پیشخوانعناوین اخبار

مشخصات و ویژگی‌های Galaxy Tab S3

پایگاه خبری سرمایه گستران-گلکسی تب اس ۲ اواخر سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و ۱۸ ماه بعد، نوبت به نسل سوم تبلت سامسونگ رسید که شب گذشته، شاهد مراسم معرفی آن بودیم. آیا این محصول می‌تواند آیپد اپل را کنار زده و به رتبه محبوب‌ترین تبلت دنیا دست پیدا کند؟ در این مطلب، نگاه موشکافانه‌ای به مشخصات Galaxy Tab S3 انداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی تب اس ۳

تبلت جدید سامسونگ در مدل‌های مختلف و با قابلیت پشتیبانی از درگاه سیم‌کارت عرضه خواهد شد. قلم S Pen برای اولین بار، به همراه دیوایس عرضه می‌شود و هزینه آن، در قیمت اصلی دیوایس لحاظ شده است. اما کیبورد آن تنها برای کسانی که گلکسی تب اس ۳ را پیش‌خرید نمایند، رایگان در نظر گرفته می‌شود و افرادی که به صورت معمول اقدام به خرید نمایند، باید هزینه آن را پرداخت کنند. قیمت و تاریخ دقیق عرضه این محصول در کشور آمریکا هنوز تایید نشده است. اما تا هفته‌های آینده در اروپا با قیمت ۶۷۹ و ۷۶۹ یورو در دسترس قرار خواهد گرفت.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی تب اس ۳

طراحی نسل سوم تبلت سامسونگ نسبت به مدل پیشین، تغییری نداشته است. گلکسی تب اس ۳ به مانند آیپد اپل، از ابعاد تصویر ۴:۳ پیروی می‌کند. فریم این دیوایس از فلز و سایر اجزای آن از پلاستیک سبک تولید شده است. شایان ذکر است که این تبلت، از قابلیت ضدآب بودن بهره‌مند نیست.

دکمه هوم گلکسی تب اس ۳ همچنان مکانیکی و سنسور اثر انگشت نیز درون آن تعبیه شده است. این محصول برای اولین بار، لوازم جانبی شامل قلم S Pen و کیبورد مغناطیسی را درون جعبه با خود به همراه دارد. این بدین معنی است که هر زمان که اراده کنید، می‌توانید هنر نقاشی دیجیتال خود را در معرض دید عموم قرار دهید و یا به نوت‌برداری مشغول شوید.

صفحه نمایش گلکسی تب اس ۳

وقتی همه چیز عالی است، چه نیازی به اثبات این موضوع داریم؟ صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی این تبلت، دارای رزولوشن ۱۵۳۶×۲۰۴۸ است که با یک حساب سرانگشتی، می‌توان فهمید که از تراکم پیکسلی ۲۶۴ ppi بهره می‌برد. کیفیت آن نیز Super AMOLED در نظر گرفته شده است تا نهایت لذت را هنگام تماشای فیلم یا بازی در اختیار کاربر بگذارد.

قلم S Pen به بدنه گلکسی تب اس ۳ می‌چسبد و هر زمان که نیاز داشتید، می‌توانید آن را از بدنه جدا کنید. میزان حساسیت قلم نیز قابل تنظیم است. در بررسی‌های اولیه، متوجه دقت بالای S Pen در پردازش اطلاعات شدیم.

نرم‌افزار گلکسی تب اس ۳

تبلت جدید سامسونگ به صورت پیش‌فرض با نسخه هفتم اندروید؛ نوقا و رابط کاربری Grace UX عرضه می‌شود. به دلیل بهره‌گیری از نوقا، قابلیت‌های جدید اندروید مانند multi-window نیز در این محصول دیده می‌شود. این امکان در تبلت‌های پیشین سامسونگ نیز وجود داشت، اما در گلکسی تب اس ۳، این قابلیت به صورت کامل بهینه شده تا شاهد کاهش مصرف باتری نیز باشیم.

سامسونگ همچنین قابلیت Samsung Flow را به این تبلت اضافه کرده است. به این ترتیب شما می‌توانید اینترنت خط خود (LTE) را با کامپیوتر؛ در صورتی که Flow را روی آن نصب کرده باشید، به اشتراک بگذارید. در این صورت پیامک و سایر نوتیفیکیشن‌ها نیز روی کامپیوتر قابل مشاهده است. در کنار این موارد، شما می‌توانید ویندوز ۱۰ را به وسیله اثر انگشت موجود بر روی گلکسی تب اس ۳ آنلاک کنید و نیازی به وارد کردن رمز عبور نیست. البته در حال حاضر، تمامی این گزینه‌ها در حد تئوری است.

توانایی پردازش گلکسی تب اس ۳

سخت‌افزاری که روی گلکسی تب اس ۳ نصب شده است، از طرف مسئولان سامسونگ تضمین داده شده تا قدرت گلکسی اس ۷ را در اختیار کاربر بگذارد. به این ترتیب، شما می‌توانید روی این تبلت به عنوان یک محصول گیمینگ که توانایی اجرای بازی‌های با کیفیت بدون گرم شدن زیاد دارد، حساب کنید. پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۲۰ با توان ۲.۱۵ گیگاهرتز برای این محصول در نظر گرفته شده است.

ظاهرا سامسونگ در گلکسی تب اس ۳، توجه ویژه‌ای به گیمرها داشته است. چرا که دو قابلیت Game Mode و Game Explorer به صورت پیش‌فرض روی این محصول نصب شده و کاربران قادر هستند تا از آنها استفاده نمایند. این بهبودها سبب می‌شود تا تجربه بهتری هنگام بازی در اختیار شخص قرار گیرد.

چهار گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت که به واسطه درگاه microSD، تا ۲۵۶ گیگابایت قابل افزایش است، از دیگر مشخصات سخت‌افزاری گلکسی تب اس ۳ به شمار می‌رود.

کیفیت صدای گلکسی تب اس ۳

خرید شرکت Harman & Kardon باعث شده تا توانایی صوتی گلکسی تب اس ۳ بسیار بالا رود. چهار اسپیکر قرار گرفته در این محصول که توسط شرکت اشاره شده تولید می‌شود، کیفیت صدای بسیار خوبی را در اختیار کاربر می‌گذارد. در بررسی تخصصی جی‌اس‌ام که در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد، این موضوع را به صورت دقیق زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد.
دوربین گلکسی تب اس ۳

اگرچه هنگام خرید تبلت، دوربین آن از اولویت‌های خریدار به حساب نمی‌آید، اما سامسونگ سعی کرده تا علاقمندان به عکاسی را نیز راضی نگه دارد. در پشت گلکسی تب اس ۳ به جای دوربین ۸ مگاپیکسلی که در نسل پیشین شاهد آن بودیم، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و برای علاقمندان به سلفی نیز دوربین ۴.۷ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که باعث می‌شود تا تماس تصویری با کیفیت فول اچ‌دی را تجربه کنید.

با اینکه مشخصات این دو دوربین روی کاغذ مناسب به نظر می‌رسد، اما باید در بررسی‌های تخصصی، آن را موشکافانه‌تر نگاه کنیم و ببینیم که اعداد و ارقام ذکر شده توسط سامسونگ، تا چه اندازه به کیفیت مد نظر ما نزدیک است.

باتری گلکسی تب اس ۳
این محصول جدید سامسونگ از باتری ۶ هزار میلی‌آمپری بهره می‌برد که توانایی انجام ۱۲ ساعت کار سنگین را دارا است. با داشتن پورت USB-C و مجهز بودن به تکنولوژی شارژ سریع، سرعت شارژ باتری دستگاه نیز معقول است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا