عناوین اخبار

آموزش کامل طرز تهیه لواشک میوه ای خوشمزه با میوه مورد علاقه شما

پایگاه خبری سرمایه گستران-آموزش تهیه و دستور لواشک ترش و خوشمزه در منزل
مواد لازم برای تهیه لواشک
« میوه های دلخواه :•: به میزان مورد نظر »
« نمک :•: به میزان لازم »
« رب انار به دلخواه :•: به میزان لازم »
« روغن مایع :•: به میزان لازم »
مارمالاد زردآلو , طرز تهیه مارمالاد زردآلو , مارمالاد زردآلو با ژلاتین
لواشک ترش,لواشک خوشمزه,طرز تهیه لواشک,لواشک میوه ای
آموزش تهیه و دستور لواشک ترش و خوشمزه در منزل
انتخاب میوه برای طعم لواشک
سیب برای لواشک شیرین ، آلوچه و زرد آلو برای لواشک ملس و آلبالو ، کیوی و انار برای لواشک ترش. با ابتکار می توانید چند میوه را با هم مخلوط کنید و طعم های جدید برای لواشک خانگی خود بسازید.
طرز تهیه لواشک
ابتدا پس از شستن کامل میوه ها، آنها را پوست گیری کرده و هسته هایشان را جدا می کنیم. من از سیب و گوجه سبز استفاده کردم. سپس میوه ها را در قابلمه میریزیم و تا روی میوه ها آب میریزیم. میگذاریم میوه ها حداقل دو ساعت به آرامی بپزند.برای آلبالو، گوجه سبز و یا میوه های دانه ریز نیازی به جداسازی هسته نیست، طی فرایند هسته ها خود به خود جدا می شوند.
همزمان با پخته شدن، به کمک کفگیر میوه ها را له میکنیم تا بهتر پخته شوند و یکدست شوند. در این مرحله کمی نمک و در صورت تمایل کمی رب انار میریزیم و باز هم به خوبی میوه ها را بهم میزنیم.
پس از اینکه میوه ها خوب پخته و یکدست شدند و آب میوه ها هم غلیظ شد، شعله را خاموش میکنیم و میگذاریم کمی از حرارت بیافتد. به کمک یک سبد دانه ریز و یک قابلمه ی بزرگ میوه ها را جداسازی و یکدست می کنیم. میوه های پخته شده را داخل سبد میریزیم و به کمک کفگیر شروع به له کردن مواد سبد می کنیم.

لواشک ترش,لواشک خوشمزه,طرز تهیه لواشک,لواشک میوه ای
درست کردن لواشک خانگی
این کار را تا جایی انجام می دهیم تا تفاله ی خیلی کمی باقی بماند. مایع بدست آمده پس از بهم زدن، باید به اندازه ماست زده شده غلیظ باشد. داخل سینی و یا سفره را با روغن مایع به خوبی چرب می کنیم، البته نباید این روغن زیاد باشد، فقط به اندازه ای که خاصیت جداسازی داشته باشد.
مایع لواشک را بهم می زنیم تا یکدست شود و داخل سینی می ریزیم تا ضخامت آن کمتر از هشت میلیمتر باشد. نسبت به غلظت ضخامت لواشک را در نظر میگیریم. اگر لواشک بیش از حد ضخیم باشد یا یکدست نشده باشد، کپک می زند. حال سینی ها را در جایی که آفتاب بخورد و رطوبت نباشد قرار دهید.
حدود دو تا سه روز زمان نیاز است تا لواشک خوشمزه ما اماده شود. بهتر است لواشک ها را با لایه های نازک درون نایلون قرار دهید. و در پایان انها را در جای خشک و خنک نگهداری نمایید. امیدواریم بتوانید یه لواشک خوشمزه و عالی تهیه نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا