شهر و جامعهعناوین اخبار

نشست فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران اصفهان برگزار شد

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) به بیان روایاتی در مورد فضایل حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: پیامبر (ص) فرمودند: «یا فاطمه من صلی علیک غفر الله له، و الحقه بی حیث کنت من الجنه;ای فاطمه! هر کس بر تو صلوات بفرستد خداوند او را می آمرزد و در هر جای بهشت که باشم وی را به من ملحق سازد.»

وی بابیان اینکه حضرت زهرا(س) خیر نساء المومنین است گفت:  همه خوبیها در وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) جمع شده است و باید خوبیها را از وجود مبارک ایشان بگیریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها یک افتخار است برای همه عالم، نه فقط برای شیعه، نه فقط برای عالم اسلام، نه فقط برای ائمه طاهرین (ع)، بلکه آن حضرت برای پدر بزرگوارش نیز مایه سربلندی و افتخار به شمار می‌رود.

وی تصریح نمود: حضرت زهرا (س) از نظر حسب و نسب دارای درجات رفیعی بوده است. شما نمی‌توانید یک خانمی پیدا کنید که این قدر از نظر نسب، والا و نورانی باشد. ایشان پدری دارد مثل پیامبر اکرم که خاتم الانبیاء بود. پیغمبری که همه پیامبران به وجود او افتخار می‌کردند، وجود مبارکی که خود خداوند متعال به او افتخار می‌کند و نظیرش در عالم وجود نیامده و نخواهد آمد. حضرت صدیقه طاهره مادری دارد مانند حضرت خدیجه که در مورد ایشان هم باید بگوییم یک افتخار برای همه انسانها و مخصوصاً برای تمامی خانم ها می‌باشد.

در ادامه این نشست حمیدرضا شیرانی  مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان اصفهان با ارائه آمار و ارقام افراد تحت پوشش این کمیته را بیان نمود و گفت: وجوه دریافتیاز صندوق های صدقات بدون هیچ دخل و تصرفی تماما به مستمری بگیران تحت پوشش تقسیم می شود.

وی افزود:هدف ما رفع مشکلات فکری و فرهنگی مددجویان است که با همت و همکاری مدیران مدارس علمیه و اعزام مبلغین توانمند در این جهت محقق می گردد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم ملکی رئیس جامعه المصطفی واحد اصفهان با قرائت سوره والعصر توضیحاتی در خصوص این سوره بیان نمود و گفت قرآن کتاب زندگی است و چرا ما فقط در عزاداری ها قرآن می خوانیم ؟ دنیای امروز با ایران مخالف است برای اینکه ایران قرآن را محقق نموده در تمام ابعاد زندگی به کار می بندد و شما سربازان مکتب حضرت زهرا(س) غیر از خودسازی، مشغول دگر سازی هم هستید وقتی مسئول مدرسه شدید باید اهل صبر و اهل حق باشید و دیگران را به آن توصیه کنید.

وی افزود: جهاد شما چادر شماست و حضرت زهرا(س) دفاع از حریم ولایت داشت برای همین با او چنین کردند که شنیده اید.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات جامعه المصطفی در کل دنیا و دستاوردهای که تا کنون داشته پرداخت و گفت: این موسسه یک نهاد و دانشگاه بین المللی با هویت حوزوی استو تا کنون شصت هزار نفر فارغ التحصیل از ۱۳۰ کشور جهان داشته و هم اکنون نیز چهل هزار نفر مشغول تحصیل از ۱۲۷ ملیت می باشند و این نهاد در ۷۵ کشور دنیا نمایندگی دارد.

در ادامه حجت الاسلام «علی کمساری» معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر اثار امام خمینی(ره) هدف این موسسه را تنظیم و جمع اوری آثار حضرت امام (ره)، ترویج و نشر اندیشه های حضرت امام (ره) بیان نمود.

وی گفت: تاکید مقام معظم رهبری براین است که مردم خاصه جوانان با اندیشه های حضرت امام (ره) آشنا شوند و گرنه سیلی سختی خواهند خورد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر اثار امام خمینی(ره)افزود: تحریف اندیشه های امام و غلو در شخصیت ایشان دو خطری است که انقلاب اسلامی را تهدید می کند ما نباید برداشت کاریکاتوری از امام (دره) داشته باشیم و غلو در شخصیت ایشان باعث می شود که جامعه ای که امام (ره) را درک نکرده اند پذیرای اندیشه های امام (ره) نباشند.

وی با بیان اینکه امروزه وظیفه ما این است که از زبان هنر برای ماندگاری این اندیشهاستفاده کنیم  و همچنین آموزش مجازی اندیشه امام ره و آشنایی با وصیت نامه امام ره در دستور کار این موسسه قرار گرفته و از اصفهان شروع شده است.

در ادامه نشست از ۷۳ نفر برگزیده استانی و کشوری جشنواره رشد گروهی، بانوی کرامت توسط مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان تجلیل به عمل آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا