شهر و جامعهعناوین اخبار

از آموزش اطفاءحریق تا برگزاری همایش های مختلف در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: در راستای ایجاد آمادگی جهت مبارزه با حوداث غیر مترقبه کارگاه آموزشی با موضوع اطفاء حریق برای کارکنان امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این کارگاه آموزشی با همکاری ایستگاه شماره ۱۹ آتش نشانی اصفهان برگزار می شود.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان ادامه داد: این کارگاه در روز سه شنبه ۱۰ اسفند ماه در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

سوگواره یاس نبوی در ۴۷بفعه متبرکه کاشان

حجت الاسلامجنتی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری یاس نبوی ویژه ایام شهادت حضرت زهرا (س) خبرداد.

وی گفت: حقیقت فاطمیه حضرت فاطمه زهرا(س) این است که هنوز از رحلت نبوی ۹۵  روز نگذشته بود که فاطمه زهرا(س) دختر پیامبراکرم(ص)  در بین در و دیوار قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی با بیاناینکه نقش امام هدایتگری است، یادآور شد: فاطمه زهرا(س) در بین خاندان رسالت نقطه نهایی طهارت، کمال، شجاعت، وقار و فضائل اخلاقی است که نقش هدایتگری را به خوبی انجام داد.

ایشان ادامه داد: دفاعیات و حفاظت و صیانت حضرت فاطمه زهرا(س) هدایتگری و احیاگری است و برایهمین است که فاطمیه امروز بعد از ۱۴ قرن نه تنها کم رنگ نشده است بلکه سال به سال پر رنگ از سال قبل شده است، چرا که مغز و مُخولایتفاطمی، ولایتعهدیاست.به گفته وی، ، آنچه که امروز از اهل بیت(ع)به دست ما شیعیانرسیده است حفاظت و صیانت از ایامفاطمیه است ، چرا که مراقبت و محافظت از فاطمیه، مراقبت و محافظ از حقایقفاطمیه است.

به همین منظور و در راستای سیاستهای اخیر سازمان اوقاف و امورخیریهپیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س)در بقاع متبرکه کاشان برگزار می گردد.

این مراسم بطور ویژه در بقاع متبرکه که شاخص خصوصا آستان مقدس علی بن باقر و سلطان امیراحمد و امامزاده ولی بن موسی راوند برگزار میگردد.

برگزاری آیینهای عزاداری و سوگواری . تجمع هیئات مذهبی در بقاعمتبرکه.همتیش رهروان یاس نبوی از جمله برنامه ها می باشد.

همایش ویژه رهروان یاس نبوی بطور ویژه و شاخص با حضور ۵۰۰نفر از بانوان و دختران در آستان مقدس یسلطانامیراحمد کاشان برگزارخواهدشد.

همایش رهروان یاس نبوی در امامزاده شاهرضا(ع) برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: همایش رهروان یاس نبوی به همراه حلقه های فاطمی و تشیع پیکر یک شهید گمنام در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) همایش رهروان یاس نبوی به همراه حلقه های فاطمی و تشیع پیکر یک شهید گمنام در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این برنامه همراه با قرائت دعای پرفیض کمیل و ویژه برنامه شام غریبان شام شهادت حضرت زهرا(س) در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا خاطر نشان شد: این برنامه ها در راستای اجرای طرح سوگواره یاس نبوی و در شب پنجشنبه ۱۲ اسفندماه برگزار می شوند.

همایش بزرگ پیاده روی رهروان یاس نبوی در بادرود برگزار می شود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: تجمع بزرگ فاطمیون در قالب همایش بزرگ پیاده روی رهروان یاس نبوی در جوار حرم مطهر امامزاده آقا علی عباس(ع) بادرود برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) همایش بزرگ پیاده روی رهروان یاس نبوی به سمت حرم مطهر امامزاده آقا علی عباس(ع) برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این همایش بزرگ پیاده روی صبح روز پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه از میدان امام حسین(ع) بادرود آغاز و عزاداران حضرت زهرا(س) در قالب دسته جات عزادارای به سمت حرم مطهر امامزاده آقا علی عباس حرکت می کنند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود ادامه داد: پس از ورود دسته جات عزاداری به حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان مراسم عزداری و سوگواری با نوای گرم مداح اهل بیت(ع) کربلایی مهدی فخر الدینی برگزار می شود و پس از اقامه نماز ظهر و عصر نیز این مراسم به پایان می رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا