پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

جایگاه بی نظیر ایران در تولید علم در منطقه و جهان/ فرایند توسعه تکنولوژی سرعت بیشتری گرفته است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ، دکتر علی اکبر ولایتی در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی در اصفهان، ضمن خیر مقدم به میهمانان داخلی و خارجی به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در تولید و توسعه علوم به ویژه در حوزه پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد عزم ملت بزرگ ایران برای دستیابی به خودکفایی و رشد و تعالی در همه عرصه ها و به ویژه در زمینه توسعه علوم بوده ایم.
وی افزود: خشنودیم که امروز این مسیر روشن و دقیق ترسیم شده به وقوع پیوسته و بی تردید جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید علم، دستیابی به فناوری های نوین صاحب جایگاه مهم و بی نظیر در منطقهوجهاناست.
رئیس جمعیت آفریقایی و آسیایی مایکوباکتریولوژی با اشاره به اجرایسندچشماندازتوسعهکشوروضرورتسرآمدیایراندرامورعلمیوفناوریهاینویندرسطحمنطقه،بیانداشت: باتاکیدات مقاممعظمرهبری (مدظلهالعالی) وابلاغاینموارد، این فرایند و توسعه در زمینه های علمی و تکنولوژی سرعت بیشتر و افزون تری به خود گرفته است.
وی ادامه داد: در همین راستا تلاش شد تا از طرف مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی سل و بیماری های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان مهمترین مرکز ارائه کننده خدمات به بیماران ریوی و مسلول در سطح منطقه ای و بین المللی، اقدامی در سطح بین المللی شکل بگیرد و نهایتا جمعیت آسیایی –آفریقاییمایکوباکتریولوژیدرسال ۱۳۹۱ بهثبترسید.
ولایتی با اشاره به اینکه پس از اولین کنگره در سال ۱۳۹۳، امروز شاهد برگزاری دومین کنگره با حضور حدود ۱۲۰ نفر از متخصصان و اندیشمندان سراسر جهان در کنار متخصصان و صاحب نظران داخلی هستیم، ابرازامیدواری کرد: دستاوردهای این کنگره با شکوه، مباحث و سخنرانی هایی که ارائه می گردد بتواند زمینه را برای توسعه همکاری ها و دستیابی به آخرین یافته ها در زمینه این حوزه از علم یعنی مایکوباکتریولوژی روز به روز بیشتر فراهم شود.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری و رئیس جمعیت آفریقایی و آسیایی مایکوباکتریولوژی هدف از برگزاری این کنگره را که در نوع خود بی نظیر است را توجه بیش از پیش به امر پژوهش در زمینه زیست شناسی ،آسیب شناسی و روند توسعه عفونت های مختلف ناشی از مایکوباکتریا از جمله بیماریهای سِل در انسان و دام و عفونت های فرصت طلب غیر سِلی در زمینه نقص ایمنی اعلام کرد.
دکتر ولایتی در ادامه با ارائه مقاله ای تخصصی با موضوع “بیماری سل در کودکان”به بررسی سرایت این بیماری در کودکان، انتقال آن به بزرگسالان و نحوه درمان با ارائه به نمونه تحقیقی خود پرداخت که مورد توجه قرار گرفت.
گفتنی است؛ اولین شبکه آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی با مشارکت ۸۰ کشور از سراسر جهان و عضویت حدود ۲۰۰ نفر به نام جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۱ از سوی مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی سل و بیماری های بیمارستان به ثبت رسید و در دومین کنگره محققان شرکت کننده از کشورهای مختلف با ارائه ۱۵۰ مقاله دستاوردهای به دست آمده و برنامه ریزی برای اجرای پژوهش های مشترک، زمینه همکاری های بین المللی را درامرمبارزهباعفونتهای مایکوباکتریایی بررسی خواهند کرد.
لازم به یاداوری است در هر روز کنگره با پایان سخنرانی ها و ارائه مقالات، ۳۰ نفر از پژوهشگرانی که سخنرانی نخواهند داشت، دستاوردهای خود را در قالب پوسترهای تحقیقاتی در حاشیه این کنگره به علاقه مندان و دیگر متخصصان ارائه خواهند کرد.
دومین کنگره بین المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی (بیماریهای ریوی ) در هتل عباسی اصفهان گشایش یافت. و با حضور حدود ۱۲۰ شخصیت علمی بین المللی از ۴۲ کشور آسیایی، اروپایی و افریقایی و ۱۳۰۰ میهمان داخلی به مدت چهار روز تا ۱۰ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا