پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

برنج هاوکفش های میلیاردی به مقصد نرسیدند

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ، سرهنگ “ستار خسروی ” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح های تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، کارآگاهان پلیس آگاهی استان جهت کنترل خودروهای عبوری به یکی از ورودی های این استان اعزام شدند.

وی افزود: ماموران به دو دستگاه کامیون باری مشکوک و در بازرسی از آنها تعداد۸۵۰ کیسه برنج خارجی کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش این دو محموله کشف شده را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند .

سرهنگ خسروی اظهار داشت: در این خصوص دو راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان  افزود:ورود کالای قاچاق به کشور زمینه رکود اقتصادی وبیکاری را فراهم می کند و ضربه مستقیم به بدنه اقتصادی کشور می زند که از مردم تقاضا می شود از خرید این کالاها خودداری کنند و هر گونه اخبار مرتبط را به پلیس اطلاع دهند.

**کفش های میلیاردی به مقصد نرسید

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف یک محموله کفش خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله کفش خارجی به وزن ۲۴ تن فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله کشف شده را چهار میلیارد ریال اعلام کرده اند.

سرهنگ کاظم زاد در پایان با اشاره به دستگیری راننده و تحویل وی به مراجع قضائی از مردم خواست : هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق کالا را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

**عدم توجه به جلو ۲ کشته و یک مجروح برجای گذاشت

 در اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با شی ثابت در محور دامنه دو نفر از سرنشیان آن فوت و یک نفر مجروح شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی پلیس اصفهان گفت: ماموران پلیس راه “دامنه” از وقوع یک تصادف جاده ای در محور “داران-الیگودرز” مطلع شدند و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی دو سرنشین خودرو فوت و دیگر سرنشین آن مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلو توسط راننده پراید و برخورد با شی ثابت اعلام کرده اند.

سرهنگ کریمی در پایان از رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجب حواس پرتی شما را فراهم می کند بپرهیزید.

**کشف ۲۴ کیلوگرم تریاک در نائین

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف ۲۴ کیلو گرم تریاک توسط ماموران انتظامی پاسگاه چوپانان و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” گفت: ماموران انتظامی پاسگاه چوپانان شهرستان نائین حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه سواری پژو پارس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۴ کیلو گرم تریاک که زیر صندلی ها بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص دو سوداگر مرگ دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ کاظم زاد در پایان خاطر نشان کرد: برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در اولویت کاری نیروی انتظامی می باشد و از مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در این خصوص را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**آیا کودکان ما نیاز به تلفن همراه دارد

 دسترسی کودکان به تلفن همراه این روزها والدین را با چالشی جدید رو به رو کرده؛ از چه زمانی و با چه شرایطی باید آن را داشته باشند.

آیا موبایل می تواند همراه کودک باشد؟ در جامعه ای زندگی می کنیم که مملو از ابزارهای ارتباطی است ، صرف نظر از خوب و بد بودن گستردگی ارتباطات، این وسایل در سنین پایین هم استفاده زیادی دارند که از جمله آنها می توان به تلفن همراه اشاره کرد.

اصل مهم در این میان میزان نیاز کودکان به این ابزار است ، اینکه واقعا به چنین وسیله ای نیاز دارند یا تنها می خواهند به عنوان یک کالای لوکس از آن استفاده کنند یا اینکه والدین تنها به بهانه لوکس بودن و گرفتن تایید از جامعه برای کودک تلفن همراه تهیه کنند و فکر کنند که فقط برای تماس های تلفنی از آن استفاده می کند، کافی نیست.

مهم ترین نکته این است که والدین باید درباره نحوه استفاده از این ابزار به کودک آگاهی دهند، پدر و مادر باید برای کودک توضیح دهند این وسیله ارتباطی در کنار تمام مزایایی که دارد می تواند به عنوان یک وسیله آسیب زا نیز استفاده شود.

شناخت در مورد این وسیله، بهداشت روانی کودک را حفظ می کند. به طور طبیعی بهترین زمان برای در دسترس قرار دادن تلفن همراه برای بچه ها شروع سن بلوغ و بعد از آن است ، هر چند دوستی و ارتباط بین پدر و مادر است که تعیین می کند کودک در چه سنی می تواند ابزاری مانند تلفن همراه را استفاده کند اما به طور معمول این وسیله در سن بلوغ می تواند به عنوان وسیله ای که همیشه در دسترس نیست استفاده شود.

بهتر است والدین قبل از این سن به خواسته بچه ها برای داشتن موبایل تن ندهند و زمانی این وسیله برای کودک خریداری شود که برای او کارایی داشته باشد، کنترل تا چه حد باید انجام شود؟ بسیاری از شما تلفن همراه را یک وسیله کنترل کننده فرزندتان می دانید؛ وسیله ای که به شما اجازه می دهد در هر موقعیت و هر زمانی از حال کودکتان باخبر شوید.

با وجود این نباید موبایل به شکل دائمی در اختیار کودکان قرار گیرد، به عنوان مثال، زمانی که کودک به یک جشن تولد دعوت می شود بهتر است از او بخواهید تلفن همراهش را روشن نگه دارد تا با او در ارتباط باشید و توضیح دهید این در ارتباط بودن به آنها کمک می کند تا اگر مشکلی پیش آمد بتوانند با شما در ارتباط باشند.

نکته مهم این است کنترل ها به صورت گام به گام انجام شوند، در مواردی نیاز به کنترل نامحسوس در خود خانه وجود دارد و اگر نشانه ای از ناهنجاری در استفاده از این وسیله مشاهده کردید، حق دارید آن را جدی بگیرید و با چک کردن تلفن همراه نوجوان یا حتی در موارد جدی تر گرفتن پرینت تلفن او کنترل بیشتری را اعمال کنید.

بدون شک به یک نوجوان نمی توان گفت، تنها خارج از محیط خانه حق دارد از این وسیله استفاده کند و در خانه باید آن را خاموش کند اما این محدودیت را می توان در مورد کودکان دبستانی اعلام کرد و به آنها گفت تنها برای از بین بردن نگرانی های خانواده برایشان تلفن همراه خریده شده و زمانی که آنها کنار والدین شان هستند نمی توانند از آن استفاده کنند.

درباره فواید ومضراتش با او صحبت کنید بچه ها به ویژه در شروع دوران بلوغ با توجه به تغییر نگرش، شناخت جنس مخالف و البته شیطنت های دوران نوجوانی با در اختیار داشتن تلفن همراه، باید بدانند که این وسیله از چه جنبه هایی کارایی دارد و از چه جنبه هایی تخریبی است.

وقتی تلفن همراه خریده می شود و اطلاعات لازم در مورد آن داده نمی شود، کودک در جهل خود باقی می ماند، گاهی اوقات او برای گرفتن اطلاعات به گروه های همسن خود از جمله همکلاسی، همسایه و حتی فامیل رجوع می کند و طبیعی است که اطلاعات ناقصی دریافت کند.

اصل مهم این است که اطلاعات در مورد تلفن همراه به صورت کلی و کامل و البته با توجه به تمام جوانب مثبت و منفی به کودک داده شود، به این ترتیب با دریافت هر نوع فایل یا حتی پیام کوتاهی کودک خود را آنقدر با شما نزدیک می داند که آن را با شما در میان می گذارد.

بعضی وقت ها شما پدر و مادر تلفن همراه را به کودک می دهید و می دانید اگر بخواهید اطلاعات کامل را به او دهید، احتمال دارد دچار مشکل شوید، بنابراین کارایی آن را به فرزندتان یاد نمی دهید. درحالی که این، ندادن اطلاعات است که شما را به عنوان پدر و مادر دچار مشکل می کند، چون از طریق دیگری این آگاهی را به دست می آورد. مثال چنین شرایطی را در مورد رانندگی می توان به کار برد.

می توانید به دختر و پسر بالغتان بگویید، سوار ماشین شود و به او رانندگی را یاد دهید اما اگر خطرات را به او توضیح ندهید، او نمی داند اگر تصادف کرد چه عواقبی انتظارش را می کشد، بنابراین دانستن عواقب یک ابزار در واقع کنترل کننده آن ابزار است چه برای بزرگسالان و چه برای کوچک ترها.

از چه سنی می شود برای کودک تلفن همراه خرید؟ این سؤال بیشتر والدین است ، آنها دقیقا نمی دانند سن مناسب برای در اختیار قرار دادن موبایل برای بچه ها چه زمانی است ، در یک نظرسنجی که سایت parenting آن را انجام داد، درباره این موضوع از والدین پرسیده شد.

در مورد والدینی که دو پسر نوجوان داشتند، نتیجه چندان دور از ذهن نبود چون از سویی وجود دو فرزند پسر راه را برای داشتن تلفن همراه ساده تر می کند و از سوی دیگر تحقیقات نشان داده پسرها نسبت به دخترها بیشتر و بهتر از تلفن همراه استفاده می کنند و به آشنایی با تمام امکانات تلفن همراه علاقه بیشتری دارند.

حدود ۴۰ درصد از ۵۱۹ والدین اذعان کردند این وسیله را بین ۱۳ تا ۱۵سالگی در اختیار فرزندشان قرار می دهند.

۳۲ درصد هم در۱۰ تا ۱۲ سالگی برای او موبایل می خرند و تنها ۱۰ درصد خرید این وسیله را به بعد از ۱۶ سالگی واگذار کردند.

۱۰ درصد هم نخستین موبایل را در ۷ تا ۹ سالگی به کودکشان می دهند. در میان این والدین تنها ۷/۵درصد از آنها هیچ برنامه ای برای خرید تلفن همراه برای فرزندشان نداشتند.

نکات مهم در انتخاب مدل تلفن همراه در صورتی که برای خرید تلفن همراه تمایل دارید، باید بدانید در تهیه این وسیله ارتباطی باید نکات زیادی را رعایت کنید،سیم کارت: نخستین چیزی که باید به آن توجه کنید، سیم کارت است.

سیم کارت های دائمی که برایشان قبض صادر می شود برای نوجوان مناسب تر از سیم کارت هایی هستند که با کارت شارژ اعتبارشان تعیین می شود.به کمک قبضی که همیشه به خانه فرستاده می شود، کنترل محدوده صحبت فرزندان آسان تر است.

از آنجا که این کنترل به شکلی نامحسوس صورت می گیرد، صدمه ای به نوجوان و حریم خصوصی اش وارد نمی کند. مدل گوشی: وقتی به تلفن همراه به عنوان یک وسیله نگاه شود، دیگر دلیلی ندارد هزینه گزافی برایش پرداخته شود.

یک گوشی ساده با قیمتی متعارف برای نوجوانان مناسب تر است، زیرا نوجوانان با مقایسه خود با دوستان شان از این گوشی ها به عنوان حربه ای برای برتری جویی استفاده می کنند. آنها با داشتن جدیدترین گوشی تلفن همراه می خواهند احساس حقارت را در طرف مقابل شان تقویت کنند و وقتی امکانی فراهم شد که آنها این حس را به همسالان شان تزریق کنند، با آمدن یک گوشی تازه، همکلاسی که از او جلو زده همین حس را به او القا می کند.

باید توجه داشته باشید موبایلی برای فرزندتان انتخاب نکنید که سیستم قفل رمز دار در آن فعال شود. می توانید سیستم GPRS گوشی را فعال کنید تا بتوانید به راحتی از مکان فرزندتان خود باخبر شوید. موبایل فرزندتان باید یک گوشی ساده و ابتدایی و ارزان قیمت باشد؛ گوشی ای که نه بلوتوث دارد، نه دوربین و نه هیچ امکان خطرساز دیگری اما در مورد نوجوان نمی توان تمام این امکانات را حذف کرد.

قوانین را شما تعیین کنید اگر به هر دلیلی تصمیم به خرید تلفن همراه برای فرزندتان دارید باید قوانینی را در مورد استفاده از آن بین خودتان وضع کنید ، این قوانین به کودکان کمک می کند سلامت جسمی و روانی شان حفظ شود.

از کودک بخواهید به جای تلفن کردن از پیام کوتاه استفاده کند،به او توضیح دهید زمانی که از تلفن همراه برای تماس با دیگران استفاده می کند امواج رادیویی در نزدیکی سرش فرستاده می شود که این ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود. ۲) شماره های مشخصی را که می شناسید، تعیین کنید تا اجازه تماس گرفتن با آنها را داشته باشد. ۳) ساعاتی را مشخص کنید که در آن اجازه استفاده از تلفن را ندارد. ۴) با فرزندتان قرار بگذارید که در مدرسه از این وسیله استفاده نکند. ۵) برای او توضیح دهید هر موضوعی که برایش پیامک می شود لزوما حقیقت ندارد. ۶) تمام امکانات گوشی فرزندتان را هم خودتان و هم فرزندتان به خوبی بیاموزید. ۷) از مطالب داخل گوشی اطلاع داشته باشید و با او قرار بگذارید یک روز در هفته پیامک هایش را با هم بخوانید و درباره آنها بحث کنید. ۸) به او تاکید کنید اطلاعات شخصی خود و خانواده را با پیامک به دیگران انتقال ندهد. ۹) به او بیاموزید آداب معاشرت و رفتار در دنیای واقعی در مورد تلفن همراه هم باید به کار رود؛ آدابی مانند استفاده نکردن از مطالب مبتذل، رکیک و طنزهای تخریبی. ۱۰) به او یاد دهید این وسیله قرار نیست جای ارتباطات واقعی او را بگیرد و در مورد مزایای دوستی های واقعی با او صحبت کنید. ۱۱) شماره تلفن های ضروری را به او یاد دهید تا در مواقع اضطراری بتواند از آنها استفاده کند. ۱۲) به او بگویید در زمان شام خوردن، مهمانی های رسمی و کلاس درس باید تلفن همراهش را خاموش کند یا بی پاسخ بگذارد. باید به او توضیح دهید در یک مجلس رسمی نباید زنگ تلفن همراهش را روی صدای بلند تنظیم کند. ۱۳) به او آموزش دهید موبایلش تمام زندگی اش نیست. می تواند با آن آهنگ گوش کند اما نه همیشه و نه همه جا. می تواند با آن بازی کند اما نه تمامی روز. او باید بداند داشتن موبایل نمی تواند او را از محیط خارج تمام و کمال جدا کند.

گردآوری توسط معاونت اجتماعی شهرستان خمینی شهر

**توقیف وانت نیسان با ۶۰۰ میلیون ریال لباس قاچاق

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف یک دستگاه وانت نیسان با ۶۰۰ میلیون ریال لباس خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی”  گفت: ماموران انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی در یکی از مناطق این شهر به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۶۱۱ ثوپ انواع لباس خارجی فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۶۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ یاردوستی افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه ورود و توزیع کالای قاچاق در کشور زمینه رکود اقتصادی و بیکاری جوانان جامعه را فراهم می کند که در این خصوص از همه مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در این خصوص را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا