پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف قاچاق تا حوادث رانندگی در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “حمید امیرخانی”  گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده رنو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کشنده تعداد ۲۵۰ کیسه انواع شال وروسری قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه چهارمیلیارد و۵۰۰میلیون ریال اعلام شد.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده تریلر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

**کشف یک میلیارد ریال گوشی قاچاق در اصفهان

کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در بازرسی از یک واحد صنفی تعداد ۵۹۱ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه قاچاق کشف کردند.

سرهنگ “ستار خسروی” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی وصول خبری مبنی بر دپوی تعداد زیادی گوشی تلفن همراه خارجی در یک واحد صنفی بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود:کارآگاهان پس از تحقیق و بررسی و کسب اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی از محل مورد نظر بازرسی کردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بازرسی از این واحد صنفی تعداد ۵۹۱ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه و ۷۰ عدد فلش خارجی قاچاق فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سرهنگ خسروی ادامه داد: کارشناسان مربوطه ارزش گوشی های کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کرده اند .

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه در این زمینه یک نفرد دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد به کسانی که در زمینه قاچاق فعالیت می کنند هشدار دادند:عرضه کنندگان کالا در نظر داشته باشند که حتماً تحت کنترل تیم های ویژه پلیس آگاهی قرار خواهند گرفت و باید مدارک لازم کالا را ارائه کنند.

**توقیف کامیون ایویکو با بیش از ۳۵ میلیون ریال خلافی

 یک دستگاه کامیون ایویکو با ۶۵ فقره تخلف و بیش از ۳۵ میلیون ریال خلافی توقیف شد.

سرهنگ” جهانگیر کریمی ” معاون اجتماعی پلیس اصفهان گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان حین کنترل تردد خودروها در داخل شهر یک دستگاه کامیون ایویکو را به علت تخطی از سرعت مجاز متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۶۵ فقره تخلف حادثه ساز است.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخلفات ساکن می باشد .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودروئی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

**وقوع ۴۹ درصد تصادفات فوتی و جرحی در راه های دو طرفه اصفهان

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ،وجود جاده های دو طرفه در استان را یکی از علت های مهم وقوع تصادفات مرگ بار برشمرد و گفت: در سال جاری ۴۹ درصد تصادفات فوتی و جرحی در راه های دو طرفه استان رخ داده است.

سرهنگ ” حسین پورقیصری” گفت :هم اکنون جاده های “خور – طبس”، جاده “علویجه به اصفهان”، جاده “مبارکه به شهرضا” و “دامنه به الیگودرز” از جاده هایی هستند که برخی از نقاط آنها دو طرفه و خطرناک و نیاز است که این جاده ها دو بانده و عملیات جدا سازی در آنها صورت گیرد.

سرهنگ پور قیصری در خصوص جاده “علویجه-اصفهان” گفت: این جاده به دلیل عرض کم آن و دوطرفه بودن یکی از جاده هایی است که کم و بیش در آن حوادث رانندگی مرگباری رخ می دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون با تلاش اداره راه ، ۱۴ کیلومتر این جاده دو بانده شده که البته این کار جزو طرح های اولویت دار اداره راه و شهرسازی استان است و امیدواریم انشاء الله شاهد جدا سازی این جاده باشیم.

سرهنگ پور قیصری بیشترین وقوع تصادفات فوتی و جرحی در سطح جاده های استان را مربوط به راه های دو طرفه عنوان و تصریح کرد: براساس آمارهای به دست آمده ۴۹ درصد تصادفات فوتی و جرحی در سال جاری در راه های دو طرفه استان به وقوع پیوسته و این درحالی است که ۱۴ درصد تصادفات فوتی و جرحی در این مدت در آزادراه ها و ۳۷ درصد در بزرگراه های استان اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه استان در پاسخ به این سوال که بیشترین تصادف در کدام یک از جاده های دو طرفه اتفاق افتاده است گفت: در ۱۱ ماهه امسال بیشترین تصادف فوتی و جرحی را در محور “دامنه به الیگودرز” شاهد بودیم و محور “شهرضا به مبارکه” ، محور “علویجه” و جاده “خور_ طبس” در رتبه های بعدی قرار داشتند.

این مقام انتظامی ، علت بیشتر وقوع تصادفات در راه های دو طرفه را ناشی از سبقت غیر مجاز و تجاوز به چپ از سوی رانندگان عنوان کرد و گفت: رانندگی در راه های دو طرفه ، تابع قوانین و مقررات خاص خود است که متاسفانه رانندگان این مقررات را رعایت نکرده و باعث بروز مشکلاتی برای خود و دیگران می شوند.

پورقیصری خاطر نشان کرد: به رانندگان توصیه می کنیم در این جاده ها با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کرده و ضمن توجه به جلو از انجام سبقت های غیر مجاز و تجاوز به چپ خودداری کنند و مطمئن باشند که به قول معروف دیر رسیدن همیشه بهتر از هرگز نرسیدن است .

رئیس پلیس راه استان در خصوص کمربندی و آزادراه آزادگان خمینی شهر نیز گفت: این جاده به خودی خود هیچ عیبی ندارد هم جداسازی شده، هم مسطح است اما ترافیک آن سنگین بوده و باید رانندگان با دقت بیشتری رانندگی کنند به ویژه در مواقع بارندگی اگر دقت نکنند و فاصله طولی را با خودرو جلویی خود رعایت ننمایند باعث بروز مشکلات و حوادثی در این جاده خواهند شد.

**مصالحه ۷۹ درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: ۷۹ درصد پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های این کلان شهر طی بهمن ماه به مصالحه انجامیده است.

سرهنگ”حسن یاردوستی” گفت : طی یک ماه گذشته تعداد یک هزار و ۳۲۸ پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های این کلانشهر ارجاع شد که تعداد یک هزار و ۴۵ پرونده از پرونده های ارجاع شده به مصالحه ختم شد.

وی با اشاره به نقش مشاوران فعال پلیس در کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد: با توجه به تنوع و همه گیری آسیب ها خصوصاً در قشر جوان و نوجوان، خدمات مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها توانسته است تاثیر قابل تاًملی برپیشگیری از بروز و شیوع این آسیب ها داشته باشد .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به نقش مراکز مشاوره در پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: یک واحد مشاوره قوی و توانمند می تواند نقش بسیار ارزنده ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش بار قضائی داشته باشد.

سرهنگ یاردوستی در پایان با اشاره به مصالحه ۷۹ درصدی پرونده های ارجاعی به واحدهای مشاوره مستقر در کلانتری ها گفت: نزاع و درگیری و مشکلات خانوادگی بیشترین حجم پرونده ها را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس مرکز استان در پایان اظهار داشت: مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری ها در جهت حفظ و تامین بهداشت روانی و ایجاد زمینه های رشد همه جانبه اعضای خانواده و در راستای نگرش جامعه محوری پلیس ، با بکارگیری کارشناسان مجرب و متخصص توانسته در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی خانواده هاو ارتقاء سطح بهداشت وسلامت روانی افراد بسیار موفق عمل کند.

**آستانه تحمل خود را در برابر ناملایمات بالا ببرید

 خشم کنترل نشده منشاء بسیاری از اتفاقات ناگوار برای انسان است بسیاری از قتل های اتفاقی ناشی از خشن و عصبانیت است که به نوعی بر انسان فائق آمده است.

هر چند خشم و عصبانیت در انسان دارای فرآیند طبیعی است لیکن مهم نوع برخورد با آن و کنترل به هنگام و به موقع آن است.

خشم می تواند ناشی از محرک های درونی یا بیرونی باشد لیکن فارغ ازعلت بروز آن اگر کنترل نشود می تواند سلامت فرد و اطرافیان و کسان دیگری را به خطر انداخته و عواقب جبران ناپذیری رابه دنبال داشته باشد.

از بروز اتفاق جلوگیری کنید:

انتظار این نیست که هیچ‌گاه عصبانی نشوید، بلکه منظور این است که باید کنترل خشمتان را به دست گیرید و از بروز عصبانیت خود به صورت ناگهانی و انفجاری جلوگیری کنید.

اگر آستانه تحمل پایینی داشته باشید و خیلی زود عصبی شوید، نمی‌توانید در برخورد با تنش‌ها و مشکلات روزمره، واکنش‌های منطقی و صحیحی از خود بروز دهید و حتی ممکن است یک مسئله بسیار ساده، منجر به عصبانیت و پرخاشگری شما و در نتیجه بروز اتفاقات ناگواری مانند آسیب به دیگران و حتی قتل شود.

با بهره‌گیری از تجارب متخصصان و آموزه‌های دینی و اجتماعی صبر و تحمل خود را افزایش دهید.

هنگام مواجهه با مسائلی که باعث برانگیخته شدن عصبانیت شما می‌شوند، خشم خود را کنترل کنید.

عبارات تسکین‌دهنده‌ای نظیر “سخت‌ نگیر” را با خود تکرار کنید.

در صورت امکان برای مدت کوتاهی از محیطی که در آن قرار دارید، فاصله بگیرید.

عصبانیت شما ممکن است منجر به بروز اتفاقات ناگواری نظیر ضرب و شتم، آسیب رساندن به خود یا دیگران یا حتی قتل شود ، همیشه هنگام مواجهه با هر اتفاقی، به این فکر کنید که آیا این مسئله ارزش این گونه عواقب را دارد.

سعی کنید با مذاکره در محیطی آرام مشکل خود را حل کنید.

عواملی مانند تنش و فشار ناشی از امور روزانه، خستگی شدید ناشی از کار، گرمای هوا و نظایر آن، همگی زمینه پایین آمده آستانه تحمل شما را فراهم می‌کنند، در صورتی که در معرض هر یک از این عوامل قرار دارید، از قرارگیری در محیط ‌های استرس‌زا و درگیری با مسائل مناقشه‌برانگیز بپرهیزید.

ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا انرژی خود را تخلیه کنید و در مواقع ضروری قادر به کنترل خشم خود باشید.

به هیچ وجه هیچ گونه سلاح سرد یا گرمی را با خود حمل نکنید و اجازه حمل سلاح را به فرزندانتان نیز ندهد.

در صورت حمل سلاح، حتی اگر موقع نزاع از آن استفاده نکرده باشید نیز مورد اتهام قرار خواهید گرفت.

از به همراه داشتن هر گونه سلاح، اعم از سرد یا گرم، جدا خودداری کنید، در غیر این صورت ممکن است هنگام عصبانیت و درگیری با افراد، ناخواسته از سلاح استفاده کنید و حوادث ناگواری را به بار آورید.

به همراه داشتن سلاح سرد، مانند چاقوهای نامتعارف، باعث ایجاد اعتماد به نفس کاذب در شما می‌شود، جسارت نزاع با دیگران را افزایش می‌دهد و شما را از احتیاط و دوراندیشی باز می‌دارد و باعث ناامنی جامعه می‌شود.

فرزندان خود، به ویژه نوجوانان و جوانان را از عواقب و خطرات حمل، نگهداری و استفاده از سلاح سرد آگاه کنید.

اصول مذهبی و اخلاقی را رعایت کنید و آنها را در بین افراد خانواده نیز ترویج دهید.

در صورت وجود روحیه پرخاشگری در فرزندانتان، از مربیان پرورشی مدرسه یا مشاوران متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

سعی کنید با ایجاد و حفظ فضایی دوستانه و صمیمی در خانه، بر عملکرد فرزندان خود نظارت کامل داشته باشید.

در درگیری‌ها و خصوصا در مواردی که احتمال خطر جانی برای طرفین نزاع وجود دارد، به جای مداخله، با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

ممکن است هنگام پیگیری پرونده توسط پلیس، از شما به عنوان شاهد تحقیق به عمل آید ، در این گونه موارد با پلیس همکاری کنید، صرف رساندن یک مصدوم به بیمارستان به هیچ وجه موجب بروز مشکل قانونی برای شما نخواهد شد.

سرهنگ ستار خسروی – رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا