پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از آرامش منطقه ثامن مشهد تا جامعه ایمن جهانی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شهرداری ثامن, محمود عیدی در حاشیه اجلاس جامعه ایمن در مشهد اظهار کرد: شعار جامعه ایمن سلامتی و عدالت در تامین امکانات برای همه است، این گفته بدان معنا است که گروه‌های مختلف جنسی، فیزیکی و توانمدی‌‌های مختلف در جامعه‌ای بتوانند به راحتی فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی افزود: متاسفانه اغلب شهر‌های ما جنسیتی و مختص به افراد خاصی است یعنی بیشتر ساختار‌های شهری ما برای افراد توانمند در یک حدود سنی است؛ ما با مشکلات زیادی در حوزه شهری رو به رو هستیم، کودکان، زنان و معلولین از تمامی امکانات شهری نمی‌توانند استفاده کنند و بسیاری از زمان‌ها شهر برای آن‌ها امن نیست.

شهردار منطقه ثامن با بیان اینکه کودکان و بانوان در اغلب ساعت‌های شب امنیت ندارند، گفت: جامعه ایمن به تمامی این نکات می‌پیوندد و شهر بدون مانع و شهر ایمن را معرفی می‌کند.

عیدی افزود: شهردرای ثامن اقدامات خود را در راستای شهر ایمن از سال ۹۳ آغاز کرده و پنج کارگروه در حوزه شهر ایمن تشکیل داده و در حوزه عمران، بافت فرسوده و ترافیک کار خود را آغاز کرده است؛ در این باب گروه‌هایی تشکیل شده و توانستند خود را به سطحی برسند که مجمع جهانی ایمن، شهرداری ثامن را به عنوان منطقه‌ای که ساختار بندی و هدف گذاری برای شهر ایمن شده، می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در جوامع ایمن بحث مسیر، حرکت و ساختار بندی است، گفت: در حال حاضر پیاده رو‌های شهرداری منطقه ثامن در حال مناسب سازی ، پارک‌ها در حال اصلاح است، خطوط عابر پیاده، خط کشی‌های ترافیکی و بهبود شرایطی از نظر ایمنی و بهداشتی در منطقه ثامن انجام می‌شود.

شهردار منطقه ثامن اظهار کرد: در گدشته بیماری سالک در منطقه ثامن شیوع داشت ولی در حال حاضر مبارزه با بیماری در این منطقه آغاز شده و بیماری سالک در منطقه ثامن به صفر رسیده است؛ در بحث تامین امنیت برای ساکنان و بازسازی مناطق فرسوده نیز توانسته‌ایم اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

عیدی خبر داد: در منطقه ثامن چهار کلانتری، یک دادگاه ویژه، دو آتش نشانی و پایگاه اورژانس داریم؛ ساختاری در منطقه ثامن ایجاد شده تا بتواند علی رغم کوچک بودنش سالانه ۲۵ میلیون زائر را بپذیرد و به این‌ها خدمت دهد.

وی با بیان اینکه ما به نهایت کار نرسیده‌ایم و با جامعه هدف خود فاصله داریم، افزود: در بحث بازسازی بافت فرسوده عقب هستیم اما مهم این است که شهرداری منطقه ثامن باید به منطقه ایمن و جامع بدون مانع برای همه گروه‌های سنی، زائر و مجاور دست یابد، این در حالی است که کمتر مکانی در منطقه ثامن وجود دارد که در حوزه ورودی به این مسئله، آسایش و رفاه مردم در نظر گرفته نشده باشد.

شهردار منطقه ثامن با تاکید بر اینکه این منطقه از نظر روانی و امنیتی امن شده است، تصریح کرد: تا رسیدن به اهداف اصلی در حوزه جامعه ایمن راه زیادی داریم؛ توانسته‌ایم در بحث بازگشایی معبر، ساماندهی بافت فرسوده، ورود به بحث ایجاد تونل انرژِی، جمع آوری آب‌های سطحی و پیاده رو سازی، افزایش فضای سبز، مبارزه با بیماری‌ها، تامین امنیت، جمع آوری متکدیان و نماد‌های نازیبای شهری، حرکت کنیم.

عیدی اظهار کرد: دو سال است که شهرداری ثامن در این راستا اقدامات خود را عملیاتی کرده و در این مدت از جانب جوامع ایمن کنترل می‌شود، امروز شهرداری ثامن تبدیل به منطقه‌ای شده که در این راستا حرکت می‌کند و در برنامه ریزی‌ها و اجرای برنامه‌ها شهر ایمن مد نظر قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا