پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از دستگیری دکتر قلابی تاسایر حوادث روز پلیسی در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی” رئیس پلیس آگاهی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،گفت: ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان مطلع شدند فردی با هویت جعلی یک پزشک قصد دارد از کسبه و بازاریان در یکی از مراکز تجاری این شهر کلاهبرداری کند که بلافاصله جهت رسیدگی به موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران در یک اقدام غافلیگرانه متهم که خود را پزشک معرفی کرده بود شناسایی و در بازرسی از وی یک جلد دسته چک ، یک مهر و کارت ملی مربوط به یک پزشک کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم در بازجوئی های انجام شده به سرقت مدارک یک پزشک از یکی از استان های شمال غربی کشور اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی افزود: این فرد به کلاهبرداری از کسبه و مردم با شگرد معرفی خود به عنوان پزشک در شهرهای تبریز، زنجان، خلخال، میاندواب، اردبیل و همدان اقرار کرد.

کارآگاه خسروی با اشاره به اینکه طبق دستور مقام قضائی تصویر متهم جهت شناسایی مالباختگان انتشار یابد از مردم خواست: در صورتی که با این شیوه و توسط این فرد از شما کلاهبرداری شده به پلیس آگاهی اصفهان واقع در خیابان قائمیه مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۳۱۲۱۸۴۳۳۳ تماس بگیرید .

توقیف بیش از ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در نائین

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از توقیف سه محموله کالای قاچاق به ارزش دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال توسط ماموران ایستگاه شهید شرافت خبر داد.

سرهنگ” صادق کاظم زاد” گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل و بررسی تردد خودورهای عبوری از ایستگاه به سه دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این سه خودور دو محموله برنج قاچاق به وزن ۴۴ تن و ۸۱۹ کیلو گرم و یک محموله اسباب بازی خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش دو محموله برنج را یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال و ارزش اسباب بازی ها را ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره به توقیف سه کامیون کشنده افزود: در این خصوص سه راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان از مردم خواست : هر گونه اطلاعات و اخبار راجع به کالای قاچاق را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند .

**بیش از ۵۸ میلیون ریال خلافی در کارنامه پژو ۴۰۵

 یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵۶ با ۹۸ فقره تخلف و بیش از ۵۸ میلیون ریال خلافی توقیف شد.

 سرهنگ” جهانگیر کریمی ” معاون اجتماعی پلیس اصفهان گفت : ماموران پلیس راه “اصفهان-نائین”حین کنترل تردد خودروها در این محور یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ را به علت تخطی از سرعت مجاز متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۵۸ میلیون و ۳۰۰ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۹۸ فقره تخلف حادثه ساز است.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز می باشد .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودروئی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

**کشف ۱۰۴ کیلو گرم حشیش در اصفهان

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۰۴ کیلو گرم حشیش ودستگیری سه سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ”سید تقی حسینی” *اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند یک محموله مواد افیونی را از شرق کشور وارد اصفهان کنند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت .

وی ادامه داد:ماموران به یکی از ورودی های استان اصفهان از سمت شرق اعزام و کامیون فرد قاچاقچی را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از کامیون ۱۰۴ بسته یک کیلیوئی حشیش که داخل کابین راننده جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ حسینی افزود: در این زمینه سه سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان خاطر نشان کرد : برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در اولویت کاری نیروی انتظامی می باشد و این نیرو هرگز اجازه جولان وسرکشی به آنها نخواهد داد.

**دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

*رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گفت : فردی که با فریب دختری نوجوان تصاویر شخصی و خانوادگی وی را بدست آورده و در فضای مجازی منتشر کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی ناشناس تصاویر خانوادگی آنها را در فضای مجازی منتشر کرده ،بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:این فرد با فریب دادن دختر نوجوان خانواده تصاویر خصوصی آنها را به دست آورده و در فضای مجازی منتشر کرده بود .

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند متهم را که خارج از استان اصفهان زندگی می کرد شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان در پایان خاطر نشان کرد:لزومی ندارد فرزندان زیر ۱۸ سال از شبکه های اجتماعی مجازی استفاده کنند زیرا نمی توانند خوب و بد افراد را در فضای مجازی تشخیص دهند و امکان ضربه خوردن آنها بیشتر از سایر افراد است.

**کشف بیش از ۳۰ هزار مواد محترقه در لنجان

* فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از کشف بیش از ۳۰ هزار مواد محترقه و آتش زا خبرداد و گفت :پلیس با متخلفان فروش مواد محترقه غیرمجاز و اخلال گران نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال با جدیت برخورد می کند.

سرهنگ “رضا عرب عامری ”  اظهار داشت: با عنایت به نزدیک بودن ایام چهارشنبه آخر سال و در راستای جمع آوری مواد محترقه و آتش زای غیر مجاز ، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در شهرستان لنجان برگزار شد.

وی افزود:در این طرح از ۳۲۵ واحد صنفی بازدید شد که تعداد ۳۰ هزار و ۶۳۲ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ۱۷ واحد صنفی پلمپ و متصدیان آنها پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ عرب عامری در پایان با اشاره به خطرات جبران ناپذیر مواد محترقه و آتش زا برای جوانان، نوجوانان و کودکان در این ایام از خانواده ها خواست: در کنار فرزندان خود باشند و مراقبت های لازم را به منظور حفاظت از سلامتی آنها در راستای آغاز سال نو با خاطره ای خوش، به عمل آورند.

**تخطی از سرعت مطمئنه یک کشته برجای گذاشت

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک مینی بوس و فوت یکی از سرنشینان پژو خبر داد.

 سرهنگ “جهانگیرکریمی” گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان از برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک مینی بوس در یکی از خیابان های شهر اصفهان مطلع و به محل حادثه اعزام شدند.

 وی افزود: متاسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان پژو ۴۰۵ که خانمی ۲۰ ساله بود جان خود را از دست داد.

 این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده پژو در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است .

سرهنگ کریمی در پایان از رانندگان خواست : با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و هر موقع احساس خستگی و خواب آلودگی داشتند در امن ترین مکان توقف و پس از استراحت و رفع خستگی حرکت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا