و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: اگرچه فرهنگ سازی از طریق آموزش همگانی و تخلیه هیجانات جوانان و نوجوانان از مجرای صحیح قانونی ، بهترین راهکار در جهت پیشگیری از حوادث تلخ آخر سال به شمار می رود، اما کاملا روشن است که والدین می توانند با آگاه سازی فرزندان خود ومراقبت از آنان نخستین وبهترین آموزگاران فرهنگ سازان جامعه باشند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا