پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعه

خبرهاو حوادث روز پلیس در اصفهان

 

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سردار ” عبدالرضا آقاخانی”  ضمن تسلیت سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام و فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: بدون شک حضرت فاطمه (س) اولین شهید راه ولایت و تنها کسی است که بیشترین فداکاری و جان نثاری را در راه دفاع از ولایت امیر المومنین (ع) از خود نشان داد.

وی افزود: راه حضرت فاطمه زهرا (س) پیروی از دستورات ولی امر زمان و حفاظت از این مقام عالی رتبه است و همانطور که این بانوی بزرگ اسلام تا پای جان از ولی امر زمان خود دفاع و در این راه شهید شد، در عصر حاضر هم وظیفه ما این است که در خط مقدم دفاع از ولایت فقیه باشیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ ننماییم .

وی با بیان اینکه حکومت ولایت فقیه یک حکومت دینی و سرآمد حکومت دیگر کشورهاست افزود : این حسن باعث شده که دیگر کشورهای عظیم و حریف های قدر در مقابل ایران اسلامی به زانو درآیند.

رئیس پلیس استان حکومت ولایت فقیه را برخاسته از اعتقادات درونی مردم مسلمان برشمرد و تصریح کرد :این حکومت بر اساس اعتقادات دینی کشور اداره می شود و یک کارشناس دینی در راس حکومت قرار می گیرد.

سردار آقاخانی یک بار دیگر فرا رسیدن ایام فاطمیه را بر همگان تسلیت گفت و به مسئولان هیئت های مذهبی توصیه کرد از فرصت این ایام با استفاه از سیره و روش زندگی ائمه اطهار به خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) به تبیین جنگ نرم دشمن علیه ملت بزرگ ایران بپردازند و مردم را با اهداف دشمن در این جنگ و راهکارهای مقابله با آن بیش از پیش آشنا نمایند.

**بیش از ۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرضا توقیف شد

دو محموله کالای خارجی قاچاق شامل دوربین و اسباب بازی به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هنگام عبور از ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا توقیف و دو نفر در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ “حمید امیرخانی” فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون کشنده تعداد ۶۷۸کارتن انواع دوربین ولوازم جانبی خارجی قاچاق که همگی آنها فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی بودند کشف شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در ادامه ماموران در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا تعداد ۴۲۶کارتن انواع اسباب بازی خارجی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ امیرخانی ارزش این دو محموله را هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه محموله های قاچاق توقیف و به اداره اموال تملیکی استان تحویل ودوراننده دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

**بازگرداندن یک میلیارد اموال مسروقه به مالباختگان

با تلاش ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان دو سارق حرفه ای منازل دستگیر و یک میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه آنان کشف و به مالباختگان بازگردانده شد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و خانه های ویلایی در سطح شهرستان گلپایگان ، تیمی از ماموران خبره دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این فرماندهی تشکیل و تحقیقات در خصوص دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران ، با انجام یکسری اقدامات تخصصی پلیسی سرانجام هویت دو نفر سارق که اقدام به اینگونه سرقت ها کرده بودند را شناسایی و کمتر از یک هفته آنها را در یکی از حاشیه های شهر دستگیر کردند .

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان هر دو ۳۷ ساله و دارای اعتیاد به مواد مخدر هستند افزود: سارقان در تحقیقات صورت گرفته به سرقت اموالی بالغ بر یک میلیارد ریال از منازل شهروندان اقرار کردند.

فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: با اعترافات متهمان تمامی اموال به سرقت رفته که به صورت دپو در یک محل دور افتاده از شهر نگهداری شده بودند کشف و پس از مراحل قانونی به مالباختگان بازگردانده شد.

سرهنگ بساطی اقدامات پیشگیرانه توسط افراد جامعه را از اصلی‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت دانست و تصریح کرد: شهروندان می بایست از نگهداری وجوه نقد  به مقدار زیاد و همچنین لوازم با ارزش در اماکن ویلایی و صحرایی خودداری و یا حتی الامکان با نصب حفاظ و قفل ایمنی در منزل خود از وقوع سرقت  جلو گیری نمایند .

**کشف ۷ هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق در اصفهان

 با اجرای طرح مقابله با توزیع کنندگان مواد محترقه قاچاق و غیر مجاز که توسط کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان انجام گرفت تعداد ۷ هزار و ۳۸۶ عدد انواع مواد محترقه قاچاق و غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ”ستار خسروی”رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به لحاظ استفاده نابجا از مواد محترقه و آتش زا نگرانی هایی متوجه خانواده ها می شود که بخشی از این نگرانی ها هم به دلیل نوع مواد محترقه مورد استفاده و خطرات بسیار آن در آسیب های جسمی و قطع و نقص عضو و حتی مرگ کودکان و جوانان است .

وی با بیان اینکه تنها ۲۵۰ گرم مواد محترقه می تواند موجب تخریب کامل یک ساختمان و شیشه های اطراف آن شود اظهار داشت: پلیس آگاهی اصفهان مصمم است به منظور جلوگیری از بروز حوادث خطرناک طرح های خود را در این ایام تشدید نماید تا انشاء اله با اینگونه اقدامات در آستانه سال نو هیچ خانواده ای داغدار نشود.

سرهنگ خسروی بیان داشت :در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی روز گذشته طرح مقابله با توزیع کنندگان مواد محترقه در سطح استان اجرا شد که در این طرح کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی طی بازرسی از پنج واحد صنفی تعداد هفت هزار ۳۸۶ نوع مواد محترقه غیر مجاز و قاچاق را کشف کردند.

این مقام مسئول بر برخورد قاطع با افرادی که با قاچاق مواد محترقه و یا تولید مواد محترقه دست ساز و خطرناک نظم و امنیت عمومی را مختل می سازند تاکید کرد و گفت: پلیس معتقد است تخلیه هیجانات نباید موجب تخریب اموال عمومی یا آزار دیگران را فراهم آورد.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه پلیس مجری قانون است و در قانون برای افراد مخل نظم و امنیت مجازات در نظر گرفته شده است،گفت: برابر قانون، قاچاق،خرید و فروش مواد منفجره و محترقه بطور غیرمجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می شود .

وی به افرادی که در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه فعالیت دارند هشدار داد و افزود: این افراد در صورت دستگیری به اتهام قاچاق کالا به مراجع قضایی تحویل و مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

وی به فروشندگان موادی از قبیل اکلیل و سرنج و.. که از مواد اولیه تولید مواد محترقه دست ساز است هشدار داد و گفت: فروشندگان این قبیل مواد توجه داشته باشند، در این ایام از فروش این مواد به کودکان و نوجوانان به جد خودداری نمایند.

رئیس پلیس آگاهی استان بیان داشت: توصیه ما به شهروندان نیز این است که شرایط را برای تهیه وسایل بی خطر و مفرح هموار کنند و آنها را از خطرات و آسیب های استفاده از مواد محترقه دست ساز و غیر مجاز مطلع نمایند و همچنین از نگهداری مواد محترقه در منزل و بخصوص در کنار وسایل حرارتی خودداری کنند.

**کشف ۱۰۱ کیلوگرم تریاک در اصفهان

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری پنج سوداگر مرگ و کشف ۱۰۱ کیلو و ۱۵۰ گرم تریاک توسط ماموارن این فرماندهی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ”جهانگیر کریمی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در اجرای کنترل مبادی ورودی استان و جلوگیری از ورود قاچاق مواد مخدر ، اکیپ رزمی کویر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین کنترل خودروهای عبوری به یکدستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی بعمل آمده مقدار ۱۷ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که به شکلی ماهرانه در قسمت کف وانت جاسازی شده بود کشف و راننده آن نیز دستگیر شد.

سرهنگ کریمی گفت: در ادامه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری در بازرسی از سه دستگاه خودروی وانت نیسان، پژو۴۰۵ و سمند مقدار ۸۳ کیلو و ۴۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: در این عملیات ماموران چهار سوداگر مرگ را دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی دادند.

**جلوگیری از تقاضا برای مصرف مواد مخدر موفق تر از مقابله با آن است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه وقتی تقاضایی برای مواد نباشد عرضه ای هم وجود نخواهد داشت، جلوگیری از تقاضا را موفق ترین راه مقابله با مواد مخدر عنوان کرد.

سرهنگ” سید تقی حسینی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: علی رغم اینکه در راه مبارزه با شبکه ها و باندهای قاچاق مواد مخدر اقدامات قابل توجهی انجام داده و در این راه نیز شهیدانی را تقدیم نموده اما همچنان این موضوع دغدغه اول پلیس، مردم و مسئولان کشور است.

وی با ابراز نگرانی از پائین آمدن سن اعتیاد و رشد اعتیاد در بین زنان گفت: مسلماً هرچه سن اعتیاد پائین تر بیاید ، آسیب های آن نیز در سطح جامعه بیشتر خواهد شد.

این مقام انتظامی به تحلیلی بین المللی در خصوص قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: براساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته قاچاق مواد مخدر در سال ۶۵ میلیارد دلار گردش مالی برای کارتل ها و شبکه های مافیایی این مواد دنیا دارد و از آن به عنوان دومین تجارت غیر قانونی دنیا بعد از قاچاق اسلحه نام می برند.

سرهنگ حسینی افزود: با این حال باید گفت، مقابله با قاچاقچیان به تنهایی راه حل موفقیت آمیزی نیست و باید در زمینه کاهش تقاضا برای مصرف آن اقدامات گسترده ای را انجام داد.

وی با بیان اینکه وقتی تقاضایی برای مصرف مواد نباشد عرضه ای هم وجود نخواهد داشت اظهار داشت: جلوگیری از تقاضا موفق ترین و بهترین راه مقابله با مواد مخدر در کشور است و هرچقدر بتوانیم تقاضا را کم کنیم می توانیم مقابله بهتری نیز با عرضه داشته باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بر تمرکز بیشتر بر روی درمان معتادان و پیشگیری از گرایش جوانان به سمت اعتیاد تاکید کرد و اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در این زمینه پیش قدم شده و با همکاری آموزش و پرورش به صورت مستمر به تمامی دانش آموزان در سطوح مختلف مدارس استان آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از گرایش به سمت اعتیاد را ارائه می کند.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: پیشگیری از مواد مخدر و جلوگیری از تقاضا برای مصرف آن نیازمند عزم ملی و همکاری همه جانبه بین همه گروه ها و قشر ها ، دستگاه ها و سازمان ها است و باید این موضوع به اولویت اول همه دستگاه ها و نهادها تبدیل شود تا انشاء اله بتوانیم موضوع اعتیاد به مواد مخدر را در سطح استان کنترل و به کلی ریشه کن نماییم.

**فاطمه زهرا(س) الگوی بی نظیر حجاب وعفاف

 حضرت زهرای اطهر(س) مظهر کمالات الهی و برترین اسوه ی انسان ها به ویژه زنان هستند، با دقت در سیره و زندگی این بانوی بزرگوار می توان او را از نظر عفاف و حجاب الگوی بی نظیری دانست.

شرم و حیا و عفت حضرت زهرا(س) به قدری بود که حتی در حضور مرد نابینا هم خود را محفوظ داشت.

امیرالمومنین علی(ع) می فرماید: «روزی حضرت زهرا(س) در محضر رسول خدا نشسته بود که مرد نابینایی اجازه ی ورود خواست. پیامبر مشاهده فرمود که حضرت زهرا(س) برخاست فرمود: «دخترم این مرد نابیناست.» پاسخ داد: «ان لم یکن یرانی فانی اراه و هو یشم الریح؛ اگر او من را نمی بیند، من او را می نگرم [اگر چه او نمی بیند اما] بوی [عطر] مرا استشمام می کند!» رسول خدا پس از شنیدن سخنان دخترش فرمود: «شهادت می دهم که تو پاره ی تن من هستی».

آن تجسم حیا و عفت، تا ضرورتی نبود، به میان جامعه نمی آمدند اما در مواقع حساس و ضروری، در اجتماع حضور می یافتند و در مسائل سیاسی و اجتماعی شرکت می کردند؛ به ویژه در مسئله ی ولایت امیرالمؤمنین(ع) و به یغما رفتن فدک، در مجامع عمومی به مناظره می نشستند و از حق خویش دفاع می کردند و در عین حال هرگز از پرده ی عفاف و حجاب بیرون نمی رفتند.

در این رابطه نقل می کنند هنگامی که برای حضرت ثابت شد فدک غصب گردیده، با لباس های بلندی که تمام بدن ایشان را پوشانده بود، وارد مسجد شدند و در جایگاهی قرار گرفتند که پرده ای بین زنان و مردان حایل بود و مردان، حضرت را نمی دیدند.

این نشان می دهد حضرت حتی در میدان مبارزه نیز به عفاف و حجاب اسلامی بسیار مقید بوده اند. آن حضرت، به حدی به امر حجاب و عفت اهمیت می دادند که حتی در بستر مرگ از کیفیت حمل جنازه ی خود نگران بودند و به پوشیده بودن و محفوظ بودن بدن خویش از دید نامحرم در هنگام حمل جنازه سفارش کردند.

روزی حضرت زهرا(س) در بستر بیماری به «أسماء بنت عمیس» فرمود: «من بسیار زشت می دانم که جنازه ی زن را پس از مرگ، بر روی تابوت سر باز گذاشته، بر روی آن پارچه ای می افکنند، [طوری] که حجم بدن مشخص می گردد. مرا بر روی تابوت آن چنانی مگذار و بدن مرا بپوشان که خدا تو را از آتش جهنم بازدارد».

امام محمد باقر (ع) :روزى پیغمبر اسلام (ص) همراه جابر به طرف خانه حضرت زهرا (س) حرکت کردند، وقتى که کنار در رسیدند، پیغمبر (ص) دستش ‍ را روى در گذاشت و با صداى بلند فرمود:« سلام علیکم »حضرت فاطمه (س) فرمود:« و علیکم السّلام.»حضرت رسول (ص) فرمود:« آیا اجازه هست وارد خانه بشویم؟» حضرت فاطمه (س) فرمود:« آرى اى رسول خدا (ص)«.حضرت رسول (ص) فرمود:« آیا اجازه هست همراه شخصى که با من است وارد گردم ؟» حضرت فاطمه (س) فرمود:« لحظه ای صبر کنید، سر برهنه هستم.» پس آن حضرت خود را پوشانید. بار دیگر حضرت پیغمبر (ص) براى خود و جابر طلب اجازه کرد، حضرت فاطمه (س) اجازه داد، آنگاه آن دو وارد خانه شدند.

چگونگی خطبه خواندن حضرت زهرا(علیها السّلام) در مسجدالنّبی

یکی از امور مهمّی که در زندگی حضرت زهرا(علیها السّلام) همواره می‏درخشد، خطبه غرّای او در مسجدالنّبی پس از رحلت پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) در ازدحام مردم است، که او با این خطبه غاصبان و خطاکاران را به محاکمه کشید و آنان را قاطعانه محکوم کرد، و از حریم ولایت و رهبری امیرمؤمنان علی(ع) به دفاع برخاست.

چگونگی حرکت حضرت زهرا(علیها السّلام) از خانه‏اش (که مجاور مسجد بود) به مسجد، در رابطه با مراعات حفظ حریم حجاب به قدری دقیق و ظریف است، که جدّا سزاوار است همگان در این مورد با نظر دقیق بنگرند، و نکته‏ها را دریابند، و سپس خطبه غرّای او را در آن اجتماع و جوّ حاکم مورد بررسی قرار دهند.

به راستی که منظره خطبه خواندن حضرت زهرا(علیها السّلام) تابلو گویا و بسیار روشن درباره حفظ حریم حجاب، و در عین حال شرکت کامل در صحنه برای سخنرانی و دفاع از حریم حق است و این همان راه اعتدال است که اسلام در همه جا به آن سفارش نموده است.

ما در این جا چگونگی حرکت آن حضرت برای القای خطبه را شرح می‏دهیم، تا مسأله مهم حجاب را از مکتب زهرای اطهر(علیها السّلام) بیاموزیم، و هم باور کنیم که زن می‏تواند در عین حفظ حریم حجاب، از پرده‏نشینی خارج گردد، و به عنوان نیمی از جامعه انسانی، رسالت خود را به انجام رساند.

شرح این چگونگی، نیز می‏تواند جواب دندان‏شکنی به آن افرادی باشد که حجاب اسلامی را کمرنگ گرفته، و خطبه خواندن حضرت زهرا(علیها السّلام) در مسجد را به عنوان شاهد عقیده ناصحیح خود می‏آورند، غافل از آن که شش دلیل و شاهد محکم در مقدّمه خطبه وجود دارد، که هر کدام نشان دهنده اهمیّت حجاب از نظر حضرت زهرا(علیها السّلام) است. اینک شرح مطلب:

عبدالله بن حسن (نوه امام حسن مجتبی علیه السلام) از پدران خود نقل می‏کند، هنگامی که مسأله غصب فدک رخ داد، و این خبر به حضرت زهرا(علیها السّلام) رسید، در این هنگام حضرت زهرا(علیها السّلام) تصمیم گرفت به مسجد برود و در آن جا به عنوان حمایت از حق، سخنرانی کند، چگونگی حرکت حضرت زهرا(علیها السّلام) در متن عبارت چنین آمده:

حضرت زهرا(علیها السّلام) روسری خود را بر سرش پیچید و عبای خود را (که روپوشی وسیع بود) به سر نمود، و میان گروهی از یاران و زنان خویشاوندش (به سوی مسجد) حرکت کرد، آن حضرت هنگام راه رفتن (بر اثر شتاب یا بلندی لباس) به قسمت پایین لباسش پا می‏گذاشت (در نهایت پوشیدگی راه می‏رفت) شیوه راه رفتن او (در متانت و وقار) هم چون شیوه راه رفتن رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) بود،

تا این که بر ابوبکر وارد شد، ابوبکر در میان ازدحام مسلمانان قرار گرفته بود، در این هنگام میان آن حضرت و مردم، پرده‏ای نصب شد، حضرت زهرا(علیها السّلام) نشست، سپس ناله جانسوزی نمود که بر اثر آن، صدای همه حاضران به گریه بلند شد، به گونه‏ای که گویی از صدای گریه، مسجد به لرزه درآمد، سپس حضرت زهرا(علیها السّلام) اندکی سکوت کرد، تا مردم آرام شدند، و جوش و خروششان بر اثر گریه، فرونشست، آن گاه خطبه را شروع کرد». (احتجاج طبرسی)

تجزیه و تحلیل عبارت فوق
در این عبارت، در رابطه با حفظ حریم حجاب و عفاف در عین شرکت در یک صحنه پرشور سیاسی و اجتماعی، شش نکته است که هر کدام از جهتی بیانگر اهمیّت و عظمت مقام حجاب در سیره حضرت زهرا(علیها السّلام) است، که به اختصار بدان اشاره می‏شود:

۱-آن حضرت روسری خود را که به طور کامل سر و گردن و سینه‏اش را می‏پوشانید، بر سر گرفت، تعبیر واژه (پیچید) حاکی است که روسری به طور کامل و چسبان به سر و گردن گرفته شده بود، نه به طور سبک و وارفته که با اندکی تکان دادن از سر رد شود و موی سر آشکار گردد؛
۲-حضرت زهرا (علیها السّلام) علاوه بر آن روسری، لباس روی لباس‏هایش مانند عبا را بر سر و تن خود پوشانده بود

۳- لباسی که بر تنش بود به قدری بلند بود که در راه رفتن، گاهی قسمت پایین لباس زیر پای حضرت زهرا(علیها السّلام) قرار می‏گرفت.
۴-آن حضرت همانند رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) با متانت و وقار حرکت می‏کرد، یعنی هیچ گونه حرکات نامناسب و دور از نزاکت در حرکت او دیده نمی‏شد؛

۵- علاوه بر این ها در مسجد پرده‏ای به احترام او نصب کردند، و آن حضرت در پشت آن پرده خطبه خواند.
۶-دوستان و زنان خویشانش، اطرافش را گرفته بودند.
به این ترتیب نتیجه می‏گیریم، حضرت زهرا (علیها السّلام) در عین آن که در همایش پرشکوه و پرجنجال شرکت نمود، همه نمادهای حریم حجاب و عفاف را رعایت نموده است

به راستی چنین بانوی باعظمت و بی نظیری را به حق می توان باشخصیت ترین، اجتماعی ترین و در عین حال عفیف ترین انسانی بدانیم و باید او را سرمشق خویش در تمام راه و رسم زندگی قرار داد.

منابع:

۱- بحار الانوار، ج۴۳، ص۹۱٫

۲-بحار الانوار، ج۴۳، ص۹۱٫

۳- ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج۱۶، ص۲۱۱ و ۲۴۹

۴- کشف الغمه، ج۲، ص۶۷

۵-کشف الغمه، ج۲، ص۶۷

۶-نشریه پاسدار اسلام

سرهنگ جهانگیر کریمی – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا