پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف قاچاق تا تصادف مرگ بار در محور های استان اصفهان و معرفی نوعی تلویزیون هوشمند توسط پلیس فتای اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سردار “عبدالرضا آقاخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده اف اچ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این تریلر تعداد ۸۴۷کارتن انواع دوربین خارجی ولوازم جانبی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سردار آقاخانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه هفت میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در این خصوص را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.//

**دستگیری مزاحم شیشه ای در آران و بیدگل

یک معتاد شیشه ای که برای شهروندان شهرستان آران و بیدگل مزاحمت و رعب و وحشت ایجاد کرده بود توسط ماموران انتظامی این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ” مسعود سپهوند” فرمانده انتظامی شهرستان آران وبیدگل گفت : در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر اینکه فردی نقاب دار وارد منازل برخی از شهروندان شده و با اعمال زور و خشونت برای آنها مزاحمت ایجاد می کند ،بررسی موضوع به صورت ویژه و خاص در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه این فرد منازل قدیمی و فاقد تجهیزات استاندارد پیشگیری از وقوع سرقت را شناسایی و وارد آنها می شده افزود: وی هنگام ورود به منازل با اعمال زور و خشونت برای ساکنان آنها مزاحمت ایجاد می کرده است .

این مقام انتظامی بیان داشت:ماموران در یک اقدام ضربتی این متهم را که معتاد به مواد مخدر صنعتی شیشه بوده را شناسایی و در مدت زمان کم تر از یک هفته دستگیر کردند.

وی  اظهار داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم  جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع  قضائی شد .

سرهنگ سپهوند با بیان اینکه نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت جامعه به صورت ویژه برخورد می کند و اجازه جولان و سرکشی نمی دهد گفت: به شهروندان توصیه می کنیم منازل خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری ازسرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند .

**۲ کشته و ۲ مجروح در تصادفات جاده ای اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از وقوع دو تصادف جاده ای در روز گذشته و فوت دو نفر و مجروحیت دو فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ”جهانگیر کریمی” گفت: ماموران پلیس راه گلپایگان از برخورد یک دستگاه کامیون بنز با یک وانت زامیاد در محور موته مطلع و به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه که به علت انحراف به چپ کامیون اتفاق افتاد راننده زامیاد فوت و راننده و سرنشین کامیون بنز مجروح شدند.

وی ادامه داد: در حادثه ای دیگر که در محور “اصفهان –شیراز” اتفاق افتاد یک دستگاه کشنده دانگ فنگ با یک کشنده فائو تصادف کرد که راننده دانگ فنگ فوت کرد.

سرهنگ کریمی افزود: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلو توسط راننده دانگ فنگ اعلام کرده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان از رانندگان خواست :با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و حین رانندگی از انجام دادن کارهایی که موجبات حواس پرتی شما را فراهم می کند بپرهیزید.

**تلویزیون هوشمند، یا Smart TV چیست؟

پس از محبوبیت تلفن های هوشمند و فروش بالای آنها، مفهوم بکار رفته در این تلفن ها وارد تلویزیون ها نیز شد.

تلویزیون های هوشمند مانند تلفن های هوشمند امکان اتصال به اینترنت و استفاده از سرویس های آنلاین ویدیویی و شبکه های اجتماعی و غیره را دارند. Smart TVها قادرند با کامپیوتر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را دریافت و یا ارسال کنند.

تلویزیون هوشمند، Smart TV چیست؟

تلویزیون هوشمند مانند تلفن هوشمند عمل می کند، این تلویزیون های قادرند سرویس های مختلف اینترنتی را از طریق تلویزیون به کاربر ارائه دهند.

یعنی تلویزیون هوشمند معادل یک تلویزیون معمولی با یک کامپیوتر داخلی است که سرویس های متنوعی را به کاربر می دهد.

کاربر می تواند در تلویزیون هوشمند خود نرم افزار نصب کند، ویدیو و تصاویر آنلاین را مشاهده کند، صفحات وب را مرور کند، بازی اجرا کند و از همه مهم تر به کانال های اینترنتی IPTV متصل شود.

چرا به تلویزیون هوشمند نیاز داریم؟

تلویزیون های هوشمند نسبت به تلویزیون های معمولی امکانات بسیار وسیع تری دارند با تلویزیون های هوشمند می توانید تصاویر در حال پخش را ضبط کنید، با قابلیت Time Shifting نگران از دست دادن تصاویر زنده نباشید و می توانید از تلویزیون اینترنتی IPTV استفاده کنید.

در واقع تلویزیون های هوشمند نحوه استفاده از تلویزیون را تغییر داده اند و کاربر بسیاری از اموری که در کامپیوتر خود انجام می دهد را می تواند در صفحه نمایش بزرگتر و با کیفیت تر HDTV انجام دهد.

تلویزیون های هوشمند به راحتی به شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک گذاری ویدیو متصل می شوند.

یکی از قابلیت هایی که تقریبا تمام تلویزیون های هوشمند دارند پشتیبانی از استاندارد DLNA است.

DLNA به شما این امکان را می دهد تا براحتی ویدیو را از کامپیوتر، تلفن هوشمند و وسایل دیگر به تلویزیون منتقل نموده و پخش کنید.

یعنی اگر قبلا ویدیو، موزیک های مختلف را از اینترنت دانلود کرده اید مطمئن خواهید بود که تلویزیون هوشمند شما آنها را پخش خواهد کرد ، برای کسب اطلاعات کامل در مورد DLNA به دایرکتوری IT زومیت مراجعه نمایید.

چطور تلویزیون هوشمند به اینترنت متصل می شود؟

تمام تلویزیون های هوشمند دارای پورت شبکه Ethernet هستند و از طریق کابل شبکه قادرند به اینترنت متصل شوند.

علاوه بر این برخی از تلویزیون های هوشمند قادرند به شبکه های بی سیم نیز متصل شوند، در واقع اتصال تلویزیون های هوشمند مشابه اتصال نوت بوک به اینترنت است.

برخی از تلویزیون های هوشمند امکان اتصال به شبکه بی سیم را بصورت داخلی ندارند ولی می توان با خرید یک سخت افزار اضافی که حدود ۱۰۰ دلار قیمت دارد به شبکه بی سیم متصل شد. به هر حال روش پیشنهادی ما اتصال از طریق پورت Ethernet و کابل شبکه است چون ارتباط شبکه پایدارتر خواهد بود.

با تلویزیون هوشمند چه کارهای می توان انجام داد؟

تلویزیون های هوشمند مشابه کامپیوترها عمل می کنند و بسیاری از سرویس های یک کامپیوتر را به کاربر ارائه می دهند.

با تلویزیون هوشمند می توانید ویدیوها را در وب سایت های به اشتراک گذاری مانند Youtube مشاهده کنید، صفحات وب را باز کنید، ایمیل های خود را چک کنید، به شبکه های اجتماعی متصل شوید و از دیگر سرویس های اینترنتی استفاده کنید.

علاوه بر این موارد، تلویزیون های هوشمند قادرند اسناد Word و یا صفحه های گسترده Excel را ایجاد کرده و یا نمایش دهند.

بازی های ساخته شده برای تلویزیون های هوشمند نیز رو به افزایش هستند، بعنوان مثال پاناسونیک قراردارد های مختلفی را با تولید کننده های مطرح بازی مانند Gameloft عقد کرده است تا بازی های خود را برای تلویزیون های هوشمند این شرکت تولید کنند.

تلویزیون های هوشمند امکان اتصال وب کم و اجرای نرم افزار Skype را دارند. کاربر می تواند با اتصال وب کم به Smart TV امکان مکالمه ویدیوی را مهیا کند.

به این ترتیب کل خانواده می توانند در مقابل تلویزیون با دوستان و آشنایان خود در هر کجای دنیا مکالمه ویدیویی داشته باشند.

با تلویزیون های هوشمند می توان به رادیو های اینترنتی دسترسی داشت و یا گزارش و پیش بینی آب و هوا را بصورت زنده مشاهده کرد.

نرم افزار (App) ها در تلویزیون هوشمند چطور کار می کنند؟

رابط کاربری تمام تلویزیون های هوشمند دارای صفحه اصلی است که در آن صفحه می توان به امکانات مختلف تلویزیون دسترسی داشت.

در صفحه اصلی Smart TVها لینک به فروشگاه نرم افزارها وجود دارد در حال حاضر اکثر نرم افزارهای تلویزیون های هوشمند بصورت مجانی در اختیار کاربر قرار داده می شوند ولی تولید کنندگان تلویزیون هوشمند امیدوارند با محبوبیت این نوع از تلویزیون ها، از فروش نرم افزار نیز درآمد کسب کنند.

آیا نرم افزارهای Smart TV در تلویزیون برندهای دیگر نیز اجرا می شوند؟

متاسفانه تمام تلویزیون های هوشمند سیستم عامل خاص خود را دارند و در واقع نرم افزارهای هر کدام تنها در خود آن تلویزیون قابل اجراست.

البته خوشبختانه Smart TVها نرم افزار خاصی دارند که برروی ابزارهای اندرویدی و یا iOS نصب می شوند و کنترل تلویزیون از طریق تلفن هوشمند و یا تبلت امکان پذیر می شود.

آیا می توان تلویزیون معمولی HDTV را به Smart TV تبدیل کرد؟

اگر قبلا تلویزیون HDTV خریداری کرده اید هنوز راهی برای تبدیل آن به Smart TV وجود دارد. در حال حاضر کمپانی های مختلف انواع گوناگونی از Settop Box ها را تولید کرده اند که امکانات مشابه تلویزیون های هوشمند را به تلویزیون معمولی اضافه می کنند.

Google TV و یا Apple TV از معروفترین آنها هستند، Google TV و Apple TV در بازار کشور وجود ندارند اما در بازار کشور HD Player های مختلفی وجود دارند که بسیاری از امکانات Smart TV ها را به کاربر ارائه می دهند معروفترین آنها ساخت Western Digital، Asus و Seagate هستند که همگی در بازار کشور و با قیمت حدود ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسند.

چطور می توان تلویزیون هوشمند را کنترل کرد؟

بهترین راه برای کنترل تلویزیون های هوشمند استفاده از تلفن هوشمند است، تلفن های هوشمند به راحتی و با نصب نرم افزار مربوطه به Smart TV متصل می شوند و آن را کنترل می کنند.

علاوه بر این تولید کننده های مختلف راه حل های متفاوتی را برای کنترل تلویزیون ارائه کرده اند بعنوان مثال سامسونگ و Vizio ریموت کنترل مشابه تلفن هوشمند به همراه برخی از Smart TVهای خود ارائه می دهند و یا ال جی از روش مشابه کنترلر Wii استفاده می کند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی – رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا